Hundar iFokus

Hundar

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 2575 ggr
[dynamitella]
1

Min gamla hund, dubbelgångare?

Jag satt nyss och tittade på blocket, och snubblar över en huskytik.

Och jag tappade andan och fick tårar i ögonen. Där är en kopia av min barndomshund, bortsett från en vit svanstipp. Vi fick avliva henne då hon blev 10år gammal, 2008.

Detta är ingen väldigt vanlig färg heller, som exempelvis en schäfer eller labbe. Så det är inte varje dag man ser något så likt.

Har ni själv stött på en "dubbelgångare" till er vovve?

Hunden till vänster är blocket-vovven, och till höger är min Ronja. Om bilden inte får användas får admin lov att radera den. Jag känner helt enkelt att jag är tvungen att dela med mig bara.

knutteknop
0

Gud så häftigt! Den var otroligt lik din hund :D Vad jobbigt men roligt samtidigt :)

Myrtorpets Möss och Kaniner

[Forest]
0

Verkligen lika :) Förstår om ditt hjärta stanna upp ett slag när du såg bilden på denna tik.

[dynamitella]
0

Visst är hon :)

Ja, det är lika roligt som jobbigt. Värst är att jag inte har flyttat än, och inte har råd att köpa henne. Det vore en dröm att ha en till. Huskys har stulit mitt hjärta.

Det skulle också kunna vara så att våra hundar är släkt, då vi köpte ronja i småland, och de bor i falkenberg. Jag har varit fräck och mailat och frågat var de köpte henne :)

Loveradio
0

TS Jättelik!

Idag så hittade jag en dubbelgångare till min hund :) i en boxergrupp på Facebook. En medlem där har en som ser nästan exakt ut som Valle! Dock äldre. Så nu vet jag hur min hund kommer se ut när han blir lite äldre Gladlänk

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Forest]
0

4 men gösses de var lika som bär dom med Glad

R&Smatte
1

Jag kollade på blocket och hittade en kopia av Shanti. Mina döttrar blev förskräckta och frågade varför vi skulle sälja henne. Jag förklarade att det inte var Shanti utan en kopia av henne. Hihi.

Loveradio
0

#5 Ja visst är dom FörvånadSkrattande

Jenniferri
0

Oj så lika :O

// Hannah

[Forest]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har med hittat dubbelgångare till mina töser ena hittar jag inte hemsidan för så lägger inte ut henne. Men här Enjas dubbelgångare

http://www.indenors.se/ titta under hanar och Chalie18 månader. Jag visa den för min dotter(10 år) o min man båda två fråga när togs det kortet :D på pricken lika tillomed nosen Förvånad Samma ögon men Enja har inte den locken han har mellan ögonen, där är skillnaden.  Tyvärr har jag inte exakt samma "bild" på Enja denna är vinter hon har täcke och inte samma utställningsfrilla (pga hon är itne 1 år där). Otroligt att hundar kan bli så lika Cool. Andra bilden ska jag försöka luska fram det är på Donna och det är på hennes halvsyster så likheterna har slagit igenom pga det antar jag :)

Karmatarerskanise
0

TS; har du fått lov att använda blocket bilden? Frågat ägaren?

[dynamitella]
0

Nej. Men jag mailade henne med denna länken, och frågade vart hon köpt sin vovve. Hon har inte svarat mig. (och att jag tar bort bilden om det stör henne).

Jag lämnar det till admin att avgöra om den behöver tas bort eller ej på grund av detta.

Karmatarerskanise
0

Jag tar bort den då du inte fått tillåtelse att använda bilden. I såna här fall är det fråga först innan man tar en bild.

Loveradio
0

#9 Väldigt lik!

[dynamitella]
0

Jag trodde att det vart fritt fram sålänge man gjorde klart att man inte ägde bilden.

Det kanske är andra regler nu.

lilla jag
0

jag ser inte dina bilder som är så lika?!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

KvirrZ
0

#15 läs #12

- Mvh Emma

[dynamitella]
0

Admin kan radera tråden. Det finns ju ingen mening med det hela om bilden inte finns med.

lilla jag
0

Skulle pressis skriva att jag såg varför!¨

Men tack ändå!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

[Forest]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

TS du får läsa mer om vad som gäller lånade bilder, du kan alltid göra som jag gör länka anonns + visa egna bilden. :)

13 ja den bilden som hanen är på kan jag tyvärr inte få exakt samma på Enja, men de är jätte lika inte bara förgen utan ögonen o nos samma ansikte med, profilbilden ser han dok ut att vara något längre nos. en annan där hon är nerklippt (OBS Enja har lite ögonifektion i ena ögat) Men där ser man mer likheten på ögon + nos Flört Nu har Enja mörkare nos

[dynamitella]
0

Det hade jag gjort :) Men annonsen försvann så snabbt.

Emaljoh4
0

#19 Din Enja är så underbart söt!! Skrattande Älskar klippningen också. Kallas det något speciellt?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Forest]
2

21 nja det är lite ihopmixad klippning jag var trött på behöva sätta upp öronen varje gång hon skulle äta så dom klipptes korta tycker det ser så sött ut :) Tackar, men lite vardags t60 klippning med egen design Flört