Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3105 ggr
monstermash
3

Dagmatte...

Vad konstigt det känns att ha en hund som ligger vid ens fötter när jag inte har hund i vanliga fall. Idag är det nämligen min första dag som dagmatte, vilket kommer vara mitt sommarjobb, åt en pinscher hane på 1,5 år. Skrattande

Ska bli spännande och se hur det här kommer gå!

[Norpan88]
0

Trevligt! Är det mini eller mellanpinscher?

monstermash
0

Mellan :)

[Norpan88]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härligt :)) Jag har haft en mellanpinscher tik förut, men hon fick cancer så många gånger :/

Det är en mysig ras. Min var en rätt dominant avelstik från en kennel. Man fick ta henne på rätt sätt.

Den rasen tänker ofta i tre steg också. Dom är smarta och använder ofta sina tassar mer än andra hundar.Glad

Här är en gammal bild på oss när vi är ute och tränar.

monstermash
7

Vad tråkigt att hon fick cancer. :(

Här är en bild på vovven jag passar!

[Norpan88]
0

Vilken snygging!Skrattande

Viccan92
0

Vad roligt. Hoppas att ni trivs ihop. Är själv dagmatte och ja det är roligt om man passar bra ihop med hunden. Det gör inte jag så jag hoppas det går bättre för dig.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

PiganX
0

Älskar den rasen, så himla fina hundar! Och en riktig snygging på bilden också Glad

monstermash
0

Wups, min bild i #4 var visst inte vänd…

Han drog väldigt mycket under våran promenad idag och ville inte riktigt lyssna. Obestämd Han lyssnade mycket bättre igår, så nu byter jag taktik och ska försöka köra lite kontaktövningar med honom, har honom trots allt hela dagarna så känner att jag vill arbeta på att han drar i kopplet. Kan tänka mig att han bara testar gränserna lite också, det är ju andra dagen hos mig.

#5 - Ja, han är riktigt fin!

#6 - Vad tråkigt att du inte trivs med hunden. Varför fortsätter du då vara dagmatte? Hittils går det väldigt bra iallafall, lite jobbig att gå ut med just nu men ska som sagt jobba på det.

#7 - Ja, de är väldigt fina! Pinscher har länge varit en ras jag velat ha mer information om, funderat på att köpa en egen. Så det är jättekul att jag fått chansen att vara dagmatte åt en.

Viccan92
0

#8 Jag måste ha pengarna. Måste ju leva med. Annars får jag sälja alla mina djur ju. Men jag har tre veckor kvar sen flyttar jag till Stockholm och ska vara dagmatte åt två hundar. Dem varkar vara med aktiva och trevliga.

monstermash
0

#9 - Oj, jag skulle aldrig vilja försörja mig på det här, inte på heltid. Obestämd Hoppas det går bra med de nya hundarna då!

Viccan92
0

#10 Finns ju inget annat jobb så vad ska jag göra. Jo det kommer säkert gå bättre. Tre hundar att gå ut och gå med samtidigt blir en ny erfarenhet.

[Forest]
0

vad trevligt att du är dagmatte hoppas ni får många roliga dagar, han var otroligt söt :)

monstermash
1

#12 - Ja, visst är han. Tror han trivs bra här också, för när jag låg i sängen la han sig väldigt nära mig och la huvudet på min hals. Kyss

[Norpan88]
0

#13 Så gjorde min hund en natt när hon vaktade mig. Vi hörde en man som klättrade över balkongräcket mitt i natten och hon skällde och skrämde iväg mannen, sen lade hon sig tätt intill mig och lade huvudet över min hals.

[Forest]
0

13 naw vad sött då trivs han bra med dig Glad

monstermash
0

#14 & #15 - Känns väldigt kul att han redan kan ligga och gosa så, med tanke på att jag endast passat honom i fyra dagar. Glad