Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1154 ggr
[postmortum91]
0

Eurasier standard på valp

Hej hej, om en vecka får vi hem vår Sheldon, Eurasiervalp.
När uppfödare har lagt upp bilder på valparna när de va 6 veckor (nyaste bilderna) så tycker jag att Sheldon (vår valp) utmärker sig i utseendet jämfört med de andra valparna. Jag undrar om man kan se om han skiljer sig från rasstandarden i så här tidig ålder och isåfall hur? Jag skulle gärna vilja ställa ut honom någon gång men eftersom detta är vår första hund tillsammans är det inte livsviktigt att han ska vinna. Eller det gör inget om han inte gör det alls. För jag tänkte för skojs skull och jag sa även det till uppfödaren. 

Och vi valde valpen själva och jag ångrar mig verkligen inte men undrar just om han faktiskt skiljer sig i utseendet.

En annan grej är att han går ner över ryggen lite som en schäfer "ska" göra, inte så extremt men är rädd att detta kan ge honom ryggproblem eller om han bara står på ett konstigt sätt.

russin
0

Det är oerhört svårt att fota valpar och dom kan bli gräsligt fula på bild om dom står det minsta fel - så foton gör sällan en valp rättvisFlört

Tar man 10 foton, så kan det se ut som 10 olika valpar beroende på hur dom stårSkrattande

Changrila
0

Säger som #1

Det är ENORMT svårt att fotografera rättvisa bilder på valpar. Jag har försökt med flera valpkullar vid flera tillfällen under deras uppväxt och jösses… det tar på tålamodet!

Det bästa att göra när du undrar om hur rastypisk han är, är att fråga uppfödaren, h*n bör ha bra koll på det :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm