Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1686 ggr
[postmortum91]
0

Rationera dryck under nattetid?

Halloj där, det är så att vår valp har vänt på dygnet och är vaken på natten. Innan så sov han hela natten och inget kiss fanns på golvet när man vaknade. Men nu när han är uppe och samtidigt dricker lite då och då så ligger litervis kiss på golvet när man vaknar, lite svårt att kontrollera. Min fråga är nu (utan att ni kommer hata mig, vill bara fråga), kan vi göra så att en timme innan vi sover tar bort vattenskålen och går upp tidigt och sätter tillbaka den? Eller är vi värsta djurplågarna då? Snälla släng inte skit på mig, man måste få fråga, är helt nybörjare på detta.

Tänkte att eftersom han inte drack när han sov hela natten och klarade sig så kanske detta går också?
Eller kan vi vända hans dygn tillbaka på ett bra sätt? Sambon jobbar och har inte kunnat gå till jobbet på två dagar p.g.a sömnbrist.

Tips :)

thilda-
1

jag hade nog gjort det med att ta bort skålen.. och även försökt hålla den vaken under dagen :)

Sigriiid
0

Vår valp har inte tillgång till vatten på natten. Hon får dricka innan sista kissen och sen tar vi bort den, eller rättare sagt så kommer hon inte åt den då hon är i sängen med oss med kompostgaller runt. Hon väcker mig en gång varje natt någon gång mellan 5-6 och då vill hon gå ut och kissa. Jag hade hållit valpen vaken iaf hela kvällen så att den verkligen är genomtrött och så borde den sova hela natten sen. De ska sova mkt de små :-) Ni kanske kan begränsa ytan som valpen har tillgång till under natten? Då får han kanske lättare att slappna av och vet att det är sova som står på schemat. När vi ställer fram kompostgaller här hemma och lägger oss så kopplar vår tjej av direkt och sover lugnt utan problem :-)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

[postmortum91]
1

Okej gud tack, var jätterädd att folk skulle typ "skrika" på mig, men då verkar det som jag inte tänkt helt fel. Ska testa det inatt nu så får vi se :)