Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 1299 ggr
[madelaine]
0

Hundkurser!

Hej!

Jag planerar att gå en grundkurs i vardagslydnad med vår hund när vi flyttar till Stockholm, men det finns ju en hel del och jag vet inte vilken jag ska välja.

Nån som har tips på bra "hundskolor" i Stockholm?
Schyssta metoder och erfarna, vänliga instruktörer är ett måste, och helst ska det vara hyfsat lätt att hitta till också eftersom vi är nya i stan :)

[madelaine]
0

Nån som har nåt tips?

[Driva]
0

Nu bor jag i göteborg, men jag har gått på sbk och tycker de är jättebra. Väldigt bra hundsyn och alla instruktörer jag gått för har tagit hänsyn till hunden och föraren. :)

Alexandra-S
0

HundID, eller nu har dom bytt namn till Norra Stockholms Hundcenter, men deras instruktör Carro är superbra! :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Michaela-N
0

Jag gick på valpkurs hos Lidingö Hundskola, helt otroligt bra instruktör. Tyvärr verkar inte hon hålla kurser för nya hundar och ägare dock :/

Vattnadal
0

Working dog Stockholm är toppen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Viccan92
0

http://norsborglkk.se/  Hit ska jag och min pojkvän. Min pojkväns kompis tipsade om att det var där hon gick och att hon trivdes jättebra. Hon hade varit på ett annat ställa men där inriktade dem sig mer på brukshundar så alla andra raser fick inte vara med på allt. Men detta stället ska vara jättebra.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[madelaine]
0

Tack för alla tips! Ska kika närmare på dem :)

EmelieKelly
0

Jag går på Hundens Hus. Det ligger väldigt centralt och lätt att åka kommunalt till, vilket är ett måste för mig :) annars finns ju SBK kanske? :)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

iita
1

Kan rekommendera www.hundreda.se dom jobbar bara med positiva metoder och är supergulliga. Går just nu vardagslydnad för dom och har gått ett tiotal kurser då dom har mkt att erbjuda och man inte kan bli annat än nöjd:)

hamis
0

Jag har hört att Daily Dog är bra. :)

MartinaLarsson
1

Caroline Ersenius som #3 säger rekommenderar jag också! http://hundid.se/ är hennes hemsida!

Littlem
0