Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 6508 ggr
Hiro
3

Vilken Retriever?

Vilken retriever skulle du välja om du skulle välja mellan en flatcoated retriever, golden retriever och en labrador retriever. Varför/varför inte? ^^

"Jag har skrivit detta på retriever i fokus men ingen svarar så då skriver jag här istället"

AnneN
1

Labrador skulle jag välja och det är av den enkla anledningen att jag vuxit upp med dem och det är den rasen som ligger mig allra varmast om hjärtat.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

russin
0

Labben alla gånger.

Flatten är alldels för flamsig och tramsig för mig - om än jäkliga mysiga.

Golden - njae. tycker dom är lite trista.

Labbe är egentligen inte mig typ av hund heller, men en smäcker labbetös med fart i är en jäkla trevlig hund enligt mig.

Maja2
1

Labben. De tilltalar mig mest av de tre.

Hiro
1

Här gick det undan! :D

#1 Oki

#2 Okej

Hiro
0

#3 Oki

EmelieKelly
1

Flat! Vill ha en faktiskt bara för deras härliga glädje, den glädjen tror jag man kan utnyttja i tränig också :)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

LLLINN
3

Labradoren! Kan tycka att många goldens är lite "sega" och att flatten är lite väl hispig. Labben är perfekt tycker jag!! Bara fällningen som jag är lite skeptiskt till :P

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

joheck
0

Jag skulle välja golden! Detta eftersom jag tror att de är den som skulle passa mig bäst. Sen är de oftast underbara till sättetKyss.

[schäfernronja]
1

För inte alls så länge sedan hade jag svarat Golden retrievern p.g.a deras ursöta ansikte och hur härliga dom är.

Nu svarar jag flatte, en brun ;) nästa hund jag skaffar ska helt klart vara en retriever och då helst flatten eftersom dom är otroligt vackra och för att dom är så himla glada och det skulle vara kul att arbeta med. (som emelie skriver) Skrattande

Rafflan
2

Golden, då jag hade en av utställnings varianten och var en riktig snygging, maffig och grymt stor och så cool och slö, passar matte XD

[Quickeman]
0

Golden!

MoaW
0

flat eller golden. Har mest erfarenhet av golden och dom är roliga att jobba med, men har träffat ett antal flattar också och dom har haft mer uthållighet i träningen, kan dock bli en del flams så jag valde collie tillslut.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Anibaz
0

Flatcoated retriever. Dom är otroligt vackra, väldigt glada och deras härliga attityd är något som tilltalar mig väldigt mycket. Nån gång i livet ska jag ha en flatte, helt klart.

thilda-
0

öhm… Flatte om jag måste välja nån av de :P

Fridaaaa
0

Labben, gillar dem helt enkelt bäst:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emaljoh4
0

Skulle nog valt labrador - med "villkoret" att det skulle varit en jaktlabbe. Flört

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

KvirrZ
0

Jag har världens bästa golden men jag skulle välja en jaktlabbe, alt. en riktigt röd jaktgolden eller en brun flattetik.

så gick det med att välja en.. Tungan ute

- Mvh Emma

Jenniferri
3

En brun flatcoated retriever!Skrattande

// Hannah

JoannaLi
0

En flat, helst, även om retrievers kanske inte är mitt förstahandsval.

Min 'förra/gamla' bästa kompis' farfar har en flat, och jag tycker så himla mycket om henne.Hon är bara så.. Härlig! (Om än tjock… :P)

Nathalie-G
1

Golden Retriever! Har en utställningskille här hemma! Han klättrar inte på väggarna om man inte kan träna (är kroniskt sjuk så vissa dagar blir det inte så långa promenader utan mer psykisk aktivering inne). Jag beundrar hans lugn, han stressar aldrig upp sig, funkar i alla situationer och på alla platser, funkar med såväl barn som hundar och hästar. Har en tydlig av och på knapp och vill jämt göra allt för sin ägare.

Sen att jag faller för utseendet är ju en annan sak.. (A) Världens goaste päls att mysa med, vackra ögon och bra huvud! Passar mig perfekt som ibland är ute och flänger hela dagarna och ibland är sängliggande!

[Wolverina]
0

Jaktlabbe helt klart!

pavor-nocturnus
0

En svart fnatt-tik :D Har en gammal gubbe här hemma som är som… är flattar flamsiga är Milton the king of flams - skojar inte - men en mer älskvärd och älskande hund har jag aldigt träffat i hela mitt liv. <3 <3 <3

Hiro
0

Okej :)

Många svar :D

Jag hade för stunden nog valt först en jakt golden, sedan el jakt labbe och sedan en flatte :))

Lilllens
0

Labben helt klart! De är finast och jag har bara bra erfarenheter av labbar.

