Låter du din hund...
Är nyfiken på vad ni låter era hundar göra! :)
Låter du din hund sova i din säng?
Låter du din hund hoppa på dig av glädje när du kommer hem?
Kom bara på dessa två nu. Säg till om ni kommer på fler vanliga saker som folk gör väldigt olika!
Kom på en till.
Matar du din hund vid matbordet?
Här hemma får hunden sova i sängen för att vi tycker det är mysigt att sova tillsammans.
Hon får också hoppa på oss och pussas när vi kommer hem för att vi har saknar henne så mycket när vi är borta så vi tycker det är mysigt också.
Dock så ångrar jag det lite idag eftersom hon hoppar ibland på främmande människor.
Vi matar inte hunden vid matbordet. Det har resulterat i att hon inte tigger längre och det är jätte skönt :P
Här sover hundarna i soffan, fåtöljerna och sängarna. Även om de också ligger på sina egna sängar/kuddar.
Den lilla hundar hoppar när hon är glad, men hon kommer ju inte högt upp. Schäfern springer mest runt i lycka å vet inte vart hon ska ta vägen..
MVH
Sofie
Ja, han får sova i sängen om han vill, i soffan med. Men han går ner direkt om jag säger att han ska det.
Nej han får inte hoppa på mig eller någon annan (om vi inte leker, men då gör han det bara med mig), jag sätter mig ner och hälsar på honom. Han har aldrig varit en "hopphund" så har egentligen inte behövt lära han att inte hoppa.
Nej, jag tycker det är sjukt jobbigt med en hund som sitter och tigger medan man äter. Tigger Hugo, då åker han ut ur rummet tills jag har ätit färdigt. Han tigger aldrig av mig längre, sköönt! Vet flera hundar som får mat direkt från bordet och dessa hundar är sjukt jobbiga när man ska äta! Dom skriker, krafsar och dreglar, man vill ha det lugnt när man äter.
Jajamensan! Men bara i min och ingen annans.
Ja på den också. Han är så fånigt liten att det inte gör mig något.
Nix. Jag hatar sånt. Och hundar som tigger är det värsta jag vet.
Ja hundarna sover i sängen. Av den enkla andledningen, de är min familj. Jag tycker också att det är ryskigt mysigt med en hund i sängen. De får vara var de vill i mitt rum, soffa, fåtöljen, sängen eller bäddarna. Men i resten av huset har de sina bäddar då mamma är allergisk och vill ha en fri "zon" hos mormor får de också vara var de vill.
Nej hundarna får absolut inte hoppa på mig. Jag hatar när hundar ska hålla på och hoppa på benen så man trampar de på tassarna och inte kan röra sig. Nej de får gott vänta tills jag klätt av mig, då hälsar vi!
Nej hundarna får aldrig mat vid bordet. När vi äter ligger de på sin höjd under bordet och sover. Ibland kan det få en köttbit eller liknade men det är efter, aldrig när vi äter.
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Här får hundar sova i sängen, de får vara i soffan och de får hoppa på oss. Dock inte på besökare!! Ingen mat ges vid matbordet heller..
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Japp hon sover i sängen, supermysigt!
Nej, när jag kommer hem så ignorerar jag henne en stund tills jag kommit in ordentligt.
Japp, eller nästan. Vi äter oftast i sittande i soffan framför tvn och hon får smaka ibland medan vi äter. Har inget emot tiggande hundar så länge de slutar då man säger till.
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Jag svarar nej på alla tre
Det där med hoppandet är ju väldigt olika beroende på hur stor hunden är också verkar det som. Min är ganska liten så hon skitar "bara" ner byxorna. :P
Har också märkt att sen vi fick hund får vi byta lakan myyycket oftare. Plus att hon har vart sjuk o inte kunnat hålla tätt. Men känns dumt att inte låta henne va i sängen bara för att hon är sjuk när hon alltid har fått vart det liksom.. Bara slänga in allt i tvättmaskinen när man vaknar :P
Mina hundar får inte sova i sängen, vill inte ha upp skit dit. Inte pälsen heller.
De får inte hoppa på mig för att jag kommer hem.
De får inte äta vid matbordet.
Ja. Är ju hur mysigt som helst.
Nej.
Ibland kan han få smaka.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Nej. Hon fäller för mycket och dreglar = inte mysigt i sängen
Nej hon får bara hoppa på komando
Nej, kastar det en bit ifrån bordet eller i matskålen helst
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Japp, mina hundar sover i sängen med mig :)
Ingen av hundarna hoppar, NU ska jag väl tillägga. En av de 4 var lite lätt på framdelen tidigare, pga osäkerhet, inte glädje. Nu hoppar ingen av dem.
Jag äter oftast i soffan framför tvn … och japp, ibland får de sig en smakbit :) tex när jag äter entrecote, då får de dela på "slimset" som finns i mitten på köttet.
Om hon vill, händer nästan aldrig.
Nej. Hon är inte hoppig av sig heller.
Japp, det kan jag göra. Hon ligger oftast under bordet när vi äter och kan komma och sätta sig vid sidan ibland, då kan hon få smaka. Dock ska hon lägga sig när jag säger till, vilket hon gör. Om hon skulle bete sig jobbigt skulle hon aldrig få smaka.
- Mvh Emma
Min hund får inte sova i min säng över natten men han får gärna komma upp och mysa morgon och kväll :) Jag låter honom hoppa upp på mig, vilket gör att han tror att det är okej på alla. Men han börjar lära sig vem det är som inte vill, som min pappa. Han har alltid sagt ifrån och sen ett tag tillbaka har han slutat hoppa upp på honom! Han får gärna sitta med vid matbordet men börjar han gnälla eller blir för närgången är det UT! som gäller. Annars kan han få lite smakbitar när vi ätit upp själv :)
Jag svarar JA på alla 3 frågor.
