Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 3219 ggr
LinaK
0

Var ska ni semestra i sommar?

Ja ska ni semestra i Sverige eller utomlands? Hemma eller borta? Med eller utan hund? Berätta! Glad

Om ni inte tar med hunden på semester var ska ni då ha den någonstans?

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Cazzos
0

Har ingen hund själv men där jag ska semestra finns det gott om hundar jag kan gulla med Flört

Amandla
0

Hemma med hundarna Glad Kortare turer blir det säkert, om jag inte kan ta hundarna med mig så har jag gott om villiga hundvakter i familjen.

Maja2
0

Jag ska inte ha någon semester. Jag har fått ett jobb tvärs över gatan från där jag bor, och har nyss börjat. Jag jobbar halvtid där, har permanent halv sjukersättning på andra halvan.   Eftersom jag jobbar såpass lite så blir det ändå massor med tid över till hundarna :)

RedMonsters
0

Kroatien i 2 veckor utan hund, det är min farmors begravning :'(. Sen ska jag och några kompisar till Frankrike i 1 vecka och vandra med hundarna. Vi ska även till uppsala i 6 dagar för agilitytävling sen så är min semester över för valpen ska hämtas i slutet av juli :D

Medarbetare på brukshundraser.

RedMonsters
0

När jag är i Kroatien kommer hunden att vara hos uppfödaren :).

Medarbetare på brukshundraser.

Mixxie
0

Vi ska åka till Sverige med Mille ( vi bor i finland). Ska på hundläger med honom ;) Annars så ska vi nog inte resa så mycket :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

lilla jag
1

Jag ska inte på någon semester!

Men jag ska ha ett äventyr hela sommaren,

Jag ska göra massa saker som är typ första gången med mina hundar!

Jag ska bada i havet för första gången med hundarna,

jag ska träna Agility för första gången!

Jag ska stoppa fram vatten spridaren å se vad dom tycker om detSkrattande

Ska gå långa sjöna rpomenader(stavning)

Ta jätte fina sommar kort!

Spåra i skogen, och massa massa mer!

Jag länkta värkligen till sommar lovet, 1 vecka och 5 dagar, sen är jag fri! <3

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

IsabelleJ
0

Jag och familjen ska till Polen en vecka i sommar. Under den veckan ska min syster bo hos oss i våran gäststuga och ha hand om hundarna :)

LinaK
0

Vad roligt att läsa om alla era äventyr och allt ni ska hitta på och inte hitta på Flört

Själv ska vi som vanligt upp till svärföräldrarnas stuga i Lappland i två veckor. Blir skönt med lite lappluft Skrattande Några i familjen ska fjällvandra med hundarna också.

Sen vecka 31 ska vi flytta till vårat hus, så det lär bli fullt upp.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

MoaW
0

Har precis startat företag så det blir att jobba på hela sommaren Flört har dock väldigt flexibla tider, så det blir mycket tid med vovven och förhoppningsvis bad och utflykter Skrattande

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

[Melwa]
0

Ska tillbringa hela sommaren med hundarna, bada, spåra och bara ha det gott :) sedan blir det kortare turer och få får vovvarna följa med :)

Adalissa
0

Jag skall hoppas på bra tältväder och försöka fara iväg så ofta det går - med hund :)

Sedan skall jag nog till Stockholm en vecka i slutet av sommaren och då får hunden också följa med. Annars blir det skogspromenader, bad, sol, vila och aktivera :)

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla

russin
0

Hoppas som vanligt kunna hänga med kompisen till deras egna lilla ö några veckor - ett paradis för både folk och fä.

Lite beror på om skitungen kommer behaga börja löpa under sommaren eller om hon kan va snäll och vänta till hösten - för dom har en hanhund.

Fridaaaa
0

Ska ingenstanns :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Loveradio
0

Ska vara hemma i sommar. Blir eventuellt en sväng ner till östergötland och hälsa på hos min mamma och hennes pojkvän några dagar. Min syster bor också där så blir att umgås. Men då får Valle stanna hemma och bo hos en hundvakt.

En sak jag ser fram emot är då jag och min pappa ska åka och fjällvandra. Blir en 3-dagars tur med övernattning i tält 2 nätter. Och då får Valle hänga med. Ska bli jättekul. Blir i slutet av Juli - början av Augusti nån gång.

Annars blir det bara att njuta av sommaren med vovven. Åka till stranden och bada, gå på stan och dela på en glass, ligga på gräsmattan och lata oss, ta långpromenader/joggingrunder i skogen, börja vänja honom med att bära klövjeväska och lite sånt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[RMSLiners]
0

Sverige. Vi packar väskorna och använder våra ben som färdmedel. Blir alltså vandring genom sveriges skogar för hela slanten och hunden följer självklart med.

nadilda
0

Ska mest vara i hemma (i våran stuga) med den lilla valpen, men några besök till släktingar och vänner på olika ställen i Sverige ska vi också göra och då hänger förstås den lilla med :-)

reverse
0

Vi ska ta en veckas cykelsemester på Gotland med hundarna. Skrattande Letar efter någon bra cykelkärra som är stor nog att kunna rymma Loke (aussien) ifall han inte vill/kan trava bredvid cykeln hela tiden. Bara cykla lugnt och ha det mysigt, några mål är bestämda där vi ska övernatta. Ej tälta.

