Min bebis :'/
Jag har en dogue de bordeaux som heter Algojos Tarantella (Tella) hon e 4 år. Det började med att pappa och hon var ute på gården och lekte (kastade boll) helt plötsligt när hon sprang efter bollen rammlade hon ihop och bara skrek, vi trodde först att det var tassen men när vi åkte till vet sa de att det antagligen var diskbrock i nacken… Hon har fått förstoppning flera gånger så att äta får hon: blötmat och parafinolja, för att magen ska komma igång igen. Hon skriker när hon reser på sig/lägger sig ner. Vi har åkt in till vet ca 4 gr hittils. Hon får medecinerna tradolan och rimadyl. Nu äter hon inget alls, occh när vi försöker få i henne nåt spyr hon. Hon dricker JÄTTE MKT vatten men hon spyr upp det på en gång. Hon har inte ätit sen igår och hon kissar och bajsar knappt… när hon bajsar e det diaree. Min pappa har åkt in till strömsholm nu för att magnetröntga henne… Hon mår jätte dåligt och jag vet inte vad jag ska göra D: vi kanske ska avliva henne, för hennes eget bästa … snälla hjälp ! vad kan det va ?!
oj vad hemskt, vet tyvärr inte vad det kan vara men skickar massa styrkekramar! hoppas det går bra tillslut!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vill inte helelr ge mig på en gissning. Men jag hoppas man hittar problemet och det är något som är lätt åtgärdat!
hon har även varit inlagd 2 gr och gick på metadon :O
men om hon har varit inlagd och gått på metadon, då måste dom väl veta vad det är? beklagar i alla fall det som hänt…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
haha verkar verkligen som en jättemysig hund! hoppas verkligen att det går bra för henne, verkar ju som sagt helmysig… :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
haha ja det e hon verkligen! hon e så snäll oxå :) håller tummarna för att det ska gå bra i strömsholm, fast pappa ringde nyss och de vet inte vad det e än men veterinären hade sagt att det inte alls såg bra ut… hon va så mysig imorse, när klockan ringde var hon vid min säng på ca 10 sek, hon viftade på svansen och slickade mig glatt i ansiktet, hon vet precis när hon ska komma och väcka mig, haha
Vilken gullunge
vill osså skaffa en bordeaux, men det får vänta ett tag till :)
Metadon? Du menar Metacam va?
#10 haha ja :D ok hehe XD
#11 ne jag menar metadon ?
#13 mmh… jag bara hoppas på att hon blir frisk igen. Lite dålig bildkvalite men aja X)
det e ganska coolt, hon e den sjunde dogue de bordeauxen i hela Svergie som har perfekta höfter ;o
Symtomen hon har är:
gått ner 8 kg på ca 2v.
skriker när hon ställer/lägger sig ner/upp.
slutade äta igår.
går kutryggad.
dricker MASSOR med vatten.
diaree
spyr när hon äter/dricker.
ligger bara ner.
svårt att bajsa.
finns det någon som har svar elr tips ? :/
hur ska vi få henne att äta ?! tvingar vi i henne maten spyr hon…
varför fick hon metadon? jag ger mig inte heller på några gissningar. Jag hoppas bara att ni får fram vad som är felet och att hon blir helt återställd o frisk.
Usch det låter verkligen inte bra.. :( hoppas hon blir frisk!
hon fick metadon för att inte tradolanen hjälpte.
Metadon ges då andra smärtstillande inte ger önskad effekt.
hur ska vi få henne att äta ?
#22 Det går inte att få en hund som bara kräker att äta, detta måste er veterinär hjälpa er med. Er hund behöver förmodligen dropp om den inte kan äta. Och en viktminskning på 6kg under 2 veckor är illa. Så jag hoppas verkligen de hittar felet och inte bara skickar hem henne igen.
Vad jag inte förstår är varför man inte åker in till veterinären med en så pass dålig hund..
Där kan hon få den vård hon behöver.. Och kan hon inte få det hon behöver i form av vård, så kommer dom enda att göra det bästa utav situationen..
Om hon är så pass dålig som hon är, så tycker jag att ni bör åka in med henne så hon iaf kan få dropp..
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
de fick ingen hjälp i strömsholm, så de e påväg hem nu :/
#25 TS har ju skrivit och berättat att pappan är inne med hunden, men att de nu är påväg hem.
