RÖDA FLÄCKAR
Hej, min labbevalp på drygt nio veckor har fått röda fläckar på magen, armbågen o någon enstaka i örat. De kommer först en liten röd fläck lika stor som en sockersmula. Några timmar senare är den lika stor som en tia. Någon dag efter är de borta, och det uppstår nya. NÅGON SOM VET VAD DET KAN VARA?!. Han ser inte ut att besväras utav dem, de klias inte eller liknande. De uppstod i går och då var det ca 3 st, idag är det runt 8-9 st. SKICKAR MED EN BILD!
Tacksam för svar!
Tass!
Jag vet att en kompis hund haft sådär, då var det antingen allergi eller knottbett sa veterinären. Dom skulle avakta och det försvann efter ca 2 dagar. Men jag tycker att du ska ringa veterinär och rådgöra med tanke på att dom uppkommer så himla snabbt..
Vad har ni haft för väder idag? Det kan vara värmeutslag.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Eksem kanske?
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Sånna där "blämmor" fick min hund förra året av nått konstigt knott (större än vanlig knott) när vi var i Lappland. Utslagen såg precis ut sådär som du visar på bilden, men försvann efter någon/några dagar.
Men är du orolig så kontakta vetten!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Skriver här också… Ring vetten och fråga tycker jag eftersom han även nu börjat klia!
Okej tack för svaren!
Vi har haft regnigt o soligt ca 15 grader
Du kan ju ha lite koll på fläckarna och se åt vilket håll de går åt.
#6 Då är det nog inte värmeutslag iallafall.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Jag får hålla koll på dem i några dagar, bli det värre kontaktar jag vetten!
vatteneksem kanske..
Jag är rätt säker på att det där är knottbett. Min hund blir likadan.
Min valp fick liknande bett för ett tag sen, försvann efter ett par dagar. Dock kliade de inte.
Hadde en valp som fick liknade röda prickar på magen. Vetrinären sade att det beror på att valpen är kort i benen och går i fuktigt gräs. Torrt gräs bryts av och vassa strån tränger in i magens mjuka hull.
Tvätta lite med desivon eller utspädd molkcosan om det kliar.i öronen kan det vara knott eller har gräset nått dit.
Lycka till Blossas Matte