Hjälp med raser :)
Hej, när jag flyttar hemifrån ska jag köpa en rottweiler tik och träna lydnad med och spår, älskar rasen har nu en rottweiler tik men hon börjar bli gammal och orkar inte alls med lika mycket som förut.. är väldigt intresserad av hundar, men jag skulle vilja ha tips på bra sidor där man kan läsa om olika raser osv.. för jag vill ha 2-3 hundar sen som jag ska träna med, olika raser dock. Kan säga några av dom raserna som är i min stil Rottweiler,Schäfer,Amstaff,Grand danios och Border collie.. tänkte om det blev lättare om jag sa några raser i min stil.
Tacksam för svar!
Är dom raserna din stil utseendemessigt eller arbetsmessigt? Det är ju krävande raser du har sagt (framförallt BC) och kräver mycket tid! BC vill även valla. Men gå in på Skk, där står det om alla raser i alla grupper :)
Mvh Emelie och hunden Kelly 
Är dom raserna din stil utseendemessigt eller arbetsmessigt? Det är ju krävande raser du har sagt (framförallt BC) och kräver mycket tid! BC vill även valla. Men gå in på Skk, där står det om alla raser i alla grupper :)
Mvh Emelie och hunden Kelly 
Det är väldigt olika stilar på de raser som är "din stil"… BCn passar inte riktigt in tycker jag. Varför vill du ha 2-3 hundar (vissa dessutom av ganska krävande raser) att träna med samtidigt?
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Köper inte 2-3 valpar på en gång såklart, min Rottweiler tik jag har nu tycker jag inte alls är krävande iallafall. Vill iallafall inte ha småhundar. Och dom raserna jag har sagt är min stil utseendemässigt med fast inte bara därför jag vill ha någon av dom har träffat många amstaff,schäfrar och rottweiler som är helt underbara och lättlärda.