eeeemn ok,,,,, där ser man?!?!
vänta lite nu….
vilken ras menar dom egentligen?
http://www.blocket.se/landskrona/Staffordshire_Bullterrie_renrasig_Amstaff_40704470.htm?ca=11&w=3
lite skrattretande att dom inte ens vet vad dom pratar om ett dugg..
//L
Haha det är nog en amstaff :)
Gissningsvis är det varken en Staff eller Amstaff utan ännu en av dessa papperslösa hundar.
Hahahaha! Pinit 
haha men alltså… xD Frässten är det bara jag som tycker att hunden inte har någon av de nämnda rasernas rastypiska öron?
Nope, inte läppar heller (eller vad man ska kalla det.. ansike).
Den kan ju iofs vara en rasotypisk renrasig hund men troligtvis, tja, inte.
Tycker det ser ut som att det är en korsning mellan amstaffen och staffen.
Ytterligare en person som inte vet vad den skaffat sig, eller har någon större koll på raserna, en bastard helt enkelt.
Förövrigt en söt hund…
≧◔◡◔≦
Och så var hon född i oktober detta år - mycket fascinerande.
Hunden är en amstaff, mamma har stamtavla men inte pappan. Annonsören äger inte hunden men är vän med ägaren.
#8 det kan väl både du och jag räkna ut att hon är född 2011. 
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Hur vet du då att den är en renrasig amstaff om inte pappan har stamtavla? Som sagt så är enligt mig främst öronen inte rastypiska…och det var det jag reagerade på först. Men man ser ju att den har Amstaff i sig också.
#10 Det är inte min annons men till skillnad från ni andra som bara sitter och spekulerar här så frågade jag.
Självklart kan man inte veta om det är renrasig för att pappan inte har stamtavla, men det är väl vad ägaren har fått veta när han köpte hunden.
Jo, men man kan väl inte bara skylla på att man fått veta att det är så för att uppfödaren bara säger det, utan att ha fler bevis på det……man har ju som köpare också ett ansvar. Anser jag.
#12 Jag har väl ingen aning. Ägaren kanske inte brydde sig så mycket om den var renrasig.
Framförallt tycker jag inte att man säljer en hund som renrasig om den inte har papper. Skitsamma dock, då ingen här planerat att köpa den :). Förhoppningsvis tänker eventuella spekulanter detsamma som ägaren kanske gjorde, dvs att det kanske inte spelar så stor roll.
(jag tror det är en blandning mellan amstaff och någon större ras med mer houndutseende btw ^^)
Nu verkar dom ha ändrat annonsen.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Varför ska alltid folk hitta fel och lägga upp det här?
Vad spelar det för roll om det nu är en amstaff eller inte, det borde hundägaren veta bättre än er ändå. Det var ju inte rasen som var det viktiga i annonsen…
#17. Rasen var relevant då det stod i annonsen att hunden var "rasren", "amstaff, staffordshire bullterrier". Dvs två olika raser.
Men hon verkar ha ändrat de nu iallafall
#17: Vissa tycker nog att det är viktigt att veta ras när man köper en hund. Nu räknas inte denna hunden som renrasig så det kanske spelar mindre roll men generellt gör man nog ett bättre intryck om man vet vad hunden man säljer är av för ras/blandras.
#15 Den var faktiskt ganska lik!