Behöver annonshjälp
Hejsan!
Jag håller på att separera från min pojkvän. Jag har en hund, mexikansk nakenhund som nu blir lite i kläm, tyvärr. Han ska få bo kvar i huset med husse, medan jag ska flytta till en lägenhet. Nu till problemet, han skäller vansinnigt mycket, så det kommer aldrig att gå att lämna honom ensammen i lägenheten. Han är också mycket reserverad mot främmande människor, tar ett tag innan han accepterar dem (han tar inte alla till sitt hjärta, är svårflörtad). Nu skulle jag vilja ha lite hjälp att få ideér till en annons, tänker försöka annonsera eftern någon som vill vara extra husse eller matte till honom, så att han kan var mera hos mig. Jag jobbar nämligen 3 skift.
Men hur skriver man en bra annons för en hund som är reserverad, utan att folk ska bli rädda. Det behöver vara en person med tålamod, hundvana, inga barn (även om han tolererar barn bättre än vuxna, för barnen lyssnar på vad jag säger, vuxna gör som de vill). Ja, hjälp behöver jag. Mitt ex verkar börjark komma in i en bitter fas, tror jag och jag är livrädd att han mitt i allt inte vill att hunden ska bo hos honom. (tror inte att det händer, men han var lite lurig idag) Så jag vill försöka ordna det bästa för hunden, så jag slipper oroa mig.
Så har ni nåt bra tips, så tar jag tacksamt emot det.
Skriv att du söker någon med precis vad du skrev:
Det behöver vara en person med tålamod, hundvana, inga barn
Om det hör av sig några som är intresserade så får du förklara då. En hundvan person förstår säkerligen då!
Lycka till!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Exakt, man behöver inte skriva allt i annonsen. Oftast är det lättare att förklarar när folk väl tar kontakt. Men skriv ut de grundläggande kraven liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ni har rätt, det är nog jag som gör det för invecklat. Allt är upp och ner i övrigt och det sista jag vill är att hunden ska bli lidande. Det får bli en kort och enkel annons och sen som ni skrev förklara närmare om någon hör av sig. Tror inte jag skriver vad det är för ras för många är nyfinkna på den och kan höra av sig av fel orsak.
håller med ovanstående, kortfattad med det viktigaste =)
Japp, här ska "raggas" extra husse och/eller matte
Lycka till du hittar säkert nån som gärna tar hand om honom =)