Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2955 ggr
liinnea
0

frontline?

Vad har ni för erfarenhet av frontline comp? Jag ska köpa fästingmedel till min 12v chihuahua/papillon valp. Har era hundar fått mycket problem av det?

sofiek90
0

jag har det på tibben å det fuinkar bra på henne. Jag har haft det på henne sen hon var valp, och vart nöjd med det. Även om det inte funkar jätte länge så tar jag på ny dos när fästingarna börjar komma på henne.

MVH

Sofie

Amandla
0

Varför väljer du comp-varianten?

När Pixie var i den åldern var hon pytteliten, 17 cm hög och vägde 1 kilo, jag vågade inte sätta på henne en hel dos Frontline (den vanliga) utan hon och Albin (som är en stor dvärgpudel) fick dela på en pipett. Två droppar på Pix och resten på Albin. Det funkade bra!

Changrila
0

Jag har Frontline comp på mina två och det har inte varit några biverkningar alls på dem.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

liinnea
0

#2 Vad är skillnaden på comp och vet?

russin
0

Det räcker gott med Frontline Vet (som enbart innehåller fipronil) om det gäller fästingmedel.

Frontline Comp är en utökad variant för att även ta ägg från löss och innehåller både fipronil och metopren.

Onödigt ge fler medel än vad som behövsGlad

Jag kör på Frontline Vet och den fungerar kanon på mina hundar.

liinnea
0

då tror jag att jag kör på frontline vet! men kan man inte testa att bara ta jättelite för att se om han får utslag eller sår?

Amandla
0

Jo absolut, det är en bra idé! Och OM han reagerar, bums in i duschen och schamponera flera gånger så ska det ge sig har jag hört, har ingen personlig erfarenhet av det. Kom ihåg att sätta det där han inte kommer åt att slicka, som i nacken.

liinnea
0

efter helgen ska han få sin 12 veckors vaccin, då lär han ju få som ett liitet sår i nacken, kan man ta frontline ändå? täntke om såret kanske blir irriterat?

Amandla
0

Du kan vänta ett par dagar om det känns bäst så. En sån liten hund är ju lätt att kolla igenom, är han kort- eller långhårig?

liinnea
0

Han är långhårig men han har ju fortfarande valppälsen så den är ju inte så himla lång än, det är det här lilla underhullet som är lite jobbigt att kolla igenom. :)

Amandla
0

Ah, då går det säkert fint. Glad

sofiek90
0

det står på, båda är väl inte för valpar? Jag tror den ena är för valpar.

MVH

Sofie

liinnea
0

jag tror att det antingen stod från 8v eller så stod det från 8v och 2-10kg… :)

Hultan
0

Vill bara tillägga att Comp är ffa till för att behandla mot loppor (ej löss som tidigare nämnt, även om det tar löss också)

Med sunt förnuft kommer man långt!