#27 Låter mycket underligt detta. En såpass allvarligt sjuk hund behöver ju läggas in!
Då ber jag så hemst mycket om ursäkt! Så går det när man läser för snabbt.. 
Är dock otroligt nyfiken på varför dom skickar hem en så pass sjuk hund, och med vilken motivering?!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#30 Ja, det vill verkligen jag också veta.
de kunde inte magnetröntga henne för den stängde kl 4. Så vi fick åka hem och vi bor i karlstad så lite långt att åka… de skulle isf hjälpa oss imorn.
#32 Som sagt, underligt det här. En vettig veterinär skulle ju lägga in en så sjuk hund. Om det nu är så illa som du skrev.
ge citrical care kankse :S kram <3
Hej alla där ute, mamman som skriver här nu. Tack för erat stöd det betyder mycket just nu. Hon är hemma nu igen men hon har fått mer metadon och även ett plåster på sidan som ska vara smärtstillande. Blir ingen magnetröntgen förens på torsdag. Det gör så ont att se henne lida sammtidigt som man inte kan tänka sig ett liv utan henne. Hon har fått mat som innehåller ris och fisk så det kanske kan få iordning på magen lite (bara hoppas att hon får behålla det) Kan tillägga oxå att de ville lägga in henne men de kan inte göra mer än vad vi kan här hemma just nu så då kändes det bättre att hon fick komma hem till familjen. Ifall vi måste ta bort henne så vill vi ha så mycket tid som möjligt med henne. Det som gör mig så frustrerad är att dom inte hittar vad som är fel med henne men men nu är hon hemma och sover så sött, jag och min sambo kommer att sitta "nattvakt" under natten så vi får turas om att sova vad gör man inte för sina älskade husdjur.
#35 Hoppas hon inte lider allt för mycket!
Men jag finner det ändå konstigt att dom inte kan röntga henne fören imorgon.
Det är tydligen en prioriteringsfråga men med tanke på att vår Tella varit så dålig länge nu och bara blir sämre så kan inte jag heller förstå varför de inte bara kunde röntga henne så man kan få reda på om det är diskbråck annars måste man ju gå vidare och undersöka andra altenativ. Idag har hon varken ätit eller druckit än men kissat har hon gjort. Känns verkligen som om sista stunden är kommen
vill inte plåga henne. Och med tanke på att hon har ett morfin plåster på sidan så måste man ha koll på henne hela tiden så att hon inte är där och slickar, vi har ju även en strut som vi kan sätta på men då går hon in i allt så vi försöker att låta bli att använda den så mycket som möjligt.
Önskar bara att det var Torsdag nu få vi kan få lite svar, hjärtat skriker av smärta och tårarna bara rinner. Vad ska jag göra? är det bättre att låta henne somna in? /Ledsen vovve mamma
Beklagar verkligen att ni måste gå igenom detta. Hur ni ska göra kan ingen annan svara på, ni får känna efter själva om ni tror att det är värt det.
Skickar styrkekramar!
#32 Har ni varit inne på lite mindre djursjukhus också? Vet att det finns ulvsby, solstaden, färjestad med mera. Annars går det att ringa till Sthlm eller något och så hör de av sig till "ert" djursjukhus och säger vad de tror.
Riktigt trist, hoppas hon blir bra :(
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
men gösse vänta tills imorgon för göra rönken :-/ ursh vad trist när hon verkligen lider oxå. Hoppas att allt går bra jag håller stenhårt o förstår verkligen att ni valde hellre ta hem henne pga de ändå inte skulle göra mer för henne där. Stackars lilla tjeja. Styrkekramar TS
#39 Första stället vi var på var ulvsby sen skickade de oss vidare till färjestad där hon nu har varit inne ca 4-5 ggr och inlagd två ggr nu finns det inget mer dom kan göra för henne här i värmland så då e det strömsholm som gäller i morgon för röntgen.
"hoppas nu att de hittar vad som e fel" detta tar psykiskt knäcken på mig
hon är ju familjens bebis som alltid e så glad och busig. En helt underbar hund med barn, andra hundar och mycket social.
Vill INTE förlora henne!!!!!!