//Lina

Jenniferri
0

Jag kommer vara hemma och tillbringa all min tid till min valp Wille :) Massa äventyr kommer det absolut bli!

// Hannah

malinroth
0

Kommer nog mest vara hemma i sommar. Men minst en tripp neråt Luleå och umeå blir det. Sen blir det nog minst ett par dagsturer och någon lite längre vandring i fjällen också. Hundarna följer med på allt! Har precis kommit hem från Norge där vi varit och fiskat i tre dagar och då fick hundarna vara med mina syskonbarn, dom hade det kanon men jag har saknat dom som tusan! Är inte alls van att lämna bort dom, kan nog räkna på en hand de gånger Nelly sovit borta under sina 9 1/2år..

mopsen12
0

Jag ska till Halmstad och Norge, min hund ska med på båda! Det kommer bli jättekul! Det är ett per veckor mellan resorna så då kan man vila upp sig.

Viccan92
1

Jag, hunden, min pojkvän och troligen en kaninunge ska till Finland på bröllop. Vi åker med båten över. Sen lämnar vi kaninen och åker bil med min pojkväns föräldrar hem. Sen flyttar jag hem till min pojkvän så det blir till att packa och hålla på.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

KvirrZ
0

Nu i Juni ska jag och hunden fjällvandra med några kompisar Glad

Sen blir det landstället på Öland och då hänger alla djur med.

- Mvh Emma

Letfors
0

Ska inte på någon ren semester utan passar på att se mig lite om dit vi ändå ska å andra ävetr Det kommer att bli en vecka i eskelstuna då jag ska vara lägerledare på risklägret, sen en sväng till uopsalat och stokholm(hälsa på frammor) i samband med agility tävligarna i uppsala, sen blir det värmlad för värladsrallyt! De är det stora saketna jag ska på sen blir det lite så ställen med som vi kommer att besöka!

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

[Empisen]
0

Jag och pojkarna ska vara hemma hela sommaren som det ser ut nu! Eventuellt att vi är uppe i Norrtälje på landstället mestadels av tiden.
Visst kommer vi hitta på massor av kul, Silas ska få bada ordentligt i sjön för första gången Glad

[Zipzee]
0

Jag åker hem till familjen i Härjedalen en vecka. Texas följer såklart med! :)

Michaela-N
0

Har precis varit på Gotland och cyklat, utan hund (klassresa)

Ska även till Spanien, självfallet även detta utan hund. Fler resor blir det inte tror jag.

monstermash
0

Värmland! Dock utan hund då jag inte har en egen just nu. Annars ska jag vara hemma en del och vara hundvakt :)

[Forest]
0

Boka stuga på Öland och hundarna skulle med, men så fick vi stryka det då min man har bytt arbete och den veckan kunde han inte ta ledigt. Men vi kommer göra korta tripper. Vi får se om hundarna hänger på eller får vara borta, det beror lite på vad vi ska göra jag kommer göra och möjligheterna till nattboendet är :)

Nicolina
0

Eftersom jag har nytt jobb så vet jag inte hur pass mkt jag får vara ledig i sommar, men vill gärna med till Gotland ett par dagar då min familj har bokat stuga där i en och en halv vecka. Sen blir det förhoppningsvis Oskarshamn för offshoretävlingar (tävlingsbåt) och såklart vill jag till Emma/KvirrZ på Öland en sväng också! Så vi får väl se vad sommaren har att erbjuda mig och Muffin som såklart följer med överallt =)

EmelieKelly
0

Först blir det uvö, hos min mormor och morfar och dit ska kelly med, sedan gotland tyvärr utan hund (har aldrig vart där innan och vill kolla upp lite saker innan jag åker dit med hund) och sedan blekinge där hela släkten bor i minst 2 veckor men jag och kelly kommer nog stanna kvar en extra vecka :) sedan blir det även sommarjobb, självklart utan hund. :)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

Michaela-N
0

Just det, vi åker till Göteborg imorgon. Då får i alla fall Hugo följa med ;D

[Wolverina]
0

Ska va hemma mesta del, men en vecka ska vi ut i skärgården med polarens motorseglare och då ska Etsa få följa med Skrattande

Emaljoh4
0

Ska ev. till kroatien i 2.5 veckor, sen kennelläger några dagar.
Hunden stannar hemma under dessa saker.

Sen till södra Sverige en vecka, då följer hon med dock.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

thilda-
0

min " semester " blir 1v i sthlm på hundläger :-)