Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1753 ggr
Mollan89
0

Regntäcke?

Hej

Någon som har tips på billigt regntäcke till en liten valp på snart 9 veckor?

Har en liten Chihuahua valp som bara står och tittar när hon är ute och det regnar.

Swadika
0

http://ninna.hundpoolen.nu  hon syr upp kläder till din hund, du mäter och aa hon syr upp såklart :) Och hon är inte överdrivet dyr heller :) Har köpt ett regntäcke därifrån, kommer nu inte ihåg vad det kostade men dyrt var det inte iallafall :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Forest]
0

Tror faktist inte att täcke skulle hjälpa henne. Jag har en hund oxå som ogillar regn o rusk köpt overall men det hjälpte itne, boven blir overallen o har även diverse täcken samma visa där :P

russin
0

Jag skulle inte sätta täcke på en pälsad valp under sommarhalvåret - även en valp behöver lära sig att regn inte är farligt och nu är det ju inte kalltGlad

En 9 veckors valp har växt ur ett täcke på 3 veckor…

Amandla
0

Om valpen fryser när det regnar tycker jag att det kan vara bra att sätta täcke på den. En vavva är så liten, så den blir nedkyld fort.

Om den däremot inte fryser utan bara verkar lite förvånad så lek med den Flört

russin
1

Men en 9 veckors valp behöver liksom inte vara ute så länge just när det regnar - bara för att uträtta behov. Sen är det ju bara gå in och torka den med handdukSkrattande

Känns bara som totalt onödigt slöseri med pengar när det måste fixas nytt igen inom knappt en månad - men det vad jag tycker.  Det är inte bara regnet en liten valp behöve vänja sig vid - utan även då ett täcke, vilket kan vara nog så tufft för en liten krabat och få den ännu mindre att vilja gå uteFlört

[Madlene]
0

Lånar denna tråden lite och undrar vart man kan köpa billiga regntäcken till en vuxen amstaff? om någon vet.

Facklan
0

när mina valpar va små .. styckade jag en tröja/ feece som jag använder ärmarna i början vart hon så liten att jag använde mudden o gjorde hål för framtassarna --.. senare använde jag mer upp på armen ..

det är helt ok för tillfälliga täcken dom växer ju som ogräs ..

jag använde ulltröjor dom värmer även om dom e blöta ..