Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 4530 ggr
paow
1

student+hund?

Jag är lite nyfiken på om hur det funkar att skaffa hund som student. Vad för ras passar bäst och hur mycket kostar det att ha hund i månaden osv?

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

DeniceP
0

Jag är student och har två hundar och en jäkla massa andra djur (som jag betalar allting själv för!)

Det gåller ju att prioritera, speciellt med ekonomin.

Jag rekommenderar att om du ska skaffa hund, så skaffa en mindre som inte äter så mycket, det blir stor skillnad för plånboken!!

Du måste ju dessutom ha någon som passar hunden när du är i skolan.

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

EternalWinter
4

Fast du ska ju inte skaffa en liten hund bara för att det är skillnad för plånboken för det finns massa som kan dra upp kostnaderna ändå.

Du är förmodeligen inte student hela hundens liv.

När jag skulle skaffa hund tog jag reda på vad te.x mat och försäkring m.m kostade och gjorde en lista.

Det funkar bra för mig som #1 det gäller bara att prioritera.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

joheck
0

Jag pluggar på universitet och har en hund och en kanin. Lever på studiemedel men har inga problem att försörja oss tre på det. Små återkommande kostnader är inga som helst problem, det är när oväntade större kostnader dyker upp som det kan bli problem. Det är därför viktigt att ha pengar sparade inför det "oväntade", jag har även föräldrar som lånar mig pengar om det skulle behövas.

Vilken ras man ska skaffa har väl egentligen ingenting med om man är student eller inte, utan ens livsstill i allmännhet.Glad

Anibaz
0