Medarbetare på brukshundraser.
Ja, när han vill dvs :) Han får själv välja var han ska sova ^^
Ibland, men är det ner så är det ner ^^ Men oftast brukar jag låt honom göra det, har ju saknat han och jag är inte hemma så ofta så det är mysigt att han vill hoppa på mig när jag kommer hem (han är familjens hund, inte min)
Ibland kan han få smaka, men inte direkt vid matbordet, en bit därifrån ^^ Dock så när han var valp var min bror liten och tappade oftast mat när han åt, så han kan "tigga" lite, eller rättaresagt sitta bredvid en och se otroligt söt ut :P Men han gör inget annat, krafsar inte eller något, utan bara sitter och typ "väntar" på att få mat, ibland får han ibland inte :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Jag svarar JA på allt, har andra regler som jag tycker är viktigare att hålla ;)
Mvh Emelie och hunden Kelly 
Kom på en fråga jag är lite nyfiken på: Låter ni er hund slicka er på händer/ansikte? Har en väldigt pussglad vovve här hemma, ska slicka en på händer och ansikte så fort tillfället ges… Tkr själv det är äckligt om han får för sig slicka på ansiktet och säger ifrån, men händerna är väl okej.
#20 jag tycker det är äckligt egentligen men ibland får jag stå ut, och då blir min tjej lycklig! ;)
Mvh Emelie och hunden Kelly 
#20 På händerna ja, ansiktet:helst inte. Tycker det är lite smått äckligt.
Har tur, våran hund slickas sällan:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Japp hon får sova i sängen om hon vill. Hon sover både där, i soffan i sin bödd etc.
Njae skulle jag svara där,, jag gillar inte att hon hoppar så jag säger till henne att inte hoppa, jag föser bort hennes tassar när hon gör det men jag hälsar glatt på henne,, så jag vet inte exakt vad det ger för buskap.. :-/
Aldrig.
När jag känner för det, ja. Annars nej.
Får och får, hon gör det, bryr mig inte så mycket.
Absolut INTE! Och det är INGEN som får göra det. Därmed tigger hon aldrig heller.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Låter du din hund sova i din säng? Ja, hunden får sova i vår säng eller soffa men då är förutsättningen att vi som ägare håller henne ren, aldrig en lerig hund i sängen! Ber vi henne att hoppa ner från sängen, soffan så gör hon det.
Låter du din hund hoppa på dig av glädje när du kommer hem? Måste svara ja här med. Hon är egentligen ingen hopphund, hoppar aldrig annars och aldrig på någon annan än oss i familjen. Och på oss hoppar hon bara när hon är glad, men ber vi henne sluta, så slutar hon.
Matar du din hund vid matbordet? Absolut inte, och ingen annan i familjen heller. Äter gör hon vid sin matplats om hon ska få något av oss.
Ja, har absolut inget emot att hundarna sover i sängen/soffan. Dock ska de såklart gå ner om jag ber om det.
Nja, mina hundar hoppar sällan när jag kommer hem. Klara hoppar dock om vi tex är på hundklubben, jag har bundit upp henne och sedan kommer fram till henne igen. Då brukar jag bara vända mig bort tills hon slutar hoppa.
Nej. Om våra hundar ska få något utöver deras mat så sker det i matskålen (såvida det inte är vid träning då). Sen händer det ju att man tex råkar tappa mat på golvet när man äter och hundarna hinner fram och ta det, emn vi matar aldrig hundarna vid bordet "med flit".
Här får hundarna vara överallt, utom på bord o arbetsbänkar.
De sover gärna i sängen, dock sällan hela natten.
Dom är inte speciellt hoppiga o det händer att de får smakbitar när jag äter, dock tigger dom aldrig.
Pusskalas är det så gott som varje dag.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Självklart
Ja det gör jag absolut, alltid mysigt med pusskalas ;)
Bara min äldre och de är när jag oftast är klar med maten..
Nu har jag ingen hund längre, såå svarar utifrån min gamla även ifall det var något år sedan jag hade henne. :)
Ja, men oftast ville hon inte det.
Nej, vill inte att hundarna ska hoppa.
**Matar du din hund vid matbordet?
**Nej.
Ja, men han vet att det är "min" säng och flyttar sig snällt om man ber honom.
Nej, han får bli hur glad han vill… men INTE hoppa upp på oss.
Nej, han kan få smaka på våran mat men då får han det i sin matskål.
Nu är ju detta familjens hundar.
Låter du dina hundar sova i din säng?
Nej, det får dom inte. Dom får varken vara i sängen eller soffan.. Vilket jag gärna skulle vilja att dom fick.
Låter du dina hundar hoppa på dig av glädje när du kommer hem?
Dom får endast hoppa på oss familjemedlemmar, dock gör inte den äldre hunden det. Vår valp hoppar dock & har sig på oss, men inte på främlingar även om han blir glad.
Matar du dina hundar vid matbordet?Nej, här är det strängt förbjudet att tigga. När vi äter så säger vi bara åt hundarna att gå ut i hallen. Efter det vi ätit så är det deras tur.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Absolut. Det är inte min säng, utan det är våran.
Både ja och nej. Hanen hoppar snällt och gör det enbart på mig, så det känns ändå okej att låta honom göra det. Tiken däremot går fram som en ångvält och studsar som en jäkla gummiboll och jag vet inte hur många gånger hon gett mig en fläskläpp. Hon pussas med tänderna så haka och läppar är i farozonen då. Men jag svarar väl ja, det är okej men det får inte gå överstyr.
Nej, aldrig.
Sabina
www.anibaz.blogg.se