Hundar iFokus

Hundar

Etikettmedia
Läst 1172 ggr
AnneN
0

Förbud mot att kläut hundar??

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gasoline
0

Jag tycker det brors alldelles på vadför hunden har kläder. Men visst, att spöka ut hunden i onödan är helt onödigt!

AnneN
0

Jag tycker det är helt ok att ta på hunden tex täcke eller overall om den har lite päls och det är kallt men inte hålla på tramsa med klänningar och annat tjafs.

_**/Mvh Anne

floppy
0

Klä ut hundarna är ju helt fel, men att klä på dom kläder för att dom inte ska frysa är ju en helt annan sak. Har själv en nakenfis hemma som måste ha kläder på sig, annars sku han ju typ frysa ihjäl när det e lite kallare, o d anser jag inte riktigt är djurplågeri… :)

emee
0

det är klart jag tycker inte heller om när de har en massa onödiga kläder…men min hund får lätt fukteksem så vi måste ha täcke på henne när det regnar…

Malin-A
0

jag tycker också att det är skillnad på att klä på och klä ut, klänningar o sånt tjaffs kan väl va ok om det ska göras bara för o ta kort, men annars tycker jag d e lite överdrivet, men klä på en hund som har kort/ingen päls tycker jag e helt ok, annars hade man ju inte kunnat ha sin hund här på vintern…

MalinE
0

Tycker nog att det är bättre att sätta på dem kläder och skämma bort dem på alla möjliga och omöjliga sätt än att inte aktivera dem, inte gå ut, lämna hunden hemma långa studer ensam, inte ge ordentligt med mat, slå och eller på annat sätt inte ta hand om sin hund.

Ellinor_ludde
0

Ja, mår också dåligt av att se hundar med mycket päls och som har kläder på sig :/
Visst om en hund som fryser på vintern kanske ska ha ett värmande hundtäcke på sig, men det där med att sätta på
tex chihuahuor kläder mitt på sommarn med både det ena
och det andra håller jag med om att det är djurplågeri. Det
är en hund och ingen skylt docka. Hunden mår mycket
bättre utan när det är varmt än med. Men sedan tror jag att
när ägaren själv tycker det är ryggigt ute tror man att hunden
också tycker det. Det här med hundkläder har gått i överstyr.
Såg ett par skor till hundar i djuraffärn här om dagen :/

Lotta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hahaha ja detta ämne har ju kommit upp både här och där….Skorpan har täcke på vintrarna annars skulle hon inte vilja gå ut överhuvudtaget, en riktig fryslort ;)

Hon och Doris har även fått stå modell för min dotter när hon skulle ha bilder till ett projekt på skolan. Jag tycker inte att det är djurplågeri så länge inte hunden eller katten lider av det….och det kan man se om dom gör, springer dom omkring som vanligt så tror inte jag att dom mår dåligt av det. Mina djur skulle inte få ha kläder på sig bara för att andra ska tycka att dom är söta, utan bara om det är kallt eller blött ute =)

Malin-A
0

haha vilken söt mössa hon har skorpis.. =)

Nicka
0

HahahaGladhaaa….vilken otroligt Go Skorpa =)

Hopi
0

Jag tycker det verkar lite överdrivet att ha ett förbud för en sån här grej.. Vissa hundar MÅSTE ha kläder och sen VEM skulle bestämma VART gränsen ska gå? Nej, det skulle inte funka..

Det är bättre att lägga mer energi på att ta hand om misskötta hundar och att få bort hundar från osunda hem. Det är vad jag tycker iaf! Det finns allt för många som har hundar som inte alls skulle ha djur överhuvet taget! Där hundarna inte får mat, får ut o rastas, plågas på alla möjliga sätt.. DÄR borde det läggas mer resurser!!

Lotta
0

Håller fullkomligt med dig Hopi =)

Ja visst är hon snygg ;)

Lotta
0

Här kommer en till =D

AnneN
0

*nynnar* hon har blommor i sin päls….

_**/Mvh Anne

Malin-A
0

skorpilombilo e sååå söt =D

Lotta
0

På bild ja *ASG*

Malin-A
0

nee hon e säkert ännu sötare i verkligheten =D

Kristina-
0

#11 Håller fullständigt med dig !

