Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1627 ggr
ellebelle1994
1

Rolig ovana :D

hej :D

har era hundar någon rolig själv inlärd vana eller ovana?

i så fall vad ;)

min st bernard "knackar" på dörren på frammsidan när hon behöver kissa och och om hon är törstig knackar hon på bakside dörren väldigt praktiskt om man e upptagen och "glömmer av henne lite" hon knackar ochså om man tar med familjens labrador och lämnar henne, ren avundsjuka ;)

[Empisen]
9
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, jadu.. Hugo har ett självinlärt beteende sen valp.
Han sätter sig på rumpan och så "smeker han sig på snoppen" Oskyldig
Så gör han än idag, oftast när han vill ha uppmärksamhet och låter då samtidigt som en gris.
Efter ett tag la jag ett kommando på det, så nu gör han det både frivilligt och på kommando Tungan ute

Skickar med en bild också:

PiganX
0

#1 Haha söt han är!

[Forest]
0

Donna snurrar runt med leksaker och släpper leksaken på så vis flyger den iväg lite det tycker hon är rolig lek.

TS smart :)

1 Inte illa att låta som en gris oxå Flört

ellebelle1994
1

haha gud vilka charmiga ovanor :D Flört

sofiek90
0

schäfern går alltid till vattenkranen som är vid parkeringen efter promenaderna, året runt och vilken tid det än är på dygnet. Hon vet att det kommer vatten därifrån så hon lärde sig det väldigt snabbt. Hon blir dock alltid lika besviken på vintern när vattnet är avstängt (det fryser ju) och hon måste in för att dricka vatten

MVH

Sofie

[Forest]
0

5 smart att gå dit o dricka vatten. Ser verkligen hur honbesviken varje gång det inte kommer vatten haha sött

sofiek90
0

#6 Ja, hon blir verkligen jätte besviken, och det syns så tydligt på henne när hon lunkar upp till huset. Nu har tibben också fattat att det är rätt så smart att dricka därifrån, då hon gärna är ute en stund efter promenad vid fina väder (fast dom har ju annat vatten ute också så klart eller så är dörren in öppen). Dock är tibben mer noga med att inte bli blöt, och det väldigt roligt ut

MVH

Sofie

JLNordin
0

När jag lärde in snurra på min kelpie så lade han sig ofta ner så då "var jag tvungen" att säga upp så han skulle ställa sig, sen fatta han att han skulle snurra så nu snurrar han nästan alltid ett varv när man säger åt honom att ställa sig.. :P Lite dumt av mig

Lilllens
0

Troja öppnar ytterdörren heeeela tiden..

sofiek90
1

#9 Testa att sätta handtaget uppåt eller neråt istället, då blir det svårare att öppna med tassarna :)

MVH

Sofie

ellebelle1994
0

#8 lite skojjigt om du e på tex utstälning och ber honom ställa sig Flört

# 9 jag e glad att min bara knackar XD

min försöker alltid dricka upp allt vatten hon ser någon gång när vi vatt vid sjön med hundarna ställer hon sig bara och dricker, vi måste säga till henne att sluta XD  ( dock e det inget fel på njurar mm vi har kollat on bara gillar att drickaObestämd)

sofiek90
0

#11 Som schäfern, när hon har tråkigt så går hon och dricker vatten  ^^

MVH

Sofie

ellebelle1994
0

#12 precis dock hatar min att bada XD hemskt tråkigt då hon är en extrremt skitig hund Flört

[Ronon-m]
0

Ozzis är att han efter varje måltid eller varje gång efter att han har drukit så springer han med munnen och tvättar sig ren längs sofforna, och sen hoppar han upp i soffan och sticker in nosen mellan maddrasserna och ligger så ganska länge. Ser väldigt roligt ut när hela hans ansikte är gömt nere mellan maddrasserna :)

Indras är nog när hon tar vattenskålen i munnen och slänger den över hela köket… Man blir inte jätte glad på henne då! Men en rolig ovana ä nog när hon varje morgon smyger så tyst hon bara kan (när jag inte ser henne för hon vet att hon egentligen inte får) in i mina försäldrars sovrum och väcker dom med en stor blöt puss i ansiktet och en svans som viftar så högt att den väcker alla i hela huset när den slår in i väggen. Detta gör hon runt kl 6 på morgonen så dom är väl inte så jätte glada, men jag tycker det är ganska kul ;)

sofiek90
0

#13 Haha, schäfern älskar vatten i alla dess former så har inga problem med badandet. När vi är å badar på sommaren så får jag dra upp henne ur vattnet ;) Bada i duschen är ju inte liiika roligt, men om hon får dricka lite vatten är hon nöjd :)

Tibben däremot hatar verkligen att bli blöt, hon går inte in i badrummet frivilligt. Det är ju en vanesak, och hon badas ju inte så ofta.

