Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1305 ggr
[Santagirl]1
0

Kastrering

Hur var era hanhundar efter kastrering? Då menar jag dagarna efter operationen. Skulle bli lad över att få lite tips då jag precis fått hem en nykastrerad kille. Glad

Michaela-N
0

Skriver här så jag kommer ihåg att svara imorgon :P

Amandla
0

Albin kastrerades för fyra veckor sedan. Han har varit nästan precis som vanligt och piggade kvickt på sig. Glad Han fick ta lugna korta promenader i en vecka, sen började vi sakta öka på.

Viccan92
0

Märktes ingen större skillnad mer än att han försökte slicka hela tiden. Vetenären hade ju sagt till mig att ha tratten så lite som möjligt. Bara att hålla koll med andra ord. Vi tog det lite lugnt någon dag men ja. Ingen större skillnad med andra ord.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Santagirl]1
0

Okej… Ja jag märker att han gärna vill slicka! Han Har även lite svårt att "bajsa" för jag tror han har ont men han får smärtstillande och inflammationshämmade. Tvättade ni såret något? :)

[Zipzee]
0

Texas hade lite ont första kvällen efter kastreringen och var lite mosig, dagen efter var han helt som vanligt. Hans snitt var så litet så det läkte jättefort. Han kastrerades i januari så jag spolade bara av såret med ljummet vatten när vi varit ute för att undvika att han fick in vägsalt och skit där.

TjockaBerta
0

Hur gamla har era hundar varit vid kastrering?

>>>Malum domesticum<<<

[Santagirl]1
0

Min som kastrerades igår fyller snart 2 år :)

Amandla
0

Albin fyller sex år i september.

Michaela-N
0

Min hane var nästan ett år, och dagarna efter var han lite nedstämd och gjorde allt för att komma åt att slicka på såret. Så tratten fick sitta på även ute.

Ge honom mycket vila, inga långpromenader, se till att det är tyst och lugnt och att han har möjlighet att dra sig undan när han ville.

Ett par dagar efter operationen var han som vanligt, och överlycklig över att tratt*** var borta Flört

[Zipzee]
0

Min kille kastrerades några dagar före sin 1-årsdag :)

ahlbergaren
0

Min sheltiehane kastrerades när han var runt 1,5 år. Allting gick väldigt bra, han var helt som vanligt efter 3 dagar, behövde aldrig ha sin tratt heller utan jag hade stenkoll på honom under första dygnet, sen var det bra.

Viccan92
0

#4 Jag behövde aldrig tvätta såret.

#6 Tintin var runt 5½ år. Det var i våras.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast