Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4367 ggr
Michaela-N
0

Pipleksaker

Gillar din hund pipleksaker?

Portie
0

Njaa, mjuka leksaker med pip i går bra, sålänge dom inte piper, piper dom så blir han lite förskräckt och undrar varför den låter, speciellt om jag håller i den och piper.

På vissa leksaker tar han ut pipen.

Hårdare pipleksaker gillar han verkligen inte! Har en gris som låter, den hatar han! Springer iväg så fort man visar honom den. Uppskattad julklapp Flört

Hugosen
0

Oh ja, min Hugo älskar det. Han fick en bläckfisk med fyra armar i julklapp och det var en som hade en röd arm och där var pippsaken i. Nu är bläckfisken slägnd och den röda armen med pippisen kvar. Han springer runt här hemma med den i munnen och tuggar. Och ibland har han bara den där i munen precis som om det vore en ciggarettTungan ute

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

Alexandra-S
0

Här hemma används pipleksaker flitigt. Dock på egna initiativ. Gizmo har alltid varit kräsen med leksaker, han har en enda jag kan belöna med så den ligger mig varmt om hjärtat ;) Men dom han har själv och leker med har pip allihopp :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[Madlene]
1

#2 Vår valp fick exakt likadan bläckfisk där pipen fans i den röda armen, bläckfisken dog 10 minuter senare, men armarna lever här hemma fortfarande :)

[Driva]
0

Nellie har överhuvudtaget svårt att kampa med saker, och gör jag det och den piper slutar hon direkt och tittar misstänksamt på leksaken och sen går hon och förlämpat till sin korg :D
Hon fick en tvättbjörn med långsvans och hon lärde sig att i kroppen fanns en pipgrej, så hon drar endast i svansen.

Mammas hund däremot älskar pipleksaker, när han är glad går han runt och piper med de hur mycket som helst :)

[Madlene]
0

Rekommenderar såna här leksaker

http://www.hundtillbehör.eu/hundleksaker/zanies-toughstructable-bone/659251299

de går ALDRIG sönder :)

Hugosen
0

#6, Kommer inte in på länken Rynkar på näsan

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

JoannaLi
0

Unghunden älskar dem, om man leker med honom med dem. Diskret hund på det sättet.

Gammtanten däremot, hon ser bara på en med 'höjda ögonbryn' och fnyser åt en om man försöker intressera henne för dem. 'Varför skulle jag?'

Banankaka320
0

Nakenfisen blir upphetsad och vill "Mörda" leksaken men oftast är hon för "klen" för att få igång pipgrejen som ofta är plastleksaker. Rottisen tuggar och tuggar och tuggar och tuggar, tillslut är det bara smulor kvar. Annars snuttar hon bara på leksaker

Loveradio
0

Japp han älskar dom :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Banankaka320
0

Hur reagerar era hundar? :D

Nakenhunden bryr sig inte, men en hund jag passar nu sitter och krafsar försiktigt på högtalarna xD

[Ronon-m]
1

#11 Haha lilla Ozzi höll på att vrida huvudet av sig när han lyssnade! Huvudet snurrades åt alla tänkbara håll när han hörde det Skrattande

Indra brydde sig inte ;)

[Madlene]
0

#11 hahahahahaha, samma här, här höll huvudet också på att vridas av.

[Madlene]
0
Anibaz
0

Pipleksaker är bannlysta här, men hundarna är inte överförtjusta i dom ändå så.

Loveradio
0

#11 Haha Valle ligger och halvsover här bredvid, när jag satte på den så vaknade han till, tittade upp, vred på huvudet några gånger och la ner huvudet igen och gav ifrån sig en suck. Tungan ute inte så intresserad alltså.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Ronon-m]
4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#15 hahahah! Lyckades spela in dom… Indra började med ett litet ylande bakom mig, och då satte Ozzi igång och sen var det en riktigt fin allsång här hemma Skrattande

Viccan92
0

Japp han älskar pipleksaker. Dock kan han skälla ut dem när han får den första gången. Liksom som om han försöker få dem att röra sig själva. Då lägger jag undan dem ett slag och sen leker han med dem utan att skälla.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Madlene]
0

#18 hahahahaha jag dör, så söta, vilken allsång ni kör med :)

Cassii
0

#18 Hahaha, här började mina hundar med.. hahahhah

[Ronon-m]
1

#20 Ja visst är den vacker! Flört

#21 hahaha snälla hundar vi har som bjuder oss på en *fin* sång :)

thilda-
1

hahahahahahaha :D guuud!!

http://www.youtube.com/watch?v=13y8jNK_kMc&feature=related

Denna gillade akillez :-)

Michaela-N
0

Hur sjutton kom ni in på ämnet kvackande ankor?

