UHP?
Något som har gjort det med sin hund? Läste om det nyligen och blev lite nyfiken.
För er som inte vet vad det är så är det ett uthållighetsprov för bruksraser för att se om hunden är i stånd att uföra en krävande fysisk ansträngning. Och det går ut på att man cyklar en sträcka på 2 mil med sin hund med två pauser emellan. Här och här kan man läsa mer.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Putt
tassar in här :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vem cyklar med hunden? Måste det vara ägaren till hunden? Jag har inte någon kondis för å cykla 2 mil.. 
MVH
Sofie
#3 Tror det. Inte jag heller, men det går ju att träna upp.
#4 Gäller att hitta någon som kan cykla med huden då 
MVH
Sofie

2 mil gör man på ca 40 minuter om man håller god fart utan att vara tävlingscyklist.
I hundens tempo och med två pauser är det inte något större problem att klara av cykelturen även otränad.
>>>Malum domesticum<<<
#6 Fast jag är inte bara otränad, jag har även problem med knä, smalben oh fötterna.. Jag cyklar med hundarna, men inte så ofta. Dom behöver ju också tränas inför en cykeltur på 2 mil.
MVH
Sofie
2 mil går fort att cykla :P jag cyklar 2-3 mil om dagen i mitt jobb och jag är inte speciellt trött.
för hunden kan det bli jobbigt eftersom den antagligen inte är van vid det men om man tränar den så är det "a pice of cake"
Medarbetare på Hundar.ifokus
Känner någon som gjort det :)
Jag undrar också om hunden måste vara i koppel, den får inte sitta fast en springer? Jag tycker det är lättare, då hunden innan har försökt valla cykelhjulet fram på cykeln Det är väldigt jobbigt och det är då enklare att ha hunden fast i en springer än i ett koppel.. Det är inte helt borta även om jag jobbar på det då jag cyklar med hundarna.
MVH
Sofie
#5 Men jag tror det måste vara ägaren som cyklar.
#12 Okej, jag får väl träna då. Ska ju börja cykla med ponnyn också snart så då blir det ju mer träning även för min del. Dock var det inget sånt test i närheten i år, så jag har ju vintern på mig oavsett.
MVH
Sofie
Ingen som har gjort provet och kan berätta lite hur det var?