hjälp va ska jag göra?
min underbara hund är nu drygt 1 år och en månad gammal. jag har varit sjukskriven i över ett år, men nu till hösten ska jag börja praktisera. från början skulle det inte varit några problem att hitta hundvakt till henne, mamma lovade att ställa upp då hon varit sjukskriven i många år och trodde hon skulle bli förtidspansionerad, men nu vart tvungen och börja jobba.. så då är ju andra alternativ, kompisar, betald hundvakt, hundagis.. MEN! hon är så himla rädd för folk, särskillt barn. ingen av mina kompisar vill vara hundvakt (då min hund bara accepterar 2 st mina vänner, och ingen har svarat på mina annonser jag satt upp. och även om nån skulle svara på min annons vet jag ju inte om hon kommer acceptera denna personen, eller att jag kan lita på att en främmande person kan hantera en så rädd hund. när det gäller barn är hon så rädd att hon vill förvara sig om barn kommer för nära och försöker nafsa, tänk om hon biter ett barn när en hundvakt har hand om henne??
i början kommer jag bara praktisera 3 timmar om dagen, men hon har separationsångest och kan inte lämnas ensam hemma heller.
både hennes rädsla och hennes ensamhetsträning tränar jag på dagligen, men utan framgång.
jag har panik, och vet inte vad jag ska ta mig till!! förra veckan sa min läkare att jag borde göra mig av med henne. kan ju förstå lite hur han ser det, men jag skulle aldrig klara det, det är ju HON som gjort mig frisk. jag älskar henne så otroligt mycket. ens tanken på att göra det får mig att bryta ihop.
nån som har tips vad jag kan göra, är villig att testa ALLT!
Ta kontakt med en kunnig tränare som kan hjälpa dig, är mitt tips!
Vet du vad. Jag tror att du är lika rädd som din lilla hund. När jag läser vad du skrivit så kan jag "känna" mellan raderna att du är riktigt orolig. Och det smittar över till din hund.
Jag kan ge dej rådet som #1 skrev. Kontakta en kunnig tränare. Där kan både du och din hund få den hjälp ni behöver. Och du, det här är jätte vanligt.
Det kommer säkert ordna sej för er.
Lycka till. Kram
#2 kan förstå att du tror att det ligger till så men så är det inte, iaf inte från början eftersom jag vet att det är det största misstaget man kan göra. jag har alltid tänkt att med träning och med ålderna så kommer det bli bättre, och till hösten ska jag börja gå en agility kurs med henne för att få upp självförtroendet. men för 2 månader sedan när hon var nära att bita en 1 åring har min oro påverkats en hel del. sedan dess har hennes barnrädsla blivit allt värre. hela jag påverkas då nästan ingen orkar träffa mig för dom inte orkar med min hund.. mamman till barnet har jag inte pratat med sedan dess. paniken över att praktiken närmar sig påverkar, så ja, oror har funnits iaf den senaste tiden. hatar att veta att jag själv förvärrar situationen..
vart kan jag hitta nån seriös hundtränare, har kollat runt lite, men hittar bara vad jag förstår oseriösa med dåligt rykte.
Vad tråkigt och jobbigt för både dej och din hund. Fy vilken situation.
Alla kan kalla sej för hundtränare tyvärr. Men kontakta någon genon skk, och kolla upp dom innan du anlitar dom. Jag vet inte var du bor någonstans.
Var i landet bor du? Om vi vet det så kanske vi kan tipsa om någon bra. De som finns här: http://www.canis.se/gensider.php?gid=6&s=1 har iaf bra utbildning.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
jag bor i uddevalla..
Själv har jag problem med datorn då jag inte kan länka, så jag hoppas dom andra hittar något du får hjälp ifrån.