Hur få i henne vätska?!
Några tips på hur jag kan få i min hund vätska nu när det är så varmt?
Hon slickar max två gånger i hennes vattenflaska, jag har försökt ge henne slusch isen och melon men hon ratar allt. Hur ska jag göra? Tacksam för all hjälp jag kan få.

Här finns en artikel med tips på hur man kan få i hunden vätska
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Du kan blanda ut lite färskfoder med vatten, eller köttfärs. En del blandar mjölk eller grädde i vatten, man kan ta köttbuljong också. Sen finns det hundar som tycker det är kul när man sprutar vatten på dem med en duschflaska 
#1 tack, hoppades att det skulle finnas en artikel!
#2 Gav henne färskfoder till maten efter promenaden så det åt hon iallafall! Får testa, variera lite bland det du skrivit! :) Haha, min "tant" blir tjurig och går iväg 
Tja - jag anser att är hunden törstig och behöver vatten så dricker den
Min shar-pei drack alltid massor ur vattenflaska, medan nuvarande heeler är inte lika påverkade av värmen och blir inte lika törstiga och dricker ganska lite. Även dom får färskfoder som mina tidigare hundar. Helst dricker dom ur vattenpölar om det finns. Jag är dock förvånad över att dom dricker så pass lite ändå när vi är ute i värmen, men så länge dom mår bra är jag inte orolig. Jag har vattenflaska med och erbjuder med jämna mellanrum - vill dom ha dricker dom, vill dom inte så slipper dom.
Vår hund dricker när hon är törstig.
Byter ut vattnet ofta så det inte är ljummet:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hur gör man när man är utomhus då? Lite det jag syftade på ^^ Då ratar hon allt möjligt.
#7 man tar med vatten så hunden har möjlighet att välja - att dricka eller inte
7 har faktist en sprayflaska det älskar mina att dricka ifrån lite knäppt men mina gillar få vatten rinnande nu kan jag hålla så det är stråle så kommer de snabbt för dricka när jag börjar spruta med den. Men har oxå vattenflaska med mig till dom men får de välja själva får det blir sprayflaska
Testa kanske din tös oxå gillar.
Är min hund inte uttorkad bryr jag mig inte om hur ofta den dricker, den dricker när den blir törstig, blir han uttorkad blöter jag upp hans mat så han får i sig vatten via maten (pga mag problem får han alltid maten i vatten numera) och ev ge med spruta i munen :D
Jag brukar lägga i något gott i vattenskålen. Då försöker dom dricka upp vattnet så dom kommer åt det goda.
#12 Smart! Då skulle jag kunna droppa lite lite blod i vattnet? Hon älskar det :P
#13 eller godisar ;)
Om jag åker iväg på träningar eller liknande, där jag vet att hon är för upptagen för att tänka på att dricka, då tar jag med vatten som jag hällt lite vällingpulver i. Det tycker hon är tokigt gott och då får man nästan se till att hon inte dricker för mycket ;)
Annars, om vi bara går vanliga promenader eller är hemma, då får hon dricka så mycket/lite de vill. Det är ju inte alltid de behöver dricka bara för att de är varma heller. Många gånger behöver de helt enkelt bara svalkas. Det kan man lätt göra själv (kanske inte om man har en hund med massor av päls, men annars) genom att hälla lite vatten i handen och blaska på lite på hundens mage och ganska högt upp på insidan av bakbenen där de har mindre päls.
Idag tex, då var vi ute och lekte med kompisar. Jag märkte direkt att Wahidah inte ville dricka alla gånger hon stod och flåsade som en tok. Däremot slutade hon flåsa och lekte vidare efter att jag haft lite vatten på hennes mage. Inte heller jag är törstig varje gång jag är varm. Varför skulle då min hund vara det?
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
#15 - jag är helt på din linje med det jag skrev tidigare
Min whippetkille är urkass på att dricka, även om det är tokvarmt. Han kan låta bli o dricka under en hel dag trots att vi är ute och går o busar och det är rejält varmt. Dock brukar jag då hälla på rätt mkt vatten på maten, kör lite torrfoder + färskfoder. Och då går de ner.
Vi brukar hälla vatten i handen och ha en korvbit i den samtidigt, då dricker våran kelpie kille;)
) och fylla en sån full med vatten och trycker in i mun på han