Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 392 ggr
Nicki
0

Nu är Diva "borta"

Så har jag då varit och lämnat Diva hos lillsyrran.
Försökte få henne att skriva ett livslångt avtal som uteslöt öppet köp el. bytesrätt men hon vägrade.
Och hon ska vara min syster Gråter

Nä, seriöst! Jag hoppas verkligen att det går bra nu och att de vill behålla henne.
Och på så här sätt så finns hon ja kvar i familjen och vi kan träffa och låna henne precis när vi vill.

Lycka till Eileen!

Malin-A
0

Lycka till och jag håller alla mina tummar o tassar som jag kan hitta.. =)

Faxlin
0

Hoppas att det går bra nu då. Håller tummarna för fullt :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lotta
0

Vad skönt att det faktiskt löste sig för lilla råttan…hejja Eileen måtte det gå bra för er med råttan!!!! =)))

Eileen
0

Första natten avklarad, utan problem.
MEN, Quila är uppe i varv hela tiden och flyger omkring som en galning hemma och försöker busa med Diva.
Så natten blev halvt sömnlös då dom Quila inte kunde låta Diva vara ifred :(
Så, just nu tar vi en dag i taget och ser om det blir bättre:
Annars kommer vi inte orka ha 2 hundar :(

Malin-A
0

d kommer säkert lugna sig med tiden.. hur är Diva morrar hon o säger till mot Quila när hon busar me henne? vet när vi har mammas hund här så är Lusse uppe i varv hela tiden o vil busa o djävlas me henne, och Mitzi bara morarr o blir skit sur mot honom, men bara vi haft henne i 4-5 dar så brukar d lugna sig…

Eileen
0

Nja, emellanåt blir Diva skitsur och morrar och "nafsar" efter henne, men Quila tycker att det är lika roligt ändå och lugnar inte ner sig en sekund.
Hoppas på att det kommer gå bättre, just nu är det jobbigt med allt ;)
Svårt när vi går ut och går också eftersom Quila bara vill busa och bråka och stackars Diva får knappt gå förbi.
Skulle kunna å ut med dom var för sig, men samtidigt måste Quila lära sig att inte bli så uppe i varv för att det går en annan hund i närheten.

Nu ligger Quila och föröker locka Diva att busa med min gamla handboll, en boll som är lika stor som hela Diva ;)
Diva totalignorerar alla försök till bus och vill bara gosa med "matte" ;)

zeretki
0

Jag tror det kommer att gå över efter ett tag. Det är kanske bra för Quila att just vänja sig vid att inte leka hela tiden? :) Du kan väl också säga ifrån till Quila, jag menar, du är ju flockledare? ;)

Eileen
0

#7 Jo visst kan jag säga ifrån, men när hon är uppe i varv så lyssnar hon inte för fem öre.
Men jag ska ju bara ha Diva i några dar, så det är väl bara att stå ut :)

Malin-A
0

jag vet precis hur d e, när mammas hund är här aså naffsar hon också o då tycker Lusse bara det är roligare, o säger man till honom så skiter han  i en, knappt så han tittar på en, utan vill bara till henne hela tiden.. d kommer säkert lugna sig om några dar men jag vet själv hur hopplöst d känns, o likadant när jag vart ute me dom, Lusse typ hoppar fram o ska bråka me Mitzi o gör allt för att driva henne o mig till vansinne =)

Lotta
0

Japp jag är jättesäker på att det kommer lugna sig efter några dagar, och promenaderna kommer bara gå lättare och lättare om du ser till att Qila lär sig att det bara är en promenad inte en lekstund =)

Faxlin
0

Jag tror detta är nyhetens behag. Helt plötsligt dyker det upp en lekkarat, klart man blir lite tossig då. det ger sig om man ger dem tid.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars