Stolt över min Chilli :)
Ibland blir man så grymt stolt över sin hund. Efter vi har börjat träna mer med Chilli, då mest Weightpull, och efter att vi skaffat Prince har Chilli blivit så mycket lugnare. Hennes osäkerhet på nya människor och vissa hundar har blivit jättemycket bättre.
Visst är det inte alltid 100, men vilka framsteg hon gjort. Jag blir så glad och stolt över henne!
Ångrar inte en sekund att vi börjat med Weightpull, hon tycker det är jättekul. Hon har sånt driv och är så motiverad. Som en tjej sa igår på träningen så skulle hon göra allt för mig, åtminstone försöka - 'det är det man vill ha'.
I helgen som var annordnade vi wp-tävling och på fredagen var det funpull. Tävling på kul/för att testa på kan man säga.
Drog fem drag med Chilli, alla var mycket fina.
Vi blev utnämnda till funpull-vinnare av juryn. :)
Med denna motivering:
_För ett bra sammarbete. Lugnt och metodiskt.
_Samt lugna, fina och stabila drag av Chilli.

Nu ska det tränas och nästa år ska vi förhoppingsvis ut och tävla!Och min förhoppning är att hon ska bli ännu tryggare med sig själv. Det går ju frammåt. :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Fina pokalen. :)
På träning förra måndagen. Är hon inte grymt snygg? :D
Vad härligt det är när sin hund blir till så mycket bättre om man gör en träning som verkligen passar sin hund :) Oxå härligt att man skaffar en kompis som påverkar henne så positivt härliga bilder du bjuder på. Grattis till bra omdöme ser ut att trivas i att dra 
Grattis! 
#3 Ja, visst är det! WP-träningen men även annat vi gjort har verkligen visat reslutat, det känns verkligen bra. :)
Ja, de kompleterar verkligen varandra bra. Prince har nog smittat av lite av sin trygghet på henne.
Hon tycker det är superkul och det märks verkligen och det gör träningen ännu roligare ju. :)
Tack så mycket Forest! 
#4 Taack! :D
Grattis!! Samma sak med min Ozzi, han fick ett mycket större självfötroende och kände sig STOLT över sig själv under och efter varje träning. Wp är en bra sport om din hund gillar det, både för kropp och huvud :)
#7 Tack! :) Tränar ni fortfarande? Vilken av lokalgrupperna är du medlem i? :)
Ja, det är verkligen grymt bra träning!
Nej vi slutade i höstas.. Kände att det inte längre var min grej, kör lite DW här hemma då och då för Ozzis skull eftersom han gillade det. :)
#9 Okej. Roligt att ni fortsätter träna hemma iaf :)