Frida B
1

Flatten! barnsliga, stora lite klumpiga hundar men ändå väldogt graciösa av sig, lydiga och vattengalna med svart glänsande päls :) dessutom är det så vanligt med golden och labbe ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hanna Andersson
0

Labben. För vi tog över en 10 årig labbe förra året av en nära vän till mig som var tvungen att omplacera honom tyvärr. Har ju förälskat mig i honom så det står härliga till. Han är oftast alltid lös. Struntar i allt som tex vilt, andra hundar, katter, människor m.m Bara han får ha sin tennisboll och gå och lulla ifred så är han supernöjd. Lyder minsta lilla vink. Tyvärr kan vi ju inte ta åt oss äran för detta. Men han har gjort mig väldigt kär i rasen =)

Loveradio
0

Flatten :) efter att ha praktiserat två veckor hos en Flat-uppfödare så har jag verkligen fått upp ögonen för denna härliga ras.

#25 Eller brun päls ;)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Frida B
0

#27 juste dom kan ha brun päls oxå… hehe ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Viccan92
0

Flatten tror jag. Känner av allergi med labbe och golden. Sen har alla flattar jag träffat varit otroligt härliga.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

oskartoller
0

Jaktlabbe, smidiga och aktiva :-)

NathalieT
0

Jag skulle välja Flatte, för det är så himla härliga :D Glada, lättlärda och supernygga!

pillan33
0

Flatte! härliga, glada och roliga hundar. Stod högt upp på min lista :)

Nicolina
0

Ingen av dem när det kommer till utställningsvarianterna, och aldrig i livet en labbe! Flamsiga, stressiga, tokhysteriska och klumpiga… måste jag välja här så blir det en flatte i första hand och sen en golden.

Men därimot är jag väldans försjust i jaktvarianten på labben ;) Smidiga, sansade, uppmärksamma och de få individer jag har träffat har varit supertrevliga att umgås med!

Labolina_73
0

oj,, ja inte flatten iaf,,, jättemysiga hundar men alldeles för "glada" jag älskar glada hundar men flatten är så hysteriskt glad.. :-)

jag skulle tycka att det var för jobbigt och för stressande..

men mellan labbe och golden vet jag inte,,,

beror ju  lite på vad man är ute efter,,

//Linda

Fridaaaa
0

#33 Äh.Vad har du träffat för labbar? Bara 2 av alla labbar jag har träffat har varit stressiga och jobbiga, inga andra.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lillalycka
0

#33 Det var verkligen att döma ut en av landets mest populära raser lite snabbt.

Wand
0

Golden, men det är enbart för att min älskling är en andel golden så då är det ju självklart… Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

kodex
0

Flatten :) Har varit jätteinne på just flatt och ställde samma fråga som du! Flatten har mest personlighet (eller iaf den som tilltalar mig mest) av de retrivrar jag har träffat!

Mischa
0

Lab, känns mångsidig och lättast att hitta bra jaktmaterial.

≧◔◡◔≦

MoaW
0

tillägg: Tollaren om man hade fått välja den ;)

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Nicolina
0

#35 och 36
Japp, visst är det ett av landets mest populära raser vilket är synd för de börjar ju bli sönderavlade, med tanke på hur kroppstypen, höfter och övriga sjukdommar ser ut.

Visst har jag träffat trevliga utställningslabbar också, och även de som är så sega och trista att de knapp går utanför dörren. Men övervägande fler är helt knasiga. Hundar kan vara flamsiga men fortfarande så att man får kontakt med dem, men det hittar jag inte riktigt längre hos de flesta labbar jag har träffat - de är flamsiga och så fruktansvärt ivriga och stirriga att det blir lite väl mycket i alla fall i mitt tycke.

Att de som sagt är ett av landets mest populära raser och gärna framställs som den lätta, enkla familjehunden som älskar att leka i trädgården runt vattenspridaren med barnen har nog sett till att folk gärna skaffar sig rasen, och varken tränar eller uppfostrar dem de mista lilla… vilket ju i förlängningen ger den typ av hund som jag har sett.

Hiro
0

#41 men jaktlabben är är typ den "riktiga" labben inte utställnings varianten

[Highonbluetomorrows]
2

Förstaval: En allround golden/blandad jaktgolden med smäckrare kropp och mer arbetsglatt och vaket temperament än utställningshundarna.

Andraval: Flatten

Icke-val: Jaktlabben (för krävande). Utställningsgolden (sjukt tråkiga). Utställningslabbe (aldrig sett en snygg sådan. De kanske orkar mer än vad det ser ut som men tycker alla ser helt osmidiga och tjocka ut).

isafisa
0

Flat helt klart :) Har alltid tyckt om dem, och de känns som om de har mer av den energin jag vill ha i min hund. Nalle är ju ca 25% flat också så är nog lite partisk :P

nadilda
0

Har känt väldig många super trevliga labbar! Så hade nog valt en labrador, är väldigt. väldigt svag för dom! Men jag är väldigt svag för alla retriver-raserna!