MVH

Sofie

ellebelle1994
0

#14 mat i skägget e alldrig mysigt ;) jag skulle bli jåtte glad om jag fick en hundpuss varje morgon Flört

#15 min nästa hund får defenitivt bli en badare så roligt att ha med dom och se dom simma ^^

[Sniff]
0

Athos kommer alltid och slickar mig på handen eller buffar på mig när han har ätit mat, som för att säga tack.

När vi går och lägger oss och han vill ligga under täcket slickar han på mina armar, lakanen, kudden eller vad som helst jättelängeTungan ute

#1 Vad har du för kommando? Oskyldig

Portie
0

Min hund ska gömma alla hårda ben han får och ibland kan man hitta tröjor, strumpor eller liknande i mat eller vattenskålen.

Förra sommaren så skulle han gömma ett hårt ben i marken, när han skulle buffa över grus med nosen så skrapade han upp ett sår ovcanför nosen, men det var inget som stoppade Hugo, han skulle prompt gömma benet.

ellebelle1994
0

#18 han kanske vill ha lite årgång på benen Flört

Michaela-N
0

#1 Haha. Ser underbart roligt ut!

EternalWinter
0

#1 Haha åh så roligt och gulligt det såg ut!Glad Vad har du för kommando på de där? Flört

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Lilllens
0

#10 Vi har dörren låst, men på stalldörren har vi gjort så med handtagen :)

[Melwa]
0

Melwin går och öppnar dörrar, så fort de är stängda. Ytterdörren får vi ha låst alltid, för annars så tar han sig en promenad på egen hand ;-)

[Empisen]
1

#21 "Vad gör man" Skrattande

Nicolina
0

Muffin har lärt sig att känna igen ljudet när man öppnar skinkpaket, ni vet sådana färdiga runda skinkskivor man har på smörgåsen som kommer i platsförpackningar. Då hoppar hon alltid ner från min säng och rusar ner i köket, får sin skinkskiva av mamma el. pappa, är kvar hos dem en stund för att sen komma upp till mig igen och för att sova lite till i sängen… hon lämnar alltså frivillig frukostbordet för att sova en stund till, oavsett om klockan slår sen förmiddag och hon morgonkissat eller inte. Till saken hör att köket är en våning ner och Muffin sover snarkandes, men missar aldrig det ljudet ändå ;)

JLNordin
0

#11 exakt xd

Vad söta hundar är :D:P

Min lilla Qrut brukar också hoppa upp - elr nej, inte hoppa klättra fastän han lätt kan hoppa- och sätta sig på köksstolarna så fort man drar ut dem, ibland klättrar han upp ändå.. :P

[[pimey]]
0

säger jag: vart är kissen? då springer han runt och letar katter både inne och ute :)

zLindaz
1

Min Bosse har en del roliga saker för sig. Dels så torkar han skägget på mattan eller i min säng(!) efter att han har druckigt, ätit eller tuggat på ben. Hemska tanke att bli kladdig i skägget ju :) 

Sen har han alltid haft en förkärlek till att bädda ner/gräva ner saker som han inte är intresserad av.
Det började redan i höstas när han bara var några månader som han utan min vetskap fick med sig ett litet ben ut och gömde det vid ett träd. Nästa gång vi gick ut hämtade han det och grävde ner det i jorden i stället.
Och sen har det fortsatt, är han less på sitt ben/tuggpinne så gömmer han dom, helst i hans egensydda kudde med sackosäcks kulor i. Där står han och "gräver ett hål" sen buffar han över tyget så han gömmer den väl. :) Charmigt så länge han håller sig till det inne.

Han var ju ute själv på framsidan härom dagen och gömde tydligen ett ben i rabatten för när han kom in var han aldeless svart om nosen.. :)