Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1859 ggr
Magdalenaa
0

Torka upp piss?

Min fråga är, om det sker en olycka inne av hunden. 
Tex. att den kissar inne.

Vad använder ni för medel efter ni torkat upp ? ( så de inte börjar lukta kiss inne )

Tacksam för svar!

[Tess86]
0

När vår hund var valp och kissade inne använde vi såpa. Det är i princip det enda rengöringsmedel som jag använder inne för många av de andra är så ohälsosamma. Dessutom luktar såpan med citrondoft underbart gott, inte alls sådär konstgjort och obehagligt som vissa andra rengöringsmedel luktar.

[Zipzee]
0

Jag brukade använda diskmedel. Luktar neutralt och löser upp fettet i kisset direkt :)

[Empisen]
0

Vi använde oss också av såpa, med citrondoft som #1 nämnde Glad
Fungerade superbra.

Michaela-N
0

Såpa eller diskmedel har det blivit.

thilda-
0

jag torkar först upp med vatten och sen såpa

Magdalenaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla för era tips!

Är det denna citron såpan?

[Tess86]
0

#6 Jajemen, den är det! Självklart måste du inte ha just den, men om du stöter på den - lukta på den! Jag tycker att den luktar underbart gott. Jag gillar att städa bara för att det luktar så gott att ta fram såpan :)

[Forest]
0

6 japp den kör jag med.

Magdalenaa
0

#7, nej jag förstår att jag inte måste ha just den. Jo jag ska gå och sniffa på den på köpcentret imorgon :) tack så mycket för ditt snabba svar,

liinnea
0

Jag använder ett medel som finns att köpa på djurmagasinet som heter typ "pissoff" eller någonting sånt. :)

Zabbio
0

Vatten och sen ättika. Ättikan luktar lite illa några minuter men tar effektivt bort kisslukten så att vovve inte väljer samma plats igen :)

Beror ju på om det är tex en nykommen hanhund eller om det är en ren olycka också.. är det ''bara'' en olycka finns det ju ingen anledning att det skulle ske fler gånger ven om vovve känner lätt lukt där (som vi missar)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.