varför skaffade han hund?
Karln fick fängelse i 1 år och 3 månader för detta jäkulskap
Och det djurplågarens advokat säger är:
_"– Det är en väldigt sträng dom,"
_Gaaah..
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Åh, det var ju den här lilla valpen Shevas rättegång! 
Bra att han fick straff i alla fall, även om det kunde varit längre.
Men fy f*n….jag gråter och mår illa…
säger som #1 Vafan är de för "sträng dom"?!
1år och 3 månader är ju fan ingening!!
Stackars lillvalp :(
För att vara just ett djurplågeriärende så är det en sträng dom. Vilket är bra, för det kan innebära att framtida djurplågare också får ¤strängare¤ straff och inte bara böter.
//Lina
#6 Ja visst kanske det är det, men tycker ändå att det är ett lågt straff för något så brutalt.
Är man kapabel att begå nått så hemskt så kan man väl göra i princip vad som helst känns det som 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Han borde få livstid och inget annat!!
Tråden kommer nu rensas från OT inlägg. Var personen kommer ifrån eller kallas är orelevant.
#19 Tråkig du är! De hade inte behövts? Får du verkligen hoppa in och radera lite hejvilt om inte TS (jag) ber om det? eller om det inte blir krig i tråden?
#20 Ja det får jag göra då det är totalt OT och inte alls har med saken att göra. Vi försöker hålla trådarna aktuella för ämnet de handlar om.
Lite OT får man alltid räkna med, men blir det för mycket går vi in.
Har du fler frågor är du välkommen att skriva ett PM.
#21 De är inte totalt OT då de handlar om killen i artikeln.. Så de här var mycket OT tyckte du? 

Med tanke på att man kan få 6månader om man kör hjäl någon på fyllan så är 1år och 3månader mycket för djurplågeri. Jag tycker att det var ett bra straff! I dagens sverige kan man göra mycket hemskheter utan att bli straffad alls! Sen håller jag med om att man vill göra mycket med en sån äckligt vidrig människa som plågar djur på det sättet, men det är en annan sak.
Bra att han fick ett sådant straff, men jag anser att straffen bör höjas för våldsbrott i Sverige.

Jag håller med! Vi har överlag väldigt låga straff för våldsbrott.