Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1230 ggr
Labolina_73
0

Hundgård?

Nu har jag läst i flertalet trådar om att folk lämnar sina hundar i hundgården på tomten medans dom är på jobbet..

är det verkligen ok? att lämna sin hund så utan tillsyn en hel dag?

själv skulle jag inte lämna min hund ute i hundgård ej heller hemma ensamen hela dagar övh men där är alla olika,, men min undran är just om man får,, är det ok?

//L

Mischa
0

Ja, det enda kravet som finns är att hunden måste få rastas på annan plats minst en gång om dagen och att hundgården såklart uppfyller det den ska enligt dom föreskrifter som finns.

≧◔◡◔≦

[Doglovers]
7

TS Vad tror du man använder hundgården till?

För att kunna försörja sej, måste man jobba. Har man då tillgång till att ha sina hundar i hundgård så är väl det en bra lösning. Tänk dej dom hundar som sitter inom 4 betongväggar. Hur innehållsrikt är det?

Våra hundar är i hundgården. Dom kan gå ut precis när dom vill. Ligga ute och mysa i solen. Sitta och titta sej omkring. Dom kan gå in och lägga sej när dom vill. Där har dom en torr mjuk bädd att ligga på, golvvärma och radion på så dom hela tiden hör röster och musik.

När vi kommer hem får dom sina promenader eller springa ut i rasthagen som dom är tokiga i. När jag går ut med dom, styr dom raka vägen till hagen.

Det är väl klart att man får ha hunden i hundgård. Vad är det du menar? Mina hundar vill inte vara inne mer än en liten stund. Sen går dom till dörren och styr stegen till hundgården.

Dom ska ha daglig vistelse utanför hundgården. Och det får dom genom promenaden. Eller när vi går på kurs eller liknande.

Saiop
0

Håller med #2 mina hundar älskar att sitta i sin hundgård, mer än att vara inne. De får ju självklart promenader varje dag, vi cyklar, drag, blodspår mm

Loveradio
0

Ja det är okej.

Håller med #2.

Att lämna sin hund i rastgård ser jag inget problem med. Så länge hundgården är inredd på ett bra sätt och uppfyller alla krav. Det är väl ändå roligare för hunden att sitta i en rastgård i friska luften än att sitta instängda i ett hus eller lägenhet. Dessutom tvingas dom inte att hålla sig utan kan kissa och bajsa när dom vill.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Labolina_73
0

Jag menar egentligen ingenting mera än det jag frågar,,, om det är ok.

Jag visste inte hur det är, det enda jag vet är att min syster har ett hunddagis med hundgård och där får dom INTE lämnas utan tillsyn alls och då kändes det så underligt att man få lämna sina hundar en hel dag utan tillsyn ute på samma vis..

men nu har jag fått svar att man får det… det var bara det jag undrade.. :-)

tack

//Linda

joheck
1

#5 Fast på ett hunddagis så är det ju en massa hundar som inte riktigt känner varandra. Då kan det ju enklare uppstå problem.

Labolina_73
0

#6 jo men det spelar ingen roll.. det kan vara 2 hundar från samma familj eller en ensam hund i gården och man får inte lämna iaf..

joheck
1

#7 Hmm ok, har kanske något med att det är en organisation/företag, dom har säkerligen striktare regler för att "skydda" konsumenten.

Labolina_73
0

#8 så kanske det är,, det vet jag ju inte men därav lite min fråga ju,, eftersom jag inte visste.. :-)

joheck
0

#9 Hihi jo jag vet ju inte heller riktigt. Men jag tror att det har med det att göra.

Labolina_73
0

#10 hehe ja jo,,, måste jag ta reda på iaf,, den saken är ju klar.. :-) men hm njäää inte nu precis….

tar det sen,, nån annan dag… :-)

(//L

[CaneCorso]1
0

Jag håller just nu på att samla ihop till stor hundgård till mina hundar så jag kan jobba på dagarna. 

Vet ni vart man kan läsa om regler och hur stor en hundgård måste vara?