Vilken brukshundsklubb är du medlem i?
Skulle vara intressant att veta :) Ni måste såklart inte skriva om ni inte vill. Hoppas den är placerad i rätt kategori Själv är jag medlem i Tjörns brukshundsklubb och i Stenungsunds hundungdom!
Kram Xia
bloggen
Instagram: Xiah
twitter: Xiah
wordfeud: xiahallding@hotmail.com
Vällingby hundungdom :)
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser
Stockholm södra Bk och Skarpnäck hundungdom! :)
Mvh Emelie och hunden Kelly 
SBK's Stockholmsavdelning och Stockholms Hundungdom :D
Attila brukshundsklubb i Skillingaryd.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Göteborgs hundungdom Kungsbacka bk
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
kumla bk
köpings hundungdom
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Österåkers BK
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
*ingen då jag inte kände mig direkt välkommen när vi hade blandrastiken så valde jag inte bli det heller när jag har renras* Är medlemm i 2 andra klubbar som välkommnar alla hundar
.
#8 var det pga av blandrasen eller annat ?
Kram Xia
bloggen
9 otrevlig bemött. Jag jobbar på ett arbete där jag vet mycket väl vad första intrycket säger kunderna därmed vet jag när man känner sig välkommen eller inte. 
#10 okej :)
Kram Xia
bloggen
Göteborg-mölndal brukshundklubb
Medarbetare på brukshundraser.
Jag är medlem i Hässleholms hundungdom och Göinge-Broby BK 
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Jag är inte ännu medlem men inom snar tid kommer jag att bli det. Iaf Strängnäs Lokala Agility Klubb.. eller ngt sånt.. :) Minns inte helt vad den heter..
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Jag är medlem i Mälarö bk och Mälarö hu 
- Mvh Emma
Umeå hundungdom och Umeå BK
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Kristianstads BK och Göinge-Broby BK
Åh, din kooiker har jag sett på GBBK och blivit lite förälskad i
Haha
#18 hehe, vad trevligt då :D
När Wille blir äldre så kommer vi bli medlem i Nacka BK eller ev någon BK i stan (Stockholm) ^^ Även kanske någon hundungdoms klubb, dock ej bestämt.
// Hannah

Skövde BK
Vania och Juno
Tingsryds BK
Vänersborgs bhk
Linköpings brukshundsklubb
Mjölby brukshundsklubb
Linköpings hundungdom (bara medlem, ej aktiv)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Mälarö hundungdom
Göteborgs Hundungdom & bollebygds BK
Mvh Emelie 
Ingen alls
"10 oij vad tråkigt. Jag har själv en blandras tik och känner att jag har blivit väldigt bra bemött och ingen har direkt brytt sig. Men sen är det väldigt blandat på min klubb också, mycket agilityfolk, men bruksfolket vill ha mer folk så de försöker värva alla :) antar attdet är mycket upp till den enskilda klubben och vilket folk som tränar där..
Jag tränar på SBK Göteborg i Kallebäck.
#28 Jaa du…? Bra fråga! Du får nog kolla med en kunnigare person än mig ;)
Kram Xia
bloggen
En brukshundklubb är själva stället/platsen du tränar på/går kurser/tävlar för
Beroende på var du bor (eller var du väljer att bli medlem såklart.)
Svenska kennelklubben är en rikstäckande organisation för alla som har hund eller är hundintresserade… Vet inte riktigt hur jag ska förklara för att det ska vara lätt att förstå… 
#31 Ok. Så det är två olika saker att vara med i brukshundsklubb och kennelklubb? Men hur menar du med rikstäckande, jag är ju tex medlem i Södra Norrbottens KK då är det väl inte rikstäckande? Och så undrar jag vad som ingår i de olika medlemskapen? Jag menar måste man vara medlem i en brukshundsklubb för att tävla i diverse grenar? Visst är det väl kennelklubbarna som ordnar med utställning och så? Så om man vill ställa ut räcker det med att var medlem där eller? Ojoj, ber om ursäkt för alla frågor men tycker det är väldigt förrvirande
.
Ska försöka mig på att förklara skillnaden.
Svenska Brukshundsklubben (sbk) är en rikstäckande organisation som har flera underklubbar (lokalklubbar) Det är någon av dessa lokalklubbar man blir medlem i och genom detta då även medlem i sbk. Brukshundsklubben vänder sig först och främst till våra bruksraser men alla som vill träna och tävla med sina hundar är välkomna som medlemar. Man kan träna allt ifrån rallylydnad till svensk skydd men det är bruksgrenarna spår och sök som är vanligast. Uppe på klubbarna ser man oftast att folk tränar lydnad och det är för att inom både bruksgrenarna och lydnaden så är detta viktigt.
Svenska kennelklubben (skk) har oxå olika lokalavdelningar men inte fullt så många som sbk. Skk riktar sig till alla renrasiga hundar i sverige och de håller i många ringträningar och framför allt många utställningar! Men det finns även skk-klubbar som annordnar lydnadstävlingar etc.
Nu är jag inte helt 100% på att jag fått med allt, speciellt inte när detgäller skk.
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar