Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 7725 ggr
Emaljoh4
0

Hundschampo - vilket märke har ni?

Vilket märke har ni på erat hundschampo?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Emaljoh4
0

Moa har PCL för långhåriga hundar. Glad

SKa nog testa K9 nästa gång-

Cassii
0

Använder K9 schampo, otroligt bra! Star rekomenation Glad Det luktar även hur gott som helst!

Emaljoh4
0

#2 Vilken av varianterna har du? Antar att det finns fler.

Amandla
0

Jag använder K9 aloe vera till vardags (på Pixie, Albin, klipphundar) och Chris Christensen Clear Vision till utställning på Pixie.

fidojunior
0

Just nu använder jag shampoo & balsam från John Paul Pet, gillar texten som står på "Tested on humans first" haha. :P Har ett balsam från Espree också. Är sugen på att testa K9 men det får bli när dessa är slut.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

lilla jag
4

Jag använder espree Puppy & Kutten shampoo!

Luktar järre gott och funkar jätte bra på Bichon havanaise valpar

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

joheck
3

Använder PCL till Kingpin (papillon). Ska jag vara ärlig så tog jag bara något inne på djuraffären, så jag har ingen aning om det är nått att haSkäms.

[Forest]
0

Jag har svårt med K9 aloe tycker inte den luktar gott faktist Skäms jag har det i balsam o shampo helnöjd hundarna torkar snabbare med detta har jag fått förmig Flört 

Men jag kör med Espree-shampo o balsam de luktar gott dyrt men drygt. Tycker hundarna får mer lättskött päls, har även spraybalsam i detta märke som jag tar på efter badet. Väljer jag mäke är det espree som är bäst. Har haft Chris Christensen o vet inte om jag köpte fel tycker inte den var bra alls.

[Surina]
0

Jag använder inte det nu direkt men jag ska använda det :) Märket heter Crown Royale Biovite :) Finns för olika pälstyper och har blivit rekomenderad den :)

russin
0

PROB aloe vera och TLC lavendel eller silk - båda kanonschampon. Men är sugen prova K).

Fast jag har ju korthåriga hundar, så jag vill bara dom ska bli rena - men även pälsmässigt fortsätta se rena ut.

Espree gillar jag inte alls.

Loveradio
0

Använder K9 Aloe Vera. Gillar att den är så dryg och skonsam mot huden.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Empisen]
0

Jag använder Fyra ess hundschampoo (tror jag det heter?), fungerar väl helt okej, luktar inget särskilt Tungan ute

Noa-Nisse
0

Jag köpte ett hästschampo som verkligen rengör. Jag gillar det mycket och det luktar så gott efteråt :) hon är också ganska mjuk en lång tid efteråt. men jag badar bara ca 3 gånger om året.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Anibaz
0

Har alltid använt K9 men den tog slut nyss så då fick jag använda Dog&Cat eller vad den nu heter. Funkade bra, men ska testa Espree nu.

joheck
0

Haha, lite lustigt att det bara är mitt inlägg som gillas (#7) i hela tråden när jag skriver att jag bara tog något utan tankeTungan ute.

Belimas
0

Jag kör med en salig kompott, nädå men det blir ganska stor variation. Just nu kör jag med D101 som schampo och K9 competition balsam samt deras silk droppar. Har tidigare testat Espree men finns inte att få tag på här, blir lite väl dyrt att beställa bara det från Animail men jag är lite sugen på att testa deras nya sort Show Style.

Magrat
0

Har använtnågot av Esprees men båda hundarnas päls blev riktigt kass av det. Pälsen känns torr och statisk som bara den.

Har blivit rekomenderad Laser Lites Lanolin schampoo och balsam, tänker pröva det och går sedan troligast helt över till det. I mina ögon verkar det vara något som faktiskt fungerar.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Cassii
0

#3 Aloe Vera :)

Qepta
0

Espree shampoo & conditioner in one

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Amandla
3

#8 Jag gillar lukten på K9, smaken är som baken vettu Flört

Jag kör själv balsammetoden och har uteslutit produkter med silikoner och sls för hundarna också. Grå pudlar har ofta mer svårskött päls än övriga färger (gäller inte alla men många). Jag vet inte hur många gånger jag fått höra att på grå Pudel får man inte ha balsam, då tovar de ihop direkt. Eftersom jag är som jag är, måste testa själv för att se om det stämmer, så har jag provat diverse olika märken och produkter på Pixie.

Nu har jag kommit fram till slutsatsen att det är silikonerna som ställer till det, de lägger sig som en hinna runt hårstrået och bildar en beläggning som gör pälsen tovig. Googla på balsammetoden om ni vill veta mer, det finns ett forum som heter lockig.se som tar upp hur man sköter människohår enligt balsammetoden. Om det finns något om hundpäls vet jag inte.

TjockaBerta
0

Jag använder ett schampo från LR som heter Aloe Vera animal care.

