Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1796 ggr
Qepta
0

Imorgon kastreras Izor

Usch, är sjukt nervös inför imorgon. Izor ska kastreras (opereras) och jag sitter och tänker på vad som kan gå fel.

Halv åtta imorgon bitti ska vi vara på veterinärkliniken, så det blir att gå upp tidigt. Kommer att uppdatera denna tråd senarer imorgon.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Besan]
0

Lycka till! det går nog bra!Glad

Qepta
0

Tack! Det måste gå bra annars vet jag inte vad jag gör… Tänker fråga vet om jag får sitta med honom tills han sövs då jag inte vill lämna honom ensam i vaket tillstånd i kliniken.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Qepta
0

Om en timme ska vi vara på plats…

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Labolina_73
0

lycka till, det går säkert jättebra…

Qepta
0

Tack.

Nu är Iz lämnad på kliniken, det gjorde ont att bara gå ifrån honom.
Klockan 2 ska jag tillbaka och hämta prinsen.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Surina]
0

Lycka till ! :) Det går nog super ska du se !! Men du kommer nog ha lite roligt efteråt, när han är lite halvaken :)

Qepta
0

#6 Tack Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Wolverina]
0

Det kommer säkert går bra Skrattande

Ska oxå till vetten idag, fast med halt hund Rynkar på näsan

Qepta
0

Eftersom vet inte har ringt så är det ingenting som gått fel! Om 3 timmar sa jag hämta honom, åh vad matte har saknat sin prins.

#8 Lycka till hos vetten, en bekant till mig var till vet idag med sin hund som är halt.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Forest]
0

Det går säkert bra det rä aldrig roligt när sina små ska sövas ner. Hoppas han passar i fåntratten och att han läker snabbt Flört

[Besan]
0

#9 Åh vad bra, då har nog allt gått bra ska du se :) Du får uppdatera oss sen :)

Amandla
0

Det går fint ska du se. Min Albin kastrerades för några veckor sen, han var hur pigg och glad som helst när jag hämtade honom. Jag nojjade också innan operationen, inte bara för vad som kan gå snett utan också för att han verkligen inte gillar att vara där. Det var så skönt att se hur nöjd han verkade då jag träffade honom efter operationen!

Qepta
0

Ska hämta honom om en stund, uppdaterar när vi kommit hem! #12 var din Albin också krypt? Är väl det jag nojat mest ver eftersom det är ett större ingrepp. Skönt att albin var pigg när du hämtade honom!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Amandla
0

Nej, han hade båda kulorna. Hoppas din kille mår fint! På Albin märktes det just ingenting efteråt, tratten var värst helt klart *haha*

Qepta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är prinsen hemma! Allt har gått bra, men tratten är inte poppis. Stackars kille, han fattar ingenting. Hoppas han lägger sig och vilar snart. Nu yrar han bara omkring i cirklar och gnäller. Obestämd

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Qepta
0

Kyss

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Besan]
0

#15 Aw.. skönt att allt gått bra iaf! :)

Amandla
0

Gott att ha honom hemma! Kyss

[Forest]
0

Skönt att allt är bra fåntratten som jag säger är aldrig poppis, men ett måste tyvärr Flört Söt är han i den iaf  Glad

Qepta
0

Jag kommer att få sova på golvet den närmsta veckan, men det gör ingenting eftersom Izor vill vara nära mig hela tiden, annars blir han väldigt orolig och går omkring och gnäller. Han envisades med att hoppa upp i sängen så nu ligger han här och sover. Så skönt att det går bra. Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Beckibus
0

Hur går det?

Skönt att han mår relativt bra. ;)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Qepta
0

Det går bra, han gnäller en del så fort jag inte är nära honom, han är fortfarande väldigt groggy. Och nu sover han i min famn. Ska gå ut en snabbis med honom om någon timme och se om han vill kissa.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Wolverina]
2

Måste ju bara slänga upp en bild på min trattkantarell ;)

Qepta
0

#23 stackarn! Hon ser inte nå vidare glad ut. Izor ser jätteledsen ut när han står upp. Vi har varit ute några minuter. Han kissade en gång. Nu får han vila resten av kvällen. Vatten har jag inte fått i honom än.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Wolverina]
1

Ja nä Etsa gillar inte heller sin tratt, men hon gnäller iaf inte än Tungan ute

Hon försökte dricka vatten nu med tratten på, men hon var tydligen missnöjd med hur bökig de va och försökte välta ut vattenskålen Tungan ute

Så tog av henne tratten och då gick de bättre Skrattande

Qepta
0

Iz har inte druckit vatten än, men jag har fått i honom lite mat iallafall. Vetten sa att jag kunna ge honom vatten i små mängder under dagen om han vela ha. Men han har inte druckit alls förutom när jag doppade handen i vattenskålen, då slickade han på mina fingrar.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Wolverina]
0

Blötlägg maten så får han i sig lite vätska iaf Glad

Qepta
0

Kan hälla lite vatten i hans frukost imorgon bitti (färskfoder) eftersom det inte är något fel på aptiten. Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Wolverina]
0

Jaha han äter färsfoder, men det kanske går att hälla i lite vatten ändå…

Qepta
0

Imorse runt 4 tiden väckte Izor mig och vela ut och kissa, han var riktigt pigg och glad. När vi kom in så fick han frukost och smärtstillande och eftr aten så drack han en halv skål vatten.

Sedan kom jag att tänka på en sak, Izor ska äta 2 tabletter/dag (Metacam 1mg) ska jag ge en tablett på morgon och en på kvällen eller båda samtidigt? jag har helt glömt bort vad veterinären sa. Skäms

Han har fått en tablett i samband med frukost och verkar inte ha ont. Han ligger mest och vilar.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Anibaz
0

#30 Morgon och kväll ska medicinen ges. Kyss

Qepta
1

#31 Okej! Prins saknar tant btw Kyss

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Anibaz
1

#31 Tant saknar lillprins med. Kyss

Qepta
0

En glad Izor som slipper tratten när vi är ute. Glad

Han har förövrigt börjat vant sig med dig, men så sorgsen han är med tratten på. Svansen mellan bena, huvudet sänkt och den där blicken som skär i en. Men nu kliar såret som f*n verkar det som. Han gäller och piper och gör allt för att komma åt och slicka på det. Måste hålla fast honom hårt vid dem tillfällerna så att han lugnar ner sig.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se