Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1303 ggr
[Surina]
0

Liv utan djur??

Hej alla!

Nu kanske det är mest hundar jag tänkter på men.. om man tänker på det skulle jag nog aldrig kunna leva helt utan djur?..

Just nu gör jag det och det är verkligen nått som tar på en ! För jag har alltid haft katter,fiskar,hundar,kaniner,fåglar och hamstare osv..

Det känns just nu så tomt?? Jag får ett sånt leende på mina läppar när jag blundar och ser alla min tikar och hanar som viftar sina svansar…

Så jag funderar nu… tror du att du skulle klara dig utan dina/ditt djur?

Skriv och berätta om era vänner som ger livet lite spin och glädje ! Tyst

Swadika
0

Nej jag skulle aldrig klara mitt liv utan djur, jag har aldrig i hela mitt liv varit helt utan djur. Alltid ahft något, katt, kanin, hund, fiskar, marsvin, råttor osv. Så ett liv helt utan djur skulle jag aldrig klara av :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Fridaaaa
0

Vart försvann mitt inlägg?!
Trött på iFokus ibland alltså :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

EmelieKelly
0

Jag har aldrig levt utan pälsdjur faktiskt. När jag föddes hade vi katt, sedan skaffade vi marscin också och sedan hund. Kan inte se ett liv utan djur faktiskt! Jag behöver någon att ta hand om och någon som kan ta hand om mig ;)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

KvirrZ
1

#2 Det är två trådar, ditt inlägg är i den andra Glad

- Mvh Emma

Karmatarerskanise
0

#2 Vet inte vad som hänt, men alla inlägg som finns syns i tråden.

Jag lever själv utan djur idag. Både saknar dom och inte. Det är skönt att inte vara bunden, men ibland känns det hemskt ensamt.

Förmodar att jag i framtiden kommer leva med hund igen. Men det får ligga bättre i tiden.

KvirrZ
0

Jag tror verkligen inte att jag någonsin kommer leva utan djur. Usch så tomt det skulle vara!

När jag någon gång i framtiden får barn så vill jag att de ska växa upp med djur, det ger så mycket.

- Mvh Emma

Catta-
0

Jag är uppvuxen med marsvin, kaniner och råttor. Just nu har min mamma en katt. När jag flyttade hemifrån fick kaninen och råttorna hänga med. Nu är de i himlen och jag har endast ett kärt akvarium kvar :( Saknar mina pälsbollar väldigt mycket. Och hade de inte varit att min pojkvän(som jag bor med) är alergisk mot nästan alla pälsdjur hade jag nog haft en liten marsvins flock nu :/ 
Tycker det är jättetråkigt och lite nedstämmande faktiskt att inte ha något djur att leva med. Fiskar i all ära. Jag tycker mycket om dom, men de ger inte samma som ett pälsdjur.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Fridaaaa
0

#4 Aha hittade bara denna nu :P

Karmatarerskanise
0

Jag tog bort den andra eftersom fler hade svarat i den här tråden.

[Melwa]
0

Jag skulle aldrig klara av att vara utan djur. Tänk vad tomt livet skulle vara! När jag växte upp hade vi katt, och genom åren har vi haft hamstrar, marsvin, katter och hundar =) I nuläget bor det en katt och två vovvar hos oss och förgyller våran vardag =)

[Madlene]
0

Jag skulle inte vilja leva ett liv utan djur :) Som #10 skriver, det hade känts tomt!

russin
1

Jag har faktiskt provat ett liv utan djur - det höll i knappt 2 år sedan blev det en katta. Kunder inte ha hund under ett antal år pga arbete och arbetstider, men hade katter och hästar under många år istället.

När kattan kom till mig, så blev det "bara" katt några år pga studier och arbete, men för 13 år sedan fick jag möjlighet att kunna ha hund igen och så började karusellen igenSkrattande

Loveradio
1

Skulle inte heller kunna tänka mig ett liv utan djur. Jag lever för djur och gillar djur bättre än människor. Så ett liv utan djur skulle kännas väldigt meninglöst.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Fridaaaa
0

#9 ok orkar dock inte skriva om…

joheck
1

Jag som övriga skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan djur. För snart en vecka sen förlorade jag min kanin som va min allra bästa vän i hela världen. Jag skaffade honom ungefär ett halvår efter att jag flytta hemifrån. Han är anledningen till att jag kunde leva uppe i Luleå alldelse ensam långt ifrån min familj. Jag har väldigt svårt med relationer till människor så jag har inga vänner uppe i Luleå. Det va Tyko (kaninen) som gjorde att jag orka gå upp på dagarna. Jag kommer aldrig glömma honom, han betydde så otroligt mycke för mig. Det va verkligen han och jag.

Jag skaffade sedan min hund i slutet av juli förra året och han har förbättrat mitt liv så otroligt mycket. Han har hjälpt mig att skapa relationer till människor, även om jag inte har någon nära relation till någon. Han gör att jag kommer ut och inte sitter inne i lägenheten hela dagarna. Han har helt enkelt gett mig "kvalité" i livet.

Dessa två är de djur som betyder mest för mig eftersom dom kom in i mitt liv när jag verkligen behövde dom. Själklart har jag fått ut saker från alla djur jag haft, men dessa två är speciella.

Aldrig ett liv utan djur!

Maja2
0

Jag har nästan alltid haft djur. Häst, kalvar, höns, hamster, kaniner, marsvin, fåglar, möss, katter, hundar … Men för ca 8 år sedan var jag HELT utan djur under några år. Detta för att jag precis skickat iväg hästarna och smådjuren var borta. Jag jobbade mer än heltid under en period och var inte intresserad just då av större djur, dvs smådjur kändes inte aktuellt (hamster, marsvin, kanin osv)  och eftersom jag jobbade så mycket så passade inte hund in heller. Det var under några år, och jag kan inte säga att jag aldrig skulle kunna leva utan djur, för det vet jag att jag kan, det beror på hur omständigheterna ser ut i övrigt, men som det ser ut och känns just nu, så är det inte aktuellt. Hundarna är mitt liv nu när barnen är vuxna och har egna liv.

RedMonsters
0

Ett liv utan djur är inget liv, så enkelt är det :).

Medarbetare på brukshundraser.

Isnona
0

Nepp, ett liv utan djur tror jag inte att jag skulle klara av. Har alltid haft djur runt omkring mig och kommer troligen alltid att ha =)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

[Besan]
0

Tror inte heller jag skulle klara ett liv utan djur alltså… eller, jag gör inte det just nu känns det som…. det är knappt!

Har varit utan djur nu ett tag och när min sambo är och jobbar och jag är ensam hemma känns det av extra mycket… När han ska upp tidiga morgnar och jag har tid att sova ett tag till så kan jag ändå inte somna om. Är van vid att ha både katt och hund vid mig, och det känns faktiskt otryggt för mig att ens vistas hemma själv på nå vis… antagligen för att jag växt upp med djur och för mig finns helt enkelt inget annat liv… Och just nu har livet känns meningslöst ett tag, men nu sitter jag ju o längtar efter min lilla valp som kommer hem om mindre än 2 veckor <3