Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 2688 ggr
[Surina]
0

Norrköping utställning den 2/6-3/6

Hej!

Någon mer som ska dit! ? :)

russin
0

Japp - båda mina ska ställas.

Utställningen ligger 10 minuters promenadväg från mig, så det är ett måsteFlört

Känns löjligt ta bilen dit, men har ju grejer som ska medSkrattande

[Forest]
0

Planerna var den att vi ska dit o kolla iaf men verkar som att jag jobbar. Vi får se om någon vill byta min dag Flört Ska inte ställa ut hund då iaf

[Surina]
0

Vad roligt ! :D Kanske svänger förbi din ring och tar lite bilder då ;)

Hehe :) Ja men det är ju väldigt roligt att bara vara där med och träffa hund folk ! :)

EternalWinter
2

Jag (vi) ska dit! Glad

Ska inte ställa utan bara titta! =)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

[Surina]
0

Yep Tyst

[Forest]
0

3 Ja det är några ufd jag känner som ska dit så visst måste man dit o små snattra lite o höra på lite skvaller oxå Flört

russin
0

#3 - gör detSkrattande

Jag ställer på söndagen i ring 4 Flört

Lördag går jag upp och shoppar utan hundar…..

xjanniex
0

Bor i norrköping och tänker att det kanske vore kul att gå och titta, finns det någon hemsida till utställningen? Tror ni de kommer ställa ut några yorkshireterriers?

[Surina]
0

Yep det ska ställas ut på söndag i Ring 11 :)

Lördag schema

http://www.ostergotlandskennelklubb.nu/filer/pmlo1205ho.pdf

Söndag Schema

http://www.ostergotlandskennelklubb.nu/filer/pmso1205ho.pdf

Du kan gå in på http://www.ostergotlandskennelklubb.nu De har hand om utställningen :)

SmileyMalin
0

Jag hade tänkt först, men blev lite snål ;-) Så lilleman får vänta med officiella utställningar tills han är över 9 månader. Däremot ska vi ställa på sharpmans inofficiella på lördagen samma helg :-D

[Forest]
0

10 ska du dit till sharpman ska hålla koll på dig, verkar som vi ska dit då oxå Flört har du vart på utställning där innan? för det brukar ta ganska lång tid tyvärr där, så ta med extra mat o sköna sittplatser är mitt tips till dig.  Hoppas det går bra för  er där iaf vem är det du ska ställa ut?

SmileyMalin
0

#11 kul :) nepp det blir första gången där! Och första utställningen på flera år ;) så jag kommer väl vara helt vimsig i ringen ;)

[Forest]
0

12, det är bra träning tror inte du kommer vara vimsig. Glad

[Surina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyckte det var lite roligt att göra en bild inför utställningen! :D Jag är jätte spänd!

Juste en fråga samtidigt när det gäller att ta in en hund i ringen och då med den är det nått speciellt man ska ha gjort innan ? Typ gått nån kurs på det ?

Ska fråga lite folk på utställningen om tips osv sen tänkte jag med :)

[Surina]
0

Någon mer som ska dit ! :)

Chilli10
0

Jag vill gå!! Har kollat in denna utställning för flera månader sen, men så är det typiskt att man jobbar.. Obestämd

Är flera vänner som ska ställa sina hundar så hade varit extra kul att se.

[Surina]
0

Utställning imon då! :D Taggar ! :D

russin
0

Det kommer bli kallt och mulet, men tror vi ska klarar oss från regn.

Egentligen är detta väder bättre, för tidigare var alltid denna utställning rena rama öknen med uppåt 30 grader i skuggan. inte kul för vare sig folk eller fä.

Fast lagom kunde ju varit roligtSkrattande

russin
0

och jag ska försöka hålla i plånboken i morgon, för då ska jag bara upp och shoppa loss liteTungan ute är på jakt efter lite saker som endast brukar finnas på utställningar, men det beror lite på vilka försäljare som kommer. Ska träffa lite trevligt folk med.

[Surina]
0

Jo precis :) Hoppas att det inte blir regn bara ! :P Men hur gör de ifall det skulle regna ? :S

russin
0

Tja - regnar det är det bara bli blöt och se glad utFlört

Förra året var första året jag varit med om att det regnat och det regnade ut av bara helsicke. Så pass att dom blev tvungna att flytta några ringar pga att det blev rena rama lervällingen där.

