Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 6694 ggr
Ninja
0

Regntäcke eller overall

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pigges regntäcke har gått sönder och när jag kikade runt började jag fundera på om det inte är lika bra att köpa en overall i stället, från Hurtta närmare bestämt (tidigare täcket var något billigt från Rusta).

Jag blir dock lite tveksam, storlekarna är ytterst förvirrande (verkar som att man måste välja att det sitter perfekt längs ryggen men allt annat blir stort och bylsigt, ev. kort i benen, dvs deras strl 551 i tabellen) och givetvis vill jag ju att den ska sitta ordentligt. Därför är det enklare med bara ett täcke. 
Kan inte nog beskriva hur mycket han avskyr väta och kalla vindar, vid regn, rusk och slaskväder går det knappt att få ut honom. Därför vill jag minimera obehaget för honom och funderar på om något som täcker mer än ett täcke gör kanske skulle passa honom. Då kanske man t o m kan komma ut på någon liten långpromenad i skogen trots dåligt väder (eller så är det bara jag som försöker vara optimistisk, haha)

Jag vet inte riktigt hur jag ska välja, göra det enkelt och ta ett täcke eller prova en overall? Tips, erfarenheter, rekommendationer?

Loveradio
0

Jag har en Hurtta regnoverall strl 551 till min Boxerkille. Var inne på regntäcke först men ville ha nånting som täckte bättre mot regn och rusk, tänkte samma sak som du alltså. Och jag är jättenöjd.

Lite stor är den på min kille (dock valde jag just den storleken då han fortfarande håller på att växa) men man kan ju dra åt runt halsen och midjan och då sitter den bra. Angånde benlängd så passar den bra. (på bilden har jag spänt åt kardborren på frambenen då jag inte vill att den ska gå ända ner, men egentligen räcker overallen ända ner)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

russin
0

Jag kan bara tala för täcket och det sitter kanonbra på mina hundarGlad

Min rekomendation är att åka och prova i en djuraffär - en overall är svårt köpa via nätet, då storlekar kan vara knepiga.

Loveradio
0

Ute på promenad i regnovädret igår.

Loveradio
0

Själv köpte jag både regnoverall och vintertäcke via nätet utan att ha provat innan. Men det är ju lite av en chansning, det bästa är ju att prova i affär.

DinJejja
0

Jag har ett sådant här regntäcke till min kille:

http://ridgebackandfriends.jetshopmini.se/storm-munkjacka-p-107-c-210.aspx

Det täcker halsen och kroppen väldigt bra. Sitter bra även fast vi rör i skog och så. :)

[Wolverina]
1

Pga regnovädret igår så köpte jag faktiskt idag ett BoT-regntäcke :) Har redan ett vanligt BoT-täcke som jag är supernöjd med, så lär inte bli besviken över detta heller :)