Valptillbehör!
Hej,
Om 6 långa veckor kommer min Australian Shepherd valp hem, en liten blå hane. Det jag undrar är vilka valptillbehör ska man undvika? Speciella material?
Sen så vad säger ni är en BRA hundfilt? Ska nämligen ta med två till uppfödaren, men vill ha något säkert för båda hundarna.
Jag har hund sedan innan, men alltid roligt att veta ;)
Men gud va kul! Jag ska oxå skaffa mig en aussie, dock nästa år. Var kommer skönheten ifrån?
Det jag kan rekomendera är att inte använda leksaker med någon stoppning i. Sväljer valpen det och förstoppning misstänks kan det gå riktigt illa till.
Han kommer från Kennel Wunderbaums, detta är deras första Aussie kull!
Ska hålla det på minnet, nej stoppning är ju inte alls bra.
Jahaa, jasså! Spännande! Vad är det för linje dom ska avla på? (:
Dock funkar tidningspapper i en sliten strumpa susen! Iaf i någon minut. Men man får väl hålla ett öga på pappersbitarna sen.
1 fast det är väl helt olika hur valpen är jag har haft mjukisdjur som överlerver än då är det 2 valpar som har andvänt dom
leksaker o den biten tycker jag man får prova sig fram, även ben vissa gillar hårda ben medans andra vill inte ha så hårtpressade ben. Vad du ska ha för filt jag kör med fleece filt, på vintern kör jag med fårfäll i bilen.
Både bruks & utställningslinjer, fadern är från Kroatien (ren utställning) medan modern är från Sverige (både och) ! :)
Ska köpa in lite olika och köra själv, min vuxna hund på 4 år älskar kampflätor i fleece så det ska jag försöka med. Jag har tänkt på vanlig filt till början och jag tror det blir det om man inte hittar något annat.