Campa med valp
Jag och min familj har som tradition att alltid campa minst en gång per sommar. Då brukar vi campa i allefall 4 nätter.
I övermorgon får vi ju hem en liten efterlängtar valp, tror ni att vi kan campa med den?
Tältet är superstort så den kommer ha möjlighet att dra sig undan och var ifred.
(vet inte helt vilken grupp jag skulle ha detta inlägget i, om det blev helt fel kan någon Medarbetare flytta det)
// Nadja
Jag tror att det skulle funka. Bäst av allt är ju att lära valpen att vara med att campa när den är så pass liten! Så bara ni vänjer den vid att vara med där så tror jag det går bra! Jag har sett många på campingar som har hundarna med sig! :)
Kraam från Ryttarensofia!
Det som kan bli kruxet i ett tält, är det här med kiss och bajs då hunden inte är rumsren. I övrigt är det säkert inga problem
Tack för svaren!
#2 Ja, det kan ju blir lite problem med att den inte är rumsren, men valpen mår ju inte sämmre av det! Bara vi! ;)
// Nadja
#3 Nej, men alla ska väl ha trevligt på campingen, inte BARA valpen? ;)
#4 Vi kommer att var så otroligt glada bara över att vi äntilgen har en hund att det bli kul ändå ;-)
Jag tror att det löser sig med rumsrenheten vi får prova oss fram och komma fram till en vetig lösning som funka bra för både oss och lillen. =)
// Nadja

Har själv åkt på camping semester sedan min egen valp varit litenoch jag upplever mycket fördelar med det. Valpen hade med sin sovkorg & sin lilla resväska. (Lite humor måste man ha) Hon är nu inga problem att ha med på campingplatser, slappnar av och bryr sig inte om grannar och dyligt.
Så själva boendet brukar lösa sig, det är resandet som kan vara trixigare, tycker jag.
Lycka till & grattis till valpen
#6 Vad kul att det funkar bra för er! Tack!
// Nadja

Jag tror att det kommer gå jättebra…
Lägg ut en tidning redan hemma som valpen fort lär sej att gå och göra isna behov på.. lägg sedan en tidning även i tältet..
//Linda
Det kommer nog gå väldigt bra! Vi hade med Gizmo när han var valp, dock i husvagn, och nu vet han vad som gäller vid campingar och han tycker att det är helt normalt.
Så att om ni i fortsättningen kommer campa på sommrarna tror jag att det är skönt att han får prova på det livet även som valp 
Det där med rumsrenheten blir nog inga stora problem, på dagarna är man väl mest ute, och på nätterna brukar det ju inte hända så många olyckor om man går ut ett par gånger :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Då kan ni säga att ni har en camphund. 
(Förlåt.)
#10 Fniss
#8, #9 Tack! 
#10 hihi
// Nadja
Jag tror också att det kommer att gå bra. Skall själv ut i sommar för första gången med min valp (hon är nu 6 månader) men ser inga större problem. Har haft hund med mig tidigare också och det har gått bra. Som övriga säger så är det ju rumsrenheten - men det verkar du ju inte tycka är så stora problem så då löser det sig. Det jag skulle vilja tillägga är att du tänker på att det är en valp och att den måste vila mycket och när man campar kan det vara mycket som händer runt omkring än så se till att den finner ro ändå. Det brukar lösa sig :)
/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla