två tusen för shcäfervalpar
är vä'll billigt?

Vad har du gjort? Jag kommer inte in på sidan. Visst är det billigt för billigt ju.
ingen aning:s ja bara kopierade från blocket annonsen.. ja föörkser igen

Ja,jag ser ju att det står blocket och så. Men det går inte att komma dit. Iaf inte för mig.
nu?

Ja, nu gick det. Fasiken vad söta dom är. Oreggade förstås men ändå.
jo kanske därför det är så billigt? men kan man inte regga dem själv då?

Nej, inte om tiken eller hannen inte är det. Undrar om det inte är lite blandning i dom. SEr iaf långhåriga ut.
Tänkte du köpa en valp?
nääää de tänkte jag inte=) Men om ngn ska så…

Ok!
Dom är jättesöta ! Men ser inte renrasiga ut tycker jag .

De där är inte renrasiga.
Och ska man vara petig så räknas ju inte någon hund som inte har stamtavla som renrasig.
Men 2000;- är ju billigt oavsett vad det är för blandras.
Finns ju de som betalar 6000;- för blandras hundar.
Tycker jag är jäkligt dyrt med tanke på att du tex kan få en renrasig schäfer med stamtavla för samma pris (långhår)
Vet förresten en uppfödare som tar 5500kr för renrasiga schäfrar MED stamtavla
#12 hehe, var det en pik mot mig syrran? 

Japp! Du ä dum *ler sött*
Du kunde fått ett halvsyskon till den underbart snygge, lättlärde och väluppfostrade (beroende på vem man jämför med) Arras för 500 MINDRE 
Hm.. Dåligt att de bara avmaskar valparna… Det är ju lag på att man måste id märka hundar på ngt sätt och att vaccinera dem

Det tänkte jag inte på.
Men det finns ju gott om oseriösa "uppfödare" som bara gör det för pengarnas skull.
Man får ju hoppas att folk inte är så dumma att de köper en ovaccinerad, icke märkt hund utan vetrinärintyg…..
#14 Vill inte ha en schäfet ;) fast dock hade vi ju platsat på bruks då med alla schäer-tokar *fnissar* När kommer ni in i morgon?

#14 Tsss… jag minns någon som ville byta hund när vi kom med vår 8 veckors lille ulltott i höstas ;)
Kommer på morgonen. Ska packa hennes saker nu ikväll

Antagligen billiga just för att det är 4 st valpar kvar och de är 8 v. redan. Kan vara renrasiga, men de kommer ändå inte räknas som renrasiga när de inte är reggade.
#18 Ja men då var han ju en söt odugling :) Kommer du ihåg hur ullig o go han var!? Usch va jag saknar valptiden :/
Lusse va en riktig ulltuss när han e va liten.. nu e han bara tuss.. =)
Låter ju som sagt sanslöst billigt även om det är en blandis, men jag skulle aldrig köpa en hund som inte är veterinärbesiktad.

#22: Inte jag heller. Trotts det kom jag hem med en 6 veckors schäfer, inte vacinerad, inte märkt, sporrarna kvar och ingen veterinärbesiktning.
Alla fel man kan göra, gjorde jag.
Och i morgon fyller han 15 år :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#23 ibland kan man ju ha tur
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Då jag fick Velvet så var hon inte vaccinerad, id-märkt, avmaskad eller nått öht inte ens socialtränad. Men jag fick henne gratis då jag sa att jag kunde stå för allt det själv bara jag fick valpen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#24: Japp, men det är verkligen inget jag rekomenderar. Snacka om att göra allt fel. Och det är i alla fall säkrare när man gör det rätt. Och dessutom ett bevis för att uppfldaren är åtminstone lite seriös.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
är dom så billiga brukar det oftast vara blandras valpar.
då dom som säljer valparna brukar säga att dom är rasrena fast dom oftast inte är det. bara för att dom tror att det blir lättare att bli av med dom då. men man kan ju se för det mesta på sådana annonser med foto att valparna inte är rasrena. jag skulle aldrig köpa en valp utan att den är regad i skk med stamtavla vacc.intyg & vet.besiktningsintyg.