Hon är i Sverige nu.
Den ökända Norska djurplågaren som nu kommit till Sverige har igen gjort sig hörd som djurplågare.
Här har ni länk till met information kring kvinnan.
Såg detta inne på blandrashundar för färligt detta. Hoppas på helt djurförbud o stort straff. fattar inte varför man kan pasera en gräns o sen får man skaffa djur igen. Ränderna går inte ur såna här personer…. Men är det inte denna norska som vart i jämntland en bra tid redan? minst 1 år är det väl iaf? Eller är det två norskor som haft stort antal nergrävda o döda hundar i frysen?
Hon har bott i Sverige sedan flera år tillbaka.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#2 Det är samma men jag fick veta om henne precis nu av en annan hundägare.
Han har varit i Sverige länge.
Hemsk människa :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Hemsk att hon kan hålla på här i landet sedan flera år tillbaka. Efter det som händer i Norge, Man skäms nästan att vara svensk med våra tama lagar.
#6 Det jag inte fattar är varför hon inte får djurförbud i Sverige eller ännu hellre Europa även om ett europeiskt djurförbud kan vara svårt utfärdat. Förstår inte varför polis och andra myndigheter inte gör något åt att stoppa henne en gång för alla.
7 hon ska klassas helt vart hon än kommer, myndigheter får inte dömma folk innan tyvärr men visst bör det finnas gränser oxå anser jag. Hon borde få en tatuering i pannan där det står djurplågare nr 1 på
#8 Jodå, djurförbud i länder som har "samarbeten" sinsemellan går att utfärda men det är svårt. Personligen skulle jag vilja se henne på ett häkte och sen vidare på en anstalt.
KLart att det ska finnas belägg för saker och ting innan man dömer, men denna kvinnna har ju visat om och om igen att hon inte tänker sluta med det hon pysslar med. En ren återfallbrytare.. Då är det helt rätt att stoppa för gott tycker jag,.En gång för alla. Är vi inom EU kan så varför inte till en början stoppa henne inom EU, och se vad hon flyttar efter det.
Jag blev mest förvånad över det låga straffet man får när man plågar djur på det här sättet. 60 dagar i fängelse. fyfan.
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#11 60 dagar är det inte för alla. Beror på hur man plågat djur, hur länge och mycket annat.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej jag vet det, men det sägs att hon är nordens största djurplågare. Alltså är straffet väldigt lågt, det var ju en man i Sverige om jag inte missminner mig som fick ett år i fängelse efter att han torterat sin hundvalp..
Men fyfan!!!!!
Jävla idiot rent ut sagt, såna här gånger man önskar rättssystemet vore annorlunda så polisen kunde åkt dit direkt!
#13 - De hade nog bättre bevis mot honom än henne, tyvärr.
#13 Det är olika från dom till dom och beror också mycket på bevisen, vem som dömmer, vilka vittnen som finns och hur starka deras vittnesmål är mm. Men på henne borde man yrka en häktningsorder och sedan förflytta henne till anstallt där hon kan avsitta resterande tid.
Obs, I sverige är det så att den tid man suttit i häktet dras bort från det straff man får alltså har du fått 2 års fängelsestraff men suttit 6 månader i häktet så har du 1,5år kvar att avtjäna på anstalten, anledningen till att jag vet det är för att jag jobbat på häktet.
# 17 tack för informationen, det var saker jag faktiskt inte visste!