Hur mycket motion till amstaff?
Har suttit och sökt och letat både här på sajten och google, men hittar inte mer än att dom behöver mycket motion… men vad är mycket motion? hur många timmar per dag/hur långt behöver den motionera per dag? är endast nyfiken :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Det är olika för varje individ, ex min/syrrans rottis kräver inte så extremt mycket som andra rottisar gör. Vi leker/motionerar henne tills hon inte orkar längre, men hon orkar mer och mer nu :)
Det beror på hur vardagen ser ut också, om hunden följer med på jobbet eller stannar hemma hela dagen. Övermotionerar/stimulerar man dem så kan de bli stressade istället.
har Amstaff, och anser att såklart är det olika, men vi kör med 1-3 timmars promenader dagligen, Någon gång i månaden blir det såklart mindre, då man inte orkar, mår dåligt eller vädret inte är med en. samt mycket lek med andra amstaffar i veckan (då blir det mycket drag kamp, som kan hålla på i 1 timme med pauser), Och lite SP då och då 
Motion enligt mig är allt som har med "energi-dödande" saker att göra.
nu har jag dock ingen amstaff men en ca de bou…
När vi " motionerar" så är det bara kissrundor.. allt ifrån 15 - 1timme… Men där imot så beriker jag hans liv med, rallylydnad, brukslydnad och spår (Vilt och person) och lite uppletande :-) och nån gång ibland så får han härja bäst han vill ute på en åker hos min sambos mormor..