Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1199 ggr
[BeaJ]
5

Basse :D

Jag måste bara få skriva lite om min pumi som heter Basse. :D

Då: Basse kom till mig när han var ungefär ett och ett halvt år. Då hade han bott i en familj som inte var bra för honom. När han kom till oss visste han inte hur man lekte med hundar eller människor. Vi fick inte klappa honom och han var väldigt rädd och osäker. Jag visste att det var en hund man behövde jobba med. Men jag ångrar inte en sekund att jag köpte honom! :D

För ett tag sedan gick jag på en internatskola och Basse var
med. Det var jättebra träning för honom. Han fick träna på att vara med både människor och hundar och det var verkligen superbra!

Nu: Mår han toppen! Han leker och vi har gått på en
vardagslydnadskurs. I söndags var vi hos en från vardagslydnadskursen som har en basset. Basse och basseten lekte och hade det superduperkul! :D

Jag blir så glad när jag ser denna stora förändring från en rädd och osäker hund till en lycklig och glad hund!

Ville bara skriva detta eftersom jag är så lycklig över Basse! Man blir så glad när man ser hans glada leende när han springer i skogen, busar och bara njuter av livet.

I höst blir det nog att gå en agilitykurs med min lilla
gulliga hund :D Det ska bli spännande att se hur det går!

Mvh

//Bea :)

LisaF
0

Vilken solskenshistoria Glad!

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[BeaJ]
0

LisaF Vad glad jag blir att du tycker det Skrattande

[Besan]
0

Vacker berättelse Glad

[BeaJ]
0

Tack så mycket Besan :D

EmelieKelly
0

Gud vad kul! Hade du tänkt att träna agility med honom? Eller någon annan sport? Pumin är ju ofta duktiga vovvar :D

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

[BeaJ]
0

EmelieKelly: Ja jag tänkte gå en agilitykurs nu i höst :D. Sedan vill jag träna lydnad, rallylydnad och ja jag vill nog träna det mesta med honom :D

Ja jag märker att han är en duktig hund! :D

EmelieKelly
0

#6 vad kul! Ja en härlig ras är det :)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

joheck
1

Vad kul att han mår bättre hemma hos dig! Bra jobbat av dig ocksåGlad

[BeaJ]
0

Tack joheck! :D Jag blir så glad av era kommentarer :D

[Forest]
0

Härlig läsning :D  hur gammal är Basse idag?

[BeaJ]
0

Tackar Forest! :D Han är ca 2 år :)