41 jag hoppas det oxå och att det går att orna så hon blir frisk eller iaf att man kan få bukt på det. Håller stenhårt för henne.
Fy vilken hemskt situation ni sitter i.. Håller alla tummar och tassar här hemma för henne och er. Hoppas att ni får reda på vad det kan vara med henne imorgon på röngen!
Magnet röntgen MRI är en speciell maskin som kräver speciell utbildning, båda för att köra och för att läsa av bilderna + att när ett djur är i den måste djuret vara sövt = behöver en sköterska som håller koll + veterinär tillgänglig ifall nåt går fel så inte alls konstigt att kväll/natt personalen inte kan göra det då inte alla har den utbildningen + att det inte alltid finns tillräckligt med folk, kommer tex en döende hund in på akuten kan ju inte veterinären hjälpa om det händer nåt med hunden som är sövd…
En vanligt röntgen ska dock kväll/natt personalen kunna göra, men tror inte man kan se saker som nackdiskbråk och liknanade på vanligt röntgen?
TS förstår helt att ni valde att ta hem henne, det enda man kan göra är ju smärtlindring, och vänta tills imorgon då all dagpersonal är på plats och kan ni göra det hemma mår ju hunden bättre av det. Fick hon drop när ni var inne iaf?
Hoppas det blir bra med henne :)
För att få ta röntgenbilder måste man vara veterinär tror jag.
#45 menar du magnet röntgen?
För på HD/AD bilderna har det iaf alltid vart sköterskor som tagit bilderna på våra hundar, men det har ju var vanligt röntgen :)
#44 ne hon fick inget dropp men vi har fått i henne några "matkulor" nu…
nu ska de återingen åka tilll strömsholm, vi har tagit en massa kort med henne ifa det värsta skulle hända… jag kan lägga upp lite kort sen. Om det säger att det inte alls ser bra ut när vi röntgar henne ska vi låta henne somna in :'( medans hon är sövd … JAG VILL INTE !!! D: men jag håller tummarna för att det går bra.
48 Hoppas allt går bra, inväntar svar hur det gått. Jag håller STENHÅRT tummarna här för henne.
Tellsing Bellsing min älskling e nu tyvärr borta… de magnet röngade henne och hon hade skelletcanser och hjärntumör… det var ingen ide att låta henne lida längre utan hon fick somna in medans hon var sövd. R.I.P Tella <3 Jag älskar dig gmn !
#50 Massor av styrkekramar till dig! Ni gjorde absolut det rätta! 
Vila i frid Tella <3
// Nadja
#51 tack, det behövs just nu ! :'(
Här håller vi alla tummar o tassar. glöm inte att uppdatera oss!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#53 jag skrev på #50 vad som har hänt ;/
Flåt, missade det!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
RIP bellsebub, tellsan bellsan, tella, tarantella och många andra fina namnoch smeknamn Tella hade :( <3 styrke kramar till dig Wanezza ;) :'(
Ni gjorde det rätta som nr 51 sagt..
#55 aw den var jätte fin :') <3
#56 aww puss på dig Ellen <3 aa vill inte att hon ska lida mera :'/
Usch vad hemskt! Nu slipper hon må dåligt i alla fall..
Styrkekramar till er!
- Mvh Emma
Beklagar :( men ni gjorde det rätta!
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
#59 aa… tack !
#60 tack
vila i frid… <3
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Men fy vad hemskt! Ni gjorde det rätta för henne, har tänkt på er hela dagen… vila i frid! *Och styrke kramar till er*
#64 tack så mkt !
Nej fy. Var tråkigt att ni inte kunde få hjälp tidigare :( ♥
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Beklagar! Ni gjorde det bästa för henne. Vila i frid!
Fy vad tråkigt :(
Beklagar. Styrkekramar härifrån.
tack alla för allt stöd, det betyder mkt ! ♥
Jag beklagar. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Beklagar!
Beklagar! 
Beklagar sorgen. Styrkekramar från oss.
Hej alla där ute vovve mamma som skriver här.
Hur går man vidare? tårarna bara rinner och härtat känns som om det gått i tusen bitar. Satt med henne till hon slog sitt sista hjärtslag, det gör så ont att nu ta bort alla hennes saker, så mycket minnen. Trodde jag var förberedd på det värsta efter som hon var så dålig som hon var men det var jag tydligen inte. Vi kommer aldrig att få henne tillbaks och det gör så ont i både kropp och själ.