Det ska även hålla bort fästingar och annan ohyra.

Finns som schampoo, quick help spray och coat gloss.

Jag sprayar hundarna varje morgon innan vi går ut med sprayen. Coat glossen har jag svårt att prova eftersom mina hundar inte har sån päls.

Det finns en sån tråd på Hår i Fokus. Varför gå över ån efter vatten? Cool

Om jag minns rätt så gäller det med silikonet även männniskor. Annars funkar det inte.

>>>Malum domesticum<<<

LinaK
0

Just nu har jag K9 aloe vera, men är inte riktigt nöjd med det. Tycker inte min havanais päls blir så fin som den brukar bli när jag har espree. Så jag ska köpa espree nästa gång igen. Espree rainforest luktar så himla gott alltså, sen blir pälsen fin och blank.

Sen använder jag PCL´s spraybalsam vid borstning emellan baden, finns inget spraybalsam som kan jämföras med det enligt mig (har provat en hel del)

Till min jack russell kvittar det vad jag använder, har ett från K9 som ska vara för strävhåriga pälsar. Men tycker det luktar urk av det, som även det andra K9 schampot gör tycker jag Tungan ute

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Amandla
0

#21 Hade ingen aning om att det fanns på iFokus, har fullt upp med de sajter jag redan är medlem på *haha* Lockig har funnits i många år och där har jag hängt av och till.

#22 Något jag tycker är jobbigt med hundschampon är att de ofta är så starkt parfymerade. Om det känns äckligt i min näsa måste det ju vara ännu värre för hundkrakarna… och Espree Rainforest luktar som sånt godis jag avskyr  Tungan ute

LinaK
0

#23 Alla är vi olika, jag är extremt doftkänslig annars (får ont i huvud och hals av starka dofter) men det har jag aldrig märkt med det schampot faktiskt. Sen har jag inte märkt att min hund skulle lida av doften då han är precis som vanligt Glad Som sagt så är vi alla olika, för jag gillar INTE doften på K9 inte min sambo heller Tungan ute

[Forest]
0

20 oja alla är vi olika jag har alltid tyckt aloe vera luktar blä ;) Nu fick jag med detta med Donna så körde med den både balsam o shampot nöjd med allt annat än lukten. Nu kör jag med espree ett tag o är hitills jätte nöjd även med lukten :)

vallhund
0

Vanlig hederlig såpa, de ggr hunden behöver schamponerasm ca 2 ggr/år.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

wesdi
0

#20 Glad Aaa men tack för den infon!!!
Jag har ingen grå pudel men har ändå funderat rätt mycket på den infon… att just grå pudlar inte ska ha balsam i pälsen - tovrisken.

Flört Hade faktiskt mina misstankar om att det är bl.a. silikoner som spökar, samt SLS-schampon.
Jag kör också med balsammetoden, även på hundarna. Fast i deras fall inte helt utan schampo men väl SLS-fria schampon.

Senaste badet blev det Hälsingesåpa som schampo och neembalsam + lite extra neemolja i balsamet. Resultat - fina mjuka lättkammade/borstade pälsar som doftar bara svagt… av såpa.

Jag vill helst inte ha allt för doftande preparat i en hundpäls, inte nödvändigt i mitt eget hår heller. Starka dofter har en tendens att dra till sig insekter om sommaren.

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

thilda-
0

Espree rainforest :-)

Fridaaaa
0

Hexocil oftast :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[RMSLiners]
0
russin
0

Luktar K9 mycket ? I så fall ska jag inte prova, för även jag är doftkänsligObestämd

Espree har jag - trots att många verkar gilla det massor - tyckt varit skräp och då har jag ändå provat flera varianter. Hundarna (provade på mina shar-pei) har känts smutsiga efter en kort tid ?????? PLC och PROB däremot har dom känts rena och fina i flera månader efter bad

Tänk så olika det kan varaGlad.

Amandla
0

Jag tycker att K9 luktar lite lätt frukt, fräscht och inte starkt alls, en stor fördel är att doften försvinner riktigt snabbt. Jag är också jättekänslig för dofter, men det är också en smaksak. Peta upp locket och lukta på en flaska i djuraffären Flört

LinaK
0

#31 Resultatet kan ju variera beroende på vilken pälstyp hunden har Glad Lite skillnad på shar-pei päls och bichon havanais päls Glad

malinroth
0

Till Nelly har jag D101 Dog schampo special och på vintern använder jag D102 Dog oljebalsam och på sommaren D103 Dog rinse. På Dimma använder jag Virbac Epi-soothe. Hon hade lite problem med klåda så jag köpte detta schampo hos vet och jag är hur nöjd som helst! Luktar väldigt milt men jättegott, inte fuktigt eller parfym utan bara rent och fräscht. Rekommenderas för er som är doftkänsliga och/eller har hundar med känslig hud :)