Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 997 ggr
joheck
0

Eran dag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte det skulle vara lite kul att höra vad folk och hundar gjort idag. Ok, största anledningen till den här tråden är faktiskt för att jag vill berätta om min och Kinpins dagOskyldig. Har vart väldigt händelserikt för Pin idag.

Vi började med att ta en jättelång sovmorgon (mitt felSkäms), det va ju inte så där jätte uppskattat… Sen gick vi ut på vad som var tänkt att bli en vanlig lite halvtråkig, halvkort runda. Men istället gav vi oss ut i terrängen och hamnade vid stora vattnet, riktigt så dramatiskt va det inte… Det är nu det händer grejer må ni tro! För att för första gången någonsin tar modiga Pin flera steg rakt ut i vattnet och tar sig ett litet bad. Egentligen va det ju en pinne som jag hade slängt i vattnet som han var efter, men nog va det modigt! Sen blev det att leta pinne som jag va så dum och slängde in bland alla träd och stenar mm. Det krävs endel nos för att hitta just rätt pinne. Fast här lyckades jag bli utsmartad av Pin… Han "försvann" bland den täta vegitationen så jag fick ju lov att ta mig dit för att hitta den försvunna hunden. Då ligger han ju självklart knäpptyst på marken och små tuggar på pinnen en bit in bland trädenObestämd. Jag som inte har den lilla smidiga kroppen som han tyckte ju att det var lite så där att ta mig fram bland tätbevuxna träd…

Det är ju lätt att tro att dagens äventyr skulle vara slut här, men icke! Efter lite mat i magen och kort vila va det dags att ta sig ut i världen igen. Den här gången med hjälp av den fasliga bussen. In till stan i det fasliga monstret och sen direkt till djuraffären. Där fanns det massa roliga hundar för Pin att nosa på! Men att testa munkorgar va inte lika kul. Sen blev det en kort promenad på stan bland en massa människor och konstiga lukter. Istället för att ta bussen hem gick vi. Men fy och fasa(!) på vägen hem svängde vi förbi den "snälla" veterinären. Det blev ett stick i nacken för Pin och sedan gav vi oss iväg hemåt igen. Nu är vi hemma igen som ni kanske förstårFlört. Rätt trötta båda två.

Ojoj! Jag borde bli författare så livligt som jag lyckas beskriva vår dagFlört. Hihi. Här kommer en bild på Pin i vattnet!

Skriv gärna vad ni gjorde idag! Ni behöver inte vara lika utförliga som jag va, men det får ni ju vara om ni skulle vilja det ocksåGlad.

Mvh Johanna

EmelieKelly
0

Idag har vi vart på stockholms avd och tränat agility! Blev även en liten runda i skogen :D

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

joheck
0

#1 Vad roligt! Jag hoppas på att kunna börja med agility ordentligt snart. Sen är det ju bara så mysigt med en promenad bara du och hunden i skogenKyss.

Hade tänkt vänta tills fler hade svarat med att kommentera. Men det verkar ju bara vara du och jag som gjort något idagTungan ute. Haha.

Nämen fler får jätte gärna skriva om sin dag! Tråden är inte tänkt som datum bunden så det går bra att skriva om dagen imorgon, eller övermorgon osv ocksåFlört.

Viccan92
0

Oj ni verkar ha haft fullt upp idag. Vi har inte gjort någonting knappt. Pappa har fyllt år så farmor var här en runde men annars ingenting. Har nämligen varit ledig idag. Imorgon däremot ska vi till veterinär och rabiesvaccination och sedan pass med. Hoppas jag är ledig imorgon med dessutom.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

jollycox
0

Det låter som att ni haft en rolig dag. :)

Idag har varit en irriterad dag. Både jag och min syster har varit irriterade. När vi(jag, min hund, min syster och hennes ena hund) var på morgonpromenad ville inte min hund lyssna när jag pratade med henne, då blev jag såklart ännumer irriterad för så brukar hon inte bete sig,  samtidigt som min syster hade ont i ryggen och hennes hund inte alltid går så bra. I slutet på promenaden gick vi olika vägar och helt plötsligt var min hund "tillbaka", hon lyssnade på mig. Samma sak hände på kvällspromenaden men då var mamma och hennes hund med, vi gick en bit tillsammans och min hund lyssnade inte alls, jag fick stanna flera gånger och locka henne till sidan. Sen svängde min syster av och gick själv och min hund var "tillbaka". Det har aldrig varit såhär förut, vi brukar oftast(alltid) gå tillsammans med min syster och en av hennes hundar men min hund brukar lyssna bra ändå. Vi får se hur det går imorgon. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

joheck
0

#3 Jo det blev endelGlad. Det är skönt med sånna dagar också! Behövs det pass till Finland, är det inte bara att åka över (för både människa och hund)?Förvånad För visst va det ditt ni skulle?

joheck
0

#4 Åhh, jag känner så väl igen irritationen man kan få när dom inte lyssnarSkrikandes. Jag är dålig på att hantera min irritation också så oftast blir det ju bara värre och oschysst mot hunden. Hoppas morgondagen blir bättre!