Vill tacka alla för erat stöd det betyder så otroligt mycket!!!!
I början gråter man mycket …. det gör så himla ont … det är ju en sorgeprocess man ska igenom. Det mildras …. Kram
Jag har verkligen förlorat min bästa vän 
Nej så sorgligt
Kram
Jag vet hur det känns.. Så hemskt! Jag vet att det inte mildrar er sorg ni har men skickar många varma kramar. Ni gjorde det rätta som gjorde att hon inte lider mer! Nu springer hon säkert runt med min Pappas leonberger och leker! Tänk så. I början när pappas hund gått bort tänkte jag, hon är med sina vänner, lider inte, mår bra, har en ny din familj som älskar henne lika mkt som vi gjorde, och är lycklig på riktigt! Man måste bara tillåtas sig att vara ledsen, arg, och ett tips är: gå ut i skogen eller ngn annans stans och skrik om du vill få ut alla känslor.
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
76 jag gråter med dig, det är grymt att de ska bli sjuka o man ska behöva ta bort dom i förtid.
Det kommer vara tufft ett tag för er ni har ju mist en familjemedlem. Styrkekramar!
#82 Tellsing Bellsings mamma här.
Det där är det absolit sista bilden på henne, då är vi på strömsholmsdjursjukhus. Hon mår bra där ialla fall inte nog med att hon har morfin plåster på sig så fick hon en medecin i dropp som är starkare än metadon så hon var nog lite susig i kupan där.
Till min Älskling!!!!!!
Fy vad mamma saknar dig Bellsing. Nu jagar du inte Hariett du vet att det slutar med att du får en klo i nosen och svea är det inte ens någon ide du tänker på.
Men du har Tummen och Kejio att härja med ge dom vad dom tål 
Saknar dig varje dag varje minut varje sekund men jag försöker att inte vara självisk och tänka på att du inte lider mer men det är såååå svår.
Du har stulit mitt hjärta och du får behålla det för det är du värd, du är värd alla hjärtan i världen.
Ta nu hand om dig tills jag kommer och gosar med dig igen, mina tankar går till dig varje dag.
Älskar dig Tarantella Många pussar på nosen/mamma
åh, jag blir helt tårögd av den fina texten :'( så fina hon var!
kramar till dig och hela din familj!!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Tack så jätte mycket för allt stöd hon var verkligen en fantastisk vän.
Världens snällaste och goaste hund har lämnat oss med ett stort hål i våra hjärtan. Denna bild är tagen dagen innan hon gick bort
hon ville inte vara ensam så hon följde alltid med någon ifamiljen om hon blev lämnad ensam i rummet en stund. Nu e det alldeles tomt och tyst 
Den här är till dig vår älskade Tella den stämmer sååå himla bra 
Beklagar verkligen! Hon var fin!
En vecka har nu gått utan dig min älskade Tellsing, har nog inte riktigt fattat att du inte kommer tillbaks. Jag gråter varje dag och det bara gör så ont i själen att inte få ha dig här hos oss. Ljuset för dig är fortfarande tänt där ute har satt ditt halsband runt lycktan, hoppas du känner värmen och saknaden. Träffade din bebis igår, det första jag gör är att börja stor tjuta, hon kom springandes som en stor lufs precis som du. Hon har pappas energi och mammas vackra utseende.
Snälla bara kom tillbaks, du bara försvann.
ÅÅÅ va det gör ont, kom hem!!!!!!!!!!! 
Beklagar verkligen….
Ta den tid som sorgen tar och sök sedan upp en ny vän. Det blir inte riktigt det samma. Men det blir mycket glädje med en ny familjemedlem.
Jag har haft 2-3 golden de senaste 12 åren för att alltid ha minst en hund. Och jag vi älskar dem. först är ju valpen jobbig, energi krävande, motions krävande. Men sedan blir man fast. Man vill inte vara utan dem.
Beklagar och önskar er all lycka i framtiden Blossas matte
Beklagar… *styrkekram*
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Rekomenderade dom avlivning eller skickade dom bara hem hunden eftersom dom inte visste vad felet är?