[Empisen]
0

Om dem gör…. Hugo sliter ut pipgrejen och tuggar sönder den, när han lyckats med det är leksaken inge rolig längre.
Silas tuggar som en galning tills jag tar bort den från honom, och då är jag halvdöv.
Grejen är att så fort jag hittar en leksak jag tycker skulle passa bra till hundarna så finns den där jäkla pipgrejen där.. Tungan ute

hamis
0

Hon tokälskar dem.. Jisses. Min pappa blir galen när hon springer runt med dem där. Spec när det är piptennisbollar. :P En favorit hon har är den här:

http://www.propet.se/latexboll--p-777-c-144.aspx

joheck
0

Kingpin gillar pipleksaker, fast han älskar ALLA leksaker så det säger inte så mycket… Dessutom kan ju i stort sätt vad som helst användas som leksakFlört.

Fridaaaa
0

Ja Lillan älskar det! Nästan bara det hon leker med hehe :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kalli
0

#6: Möjligen går de aldrig sönder om man har hundar som inte älskar att döda leksaker men min hanhund biter sönder dem lätt som en plätt. :)

Fridaaaa
0

#6 Dem kan gå sönder jo ;)
Vet flertal hundar som tagit sönder såna:P

[Madlene]
0

#29 Min hane med, men den får han inte isönder.

russin
0

Högljudda pipleksaker går fetbort här hemma - främst för min egen del och för att även hundarna inte gillar det. Leksaker utan pip är lika roliga ändå.

Däremot har vi många pipisar och då främst i två olika typer av leksaker. Kong Wubba där pipen är instoppad i en typ av boll med tjockarare tyg utanpå, så pipet är inte högt - och det är en leksak som endast kommer ram vid träning och lek med matte. Det andra är Minis favorit - nämligen Kongs minitennisbollar. Dom piper lite lagom lite, men inte så länge om hon får ha dom en liten stund. Pipen dör rätt omgående då (den är kul att pilla ut tydligen), men bollarna är lika eftertraktade ändåGlad

[Forest]
0

ja mina gillar pipleksaker. Donna går gärna och hämntar en piplekak någon av sina "roadkill" där finns pip i vardera ände, så går hon o piper med den i munnen. har oxå olika latexdjur oxå som piper o en gris som nöffar dessa är poppis oxå :9

Kalli
0

#31: Det får som sagt min så även om de är hållbarare än vissa andra leksaker så är de inte omöjliga eller ens särskilt svåra att förstöra. :)

[Madlene]
0

#34 Nej det har du faktiskt rätt i :)

Nicolina
0

Satte också på länkarna med olika djur, Muffin kom fram till datorn, satte sig bredvid med spetsade öron och lyssnade intensivt samtidigt som hon vickade huvudet från sida till sida…. haha, såg urgulligt ut =)
Hon var till o med tvungen att gå runt datorn till andra sidan för att se om det fanns något där!

TjockaBerta
0

Mina tuggar sönder djuren och tar ut pipen. Jag måste vakta och ta bort pipen så de inte äter den också. Sen piper ju inte djuret längre men det uppskattas ändå.

Latexdjuren har varit jättebra för de håller och går inte sönder. Sen kan hundarna kasta dem själva. De håller i svansen och skickar iväg dem och springer sen efter och hämtar dem.

Valpen kan ligga och pipa med dem ibland men det verkar inte var ljudet som är det viktigaste.

>>>Malum domesticum<<<

EmelieKelly
0

Min hund älskar pipleksaker men hon har inte så många eftersom det låter så hemskt ;) ibland kommer hon med den och piper hysteriskt, inte mysigt att vakna till :)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

[schäfernronja]
0

#11 & #15, Jag har en sjukt tråkig hund, hon reagerade inte ens ^^

Fridaaaa
0

#11 Haha Lillan kollade först sig omkring och började sedan kolla runt efter sin pip i huset haha och nu står hon och kollar snett med huvudet på mig och datorn haha