Tips för att få min hund att bada?
Hejsan, jag skulle vilja få min hund att bada "älska vatten". Men det gör hon då inte:/
Har ni några tips som man kan göra så att hon iallafall vill bada, för det är ganska bra nu när det är så varmt!
Vore tacksam för svar :)
Mvh Peter
Kasta i en favoritleksak/pinne?
Men ibland får man bara acceptera att vissa hundar gillar det bara inte. Jag har en här hemma som aldrig i livet skulle bada vad jag än kastar i vattnet, medans den andra gillar det rätt mycket bara han får simma efter boll/pinne.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ta det stegvis, testa med en balja hemma, ännu bättre om ni har en pool. Som #1 locka med en favorit eller var själv uppe i poolen så kommer hon nog till slut. Ett bra sätt att vänja dom vid vatten överhuvudtaget är väl att duscha dom.
Okej, jag har provat massa leksaker, men jag ska testa att vara själv i vattnet. men tack för tipsen 1 & 2 :)
1, flytväst är bra att ha, endel kan känna sig lite tryggare då dom märker av att dom flyter..
2, ta med en hund som kan/älskar att bad
3. ägaren kan oxå hoppa i vattnet :) förr eller senare så tar dom steget och kliver i
4# tack för tipsen :)
Ska åka ut med min systers hund som älskar att bad och dom älskar varandra :)
Det som har fungerat för min ena är att locka honom med godis och berömma när han är i vattnet. Nu är han inte rädd för att springa ut i vattnet och hämta en pinne, däremot är han fortfarande osäker när han inte når botten så simma gör han inte.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
6# okej,:) jaa det kan man förstå! vissa hundar vill ju kunna bara springa i vattnet!