Kissar i sängen
Hej. Jag har en valp på 7 månader som har kissat i sängen på natttid ett par gånger den sista tiden.
Han säger inte till, som han gör på dag tid. Kan det vara att han kissar påsig i sömnen förex?
Någon som vet?
så gjorde min hund pia också och jag satte på henne en vanlig barn blöja på natten.
ok. Tack för svar. Låter suspekt men kanske det ända som fungerar! Är din nattren nu?
jadå
Vilken tid går du ut med honom på kvällen? Kanske ställa klockan och gå ut efter några timmar även nattetid ?
Börja med att kolla hos veterinären om hunden har urinvägsinfektion - hundar kissar inte på sig i sömnen utan orsak.
Urinvägsinfektion eller t ex inkontinens är två orsaker.
Vi går ut med honom en sista kvällstur precis innan läggdags. Och ofta så klarar han natten och väcker oss på morgonen när han vill ut.
När han var riktigt liten gjorde vi det- ställde klockan på 5 och var ute- men så gick det över och nu kommit tillbaka.
Kanske det kan vara en urinvägsinfektion eller liknande ja.. Lo-katt- är det andra symptom på det?
6 jag får gå ut efter 23 och ut innan 7 då våran 1åring har svårt att hålla sig längre tid pga liten blåsa. Så mitt tips är gå ut kanske något senare eller något tidigare. Sen tycker jag alltid man ska kolla uvi men om denna hund håller sig normalt dagtid så tror jag inte det är uvi-
#6 - ta ett morgon-uronprov på honom och lämna hos veterinär. Det brukar kunna kollas enkelt om det är UVI
Däremot så tycker man att han även dagtid bårde visa symptom (kissa oftare i mindre mängder t ex)
Ett litet råd är att du ger honom mat tidig eftermiddag (uppblött mat) så han hinner kissa ur sej en del innan natten. Och som dom andra skriver. Jätte sen kvälls kissning och jätte tidig morgon kissning. När jag har valpar/unghundar så blir det till att kliva upp någon gång under natten för en extra kissning. Och sen en rastning runt 5 tiden på morgonen. Jobbigt, men man brukar ha igen det genom att hunden inte kissar på sej.
Hoppas det går bra för dej