Jag var bara där och kikade och ställde inte då - men det är vid sådana tillfällen man som utställare önskar man inte var så snål och låtit bli köpa tältFörvånad

SmileyMalin
0

#11 kom ni iväg på utställningen och gick det bra i så fall?

russin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit och shoppat - mer än tänkt Tungan ute

En ny tygbur blev det, men det var planerat. Bra pris på en större storlek än jag hade och behövde så båda får bra plats.

10 meter koppel/spårlina i tunnare platt gummerat material - blir 4 stycken 215 cm koppel när jag kapat och fäst andra hakar och gjort handtag. Kanongrepp i regn och syns bra. Även det blev ett fynd prismässigtSkrattande

Hela 2 kg torkad vom och torkade strupar för 150 kr !!! Kommer räcka året ut åt mina huliganer hahhaa. 4 stycken megastora påsar á 0,5 kg.

och till sist kunde jag inte motstå att köpa ännu en Kong Wubba - som är allra bästa kampleksaken här hemma. Har redan 3 stycken, men denna var extraordinärt söt (Kong Wubba är aldrig söt annars - bara bra och tåliga !)

Kolla in världens sötaste Kong WubbaSkrattande

[Surina]
0

Suck :( Själv så tappade jag min plånbok på utställningen.. jag hoppas den kommer fram… kan inte tänka mig att det brukar vara några elaka männinskor på en hund utställning… men tyvärr så vet man ju inte..

Chilli10
0

#24 Surt. :(

Det är nog ett bra önsketänkande. Men jag har hört att det är ganska vanligt att saker försvinner från utställarna också..

Hoppas den kommer fram iaf!

[Surina]
0

#25 jo :(

Polisen trodde att de kunde vara stöld… då jag hade en vän som inte heller såg nått eller såg om den åkte ner på baken :S

Så det är iaf anmält som stöld nu enligt dem.

Ja man kan alltid hoppas! Men sånt händer ju :) Nu är jag en erfarenhet rikare XD men lite kontater fattigare XD

russin
2

Trist med stölder Rynkar på näsan

Idag ställdes mina huliganer och det gick kanonbra.

Mini fick visserligen "bara" very good". otroligt söt hund sa domaren (som flera domare sagt) men hon är liten och det åker hon på.

Polly-valpen däremot fick super-duper-kakon-kritik och ansågs mycket lovande och blev BIR-valp Skrattande åkte dock ut i finalringen.

[Surina]
0

Vad roligt ! :D Synd att ni åkte ut i finalringen :S Men det är ju inte dåligt iaf!! :D

Littlem
0

Var inte där, men sov på camping uanför Kolmården natten från igår till idag och vart fundersam över varför de va så rackarns mycket hundar på campingen. Så kom jag på att de ju va utställning så de måste va de :P

[Forest]
0

Låter som Lo-katt gjort  bra köp  :) fasen att vi åkte på flyguppvisningen för jag var lite sugen på åka idag på utställningen. De där godisarna Vom o strupe var ju kanon billigt o vad gott godis oxå. Härligt att det gick bra inte illa att få very good och stort grattis till BIS-valp får man fråga hur löd deras kritik Glad

russin
0

"30 absolut får du frågaFlört

Polly-valpens kritik blev följande: 7 månader, bra proportioner. Välformat huvud, paralell skalle nos. Bra bett och stora (haha) tänder.. Bra form på ögon, okej öronansättning. Väl utvecklad kropp för åldern. Bra lår, står bra, rör sig väl. Mycket stabil i sitt temperament. Visar sig väl.

Hp pch BIR -valp

Mini:  Feminin. Kunde ha något längre proportioner. Sött huvud. Skallen kunde varit något flatare. Bra haka, goda öron, god resning, stark rygg. Bra djup i kroppen. Tillräckligt vinklad bak, kunde vara starkare i hasen. Korrekt svans, rör sig något för trångt bak. Kunde vara lite större

Very good

[Forest]
0

31 Fina kritiker Glad Grattis igen Skrattande

russin
1

Enligt mig absolut rättvis och korrekt bedömning och Polly-valpen är välutvecklad och väldigt musklad för sin ålder och för att vara tikvalp. Hon är en godingTungan ute Det var hennes första stora utställning (varit på en heelerspecial förut som liten fnutt) och hon skötte sig bra - bra träning.

Och min lilla kärlek Mini - ja hon är litenFlört

[Surina]
2

För att var OT ;)

Men jag är så glad!!  Min plånbok är hittad! :) Med alla pengar och kort! Hundfolk! Det är snälla männinskor!!

Om man ska bli av med en plånbok någonstans så är det på en hundutställning ! :)