Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2554 ggr
[Wolverina]
0

Känsla= Dålig matte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Söndagen för 1,5 vecka sen så skar Etsa upp lite på sin has, men utan veterinärbesök så läkte de på fint, ingen irritation, svullnad, hälta eller nåt uppstod. Och så igår när vi va ute på Ingarö så tittade jag på såret, de va fint så jag lät Etsa bada och strutta runt lite… de skulle jag aldrig gjort! Såret gick upp lite och nu är det infekterat, hasen är svullen och Etsa stödjer knappt på de benet Rynkar på näsan Har fått en tid till vetten idag så hoppas att dom kan råda bot på det ganska snabbt så hon slipper ha ont. Men jag känner mig så himla dum och klantig. VARFÖR lät jag henne bada?! Stackars Etsa som får lida för mina ogenomtänkte ideér…

Hoppas bara nu att hon hinner blir bra till vår tävlingsdebut om tre veckor, men viktigast är att hon blir frisk igen!!

Emaljoh4
2

Klandra inte dig själv! Även om det är lätt att göra det.

Det är lätt att vara efterklok. <3

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

russin
0

Även jag skulle säkerligen låtit min hund bada med ett sår so sett ut att läka bra - så det där var nog mest oturRynkar på näsan

[Forest]
0

Tror oxå det är ren otur detta, hoppas att hon repar sig snabbt.

Loveradio
0

Tänk inte så. Säger som #1 det är lätt att vara efterklok. Hoppas din tjej kryar på sig!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Beckibus
0

Jag vet hur det känns att ha skuldkänslor. Min sheltie bröt benet när vi skulle ha roligt! :( Men olyckor händer!

Din hund kan sin läxa,älska, och förlåta.

Hoppas att vetten hjälper er.  Uppdatera sen när ni varit där!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Wolverina]
0

Blir ingen tävling för oss denna månaden…såret är infekterat och nu står min lilla plutt på antibiotika och smärtsillande kur i 10 dar…

Hoppas verkligen att svullnaden och smärtan lägger sig snart så hon åtminstonde kan stödja på tassen igen Rynkar på näsan

[Wolverina]
0

Trattfia…

Loveradio
0

#7 Stackarn Rynkar på näsan

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

KvirrZ
0

Stackarn, hoppas hon blir bättre snabbt!

- Mvh Emma

Michaela-N
0

OT men det här är helt sjukt!!! Får värsta deja vu-erna när jag läser denna tråd. Känns som jag läst den två gånger innan! Råkar tydligen också felaktigt minnas att jag läst denna tråd en gång innan, och läst samma text. Nu hände det igen, haha helt sjukt konstigt ^^ Hugo skickar en krya-på-dig-hälsning till Etsa!

[Wolverina]
0

Blev en tur till veterinären idag igen för att sätta drän. Såret slöt sig för fort och hade bara blivit mer infekterat om jag inte åkt in. Men måste verkligen ge Etsa beröm för sin tålamodighet! Är så stolt, hon har verkligen skött sig exemplariskt!

Qepta
0

Nä fy vad trist.
Skönt att du åkte in med henne så pass fort.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Beckibus
0

Jag fattar inte, gick det ihop så fort att varet osv inte "hann ut"? Vad är det vita på bilden? :(

SÅ trist hoppas de läker snart! Du är ju guldvärd som åkte in så fort!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Wolverina]
0

Ja asså veterinären öppnade ju upp såret lite och klämde ut all vätska och var. Och sen skulle jag göra desamma hemma så att såret fick läka inifrån, annars blir det en varböld om allt skit och så kapslas inne. Men såret ville läka igen fortare på ytan och då åkta jag in och bad dom sätta ett drän. Och då sätter dom en sån där plastslang som du se på bilden. Och den är mest där för att irritera såret så att allt vara och skit kommer ut. Sen tar man bort slangen efter 3-5 dar och då får såret läka ihop inifrån.

[Forest]
0

Bra att ni åkte med henne igen o fick dräningingslang eftersom det var behov av det hoppas nu att hon läker fint. En fråga det ser ut som att såret iaf är på rätt ställe? Dumt kanske o säga så men, inte i en led elller på någon sena iaf.