Hopi
0

Lotta: Jättesnygg hund!!! ;) Tänk om det vore förbud på att sätta dit en blomma bakom örat på vovven oxå! ;S Men det skulle väl vara för att dom blir allt fööör söta isåfall! hahaha.

Tack för att ni håller med mig, Lotta och Kristina-!!! ;)

Lotta
0

Hahaha ja du kan ha rätt där Hopi….det ´kan ju vara skadligt =)

Vattnadal
0

Man ser ofta på jhundarna om de lider av att ha sina kläder på sig. Jämför gärna Vidar på dessa foton. Han gillar INTE tomteluvan nåt vidare…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
1

Festkläderna däremot, då är han ju SNYGG, tycker han själv och jag. När jag tar fram dem kommer han glatt fram och hjälper till att stoppa in huvudet, lyfter i tassarna, och sen går han runt och förväntar sig att alla ska tycka att han är stilig!

MVH Elin

Lotta
0

Hahaha vilka störtsköna bilder….han är bra snygg Vidar =))

SaraC
1

Täcken o tröjor som är nödvändigt för frusna vovvar räknas inte, det är ju självklart.. Med kläder tycker jag det är okej så länge hunden trivs och man gör det med glimten i ögat! ;)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

zeretki
0

Axl får jag inte ens på en scarf. Han fick en röd som det stod Min matte är singel. Av min lillasyster… *asg*

Lotta
0

Men den hade han väl passat i….Åhh vad han skulle raggat killar åt dig, hmmm undra om jag ska ta och köpa en till Skorpan, börjar bli dax att byta gubben mot två 25 åringar i och för sig får jag väl vänta 9 år till men det kan det vara värt ;)

Malin-A
0

så himla snygg vidar va på bilden i sin fintröja =)

Vattnadal
0

Jag köpte såna där röda scarfs med tryck till jul. Mammas Fanny fick en "Jag ligger hellre i soffan", Raksha och Vidar får dela på sin, "rör inte min matte" och lillasysters storpudel fick en "passa dig för min matte".

MVH Elin

zeretki
0

#26 Ja men han hatar den ju! Så fort han får på sig nåt sånt så rör han sig inte ur fläcken och surar som fan. Har aldrig sett en hund vara så sur…

Lotta
0

Hahaha stackars lilla plutten…du får fjäska lite för honom så han känner sig stentuff i den =)

zeretki
0

Axl har en väldigt bstämd vilja…

Malin-A
0

hade velat träffa Axl, han verkar helmysig =)

Lotta
0

Haha vad är det dom säger….sådan matte sådan hund eller Skrattande

Friida
0

Ja på bild ser ni min lilla Friida., med färgat hår! Hon fick en lite skvätt när jag själv färgade håret. Kul tycker jag - och många vi mötte på gatan!! Kul tror jag Friida tyckte med för hon fick ju massa uppmärksamhet som hon älskar. Hon har en regnoverall också… som hon inte bryr sig ett dugg om att hon har på sig.

Jag tycker man ska engagera sig i alla djur i världen som verkligen lider, istället för att reta upp sig på nåt så oförargligt som en tröja på en hund!Flört

Liss
0

de är ingen bild friiida?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Malin-A
0

vart e bilden?

zeretki
0

Jag tror hon menar hennes ikon. :)

Malin-A
0

jahaa smart freja =)

zeretki
0

#32 Joo, han är väldigt glad och social. Mycket energi! Är man van vid lugna hundar så tror man nog att Axl är störd. *asg* Men han är faktiskt en helt vanlig Kerry Blue Terrier. Hemlis

#33 Hehehe, jooo. Jag är nog lite som en terrier, åtminstone är jag nog lite som Axl. :)

Lotta
0

Tänk att på mitt jobb sa dom att vore jag hund så skulle jag vara en terrier *ASG*

Malin-A
0

#40 kan inte förstå att dom tyckte d Förvånad 

hahaha

Lotta
0

Hahaha endå har dom aldrig sett mig heligt förbannad kan jag ju säga ;)