Viccan92
0

#5 Nopp uppenbarligen inte. Både jag och pojkvännens släkt har fått höra både det ena och det andra så hoppas att det är rätt nu. Människor behöver iaf inte pass. Jo det är Finland. Vi åker över med båt är det nu bestämt så blir det bil hem. Alla säger att man inte kan åka bil till Finland man måste åka båt med. Men nehe man kan ta bilen det tar bara lite längre tid.

joheck
0

#7 Lite underligt tycker jag. Jag menar när man åker till tex Norge, Danmark eller Tyskland åker man ju bara över gränsen utan någon som helst kontroll. Då kan man ju ha ett helt zoo i bilenSkrattande.

amela87
0

Idag så vaknade vi tidigare än planerat,för jag ville sova ut men kunde inte. Så jag fick väcka Ruby (Japp hon är den som brukar sova ut och jag är den morgon pigga haha!) Efter promenaden så åt vi frukost, Ruby somnade om och jag städade lite här hemma.

På eftermiddagen kom min bästa kompis över eftersom jag och Ruby skulle på vår första Rallylydnads kurs och jag behövde stöd med mig.
Men nån timme innan vi skulle åka så hörde en bekant av sig som oxå har en Cavalier tik att även hon skulle på kursen och erbjöd att hämta upp oss med bil,vilket vi blev tacksamma över.

Så var vi på kursen, var mest prat från instruktörens sida. Hon gick igenom vad kursen handlade om och så. Det var ca 5-6 människor och 4 hundar (Ruby + 2 till från gruppen + instruktörens hund)
Dom andra två hundarna i gruppen skällde som tusan och pep non stop. Men Ruby bara snarkade, hon var cool lugn och brydde sig inte det minsta om att hundarna gapade, hon bara låg i mitt knä och sov.
Var så himla stolt över henne ♥

När vi kom hem, gick vi en promenad sen deckade Ruby och sov hela kvällen (hon sover även nu haha)

Viccan92
0

#8 Vi vet ju inte kom dem kollar men tycker det är lika bra att vara på den säkra sidan. Så dem inte kollar och då står vi där liksom.

#9 Låter som om hon sovit nästan hela dagen. Tungan ute

amela87
0

#10 Haha det har hon, igår hade vi hundbesök så det var massa bus hela dagen/kvällen. Idag var hon trött Tungan ute

Viccan92
0

#11 Haha då kan jag förstå att hon var trött. Kanske var tur att ni inte tränade så mycket under rallylydnaden då.

joheck
0

#9 Åhh, jag skulle vilja ha en "morgontrött" hund. Jag är själv oootroligt morgontröttOskyldig.

Jag har skapat en vatten apportör! Ok, han går inte så djupt så att han behöver simma menmen. Idag startade vi lite som igår. Först bad i sjön, sen lek med pinne, ja eller egentligen va väl allt lek med pinne. Den här gången blev det inte lika mycket nos utan mer ta sig fram på lite luriga ställen för att nå pinnen. Men är man inte tillräckligt uppmärksam på vart pinnen hamnar så får man ju lov att använda nosen ändåFlört. Bild på vatten hunden. Visst ser han lycklig utFlört.

RedMonsters
0

Vi vaknade klockan 06:00, hunden var betydligt piggare än mig. En väldigt trött människa gick ut för att lägga spår vid 07:00. Ett 2000 m långt spår. Vallade av en uppletanderuta och la ut föremål. Gick hem för att hämta hunden för en långpromenad för att sedan ta spåret och uppletande. Ett klockrent spår med fint upptag, bra tempo och bra jobb vid svårigheterna. Uppletande direkt efter- FIIIIIIIIIIINT letande och fina avlämningar. Hittade alla föremål snabbt men sansat och superbra. Sen Gick vi tillbaka hem. Nu har vi vilat en liten stund, vi kom hem runt 13:00. Än är dagen inte slut, vid 16:00 ska vi möta upp vårt apporteringsgäng för lite apporteringsträning och så blir det nog lite lydnad också :).

Medarbetare på brukshundraser.

joheck
0

#14 Oj vad jobbigt det lät!Förvånad Men det är ju därför som jag skaffade mig en sällskapshundFlört. Låter som ni har haft det väldigt roligt och utmanande!