Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 2298 ggr
lakrits93
0

Tips för att få min hund att bada?

Hejsan, jag skulle vilja få min hund att bada "älska vatten". Men det gör hon då inte:/

Har ni några tips som man kan göra så att hon iallafall vill bada, för det är ganska bra nu när det är så varmt!

Vore tacksam för svar :)

Mvh Peter

LinaK
0

Kasta i en favoritleksak/pinne?

Men ibland får man bara acceptera att vissa hundar gillar det bara inte. Jag har en här hemma som aldrig i livet skulle bada vad jag än kastar i vattnet, medans den andra gillar det rätt mycket bara han får simma efter boll/pinne.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LostMySelf
0

Ta det stegvis, testa med en balja hemma, ännu bättre om ni har en pool. Som #1 locka med en favorit eller var själv uppe i poolen så kommer hon nog till slut. Ett bra sätt att vänja dom vid vatten överhuvudtaget är väl att duscha dom.

lakrits93
0

Okej, jag har provat massa leksaker, men jag ska testa att vara själv i vattnet. men tack för tipsen 1 & 2 :)

thilda-
0

1, flytväst är bra att ha, endel kan känna sig lite tryggare då dom märker av att dom flyter..
2, ta med en hund som kan/älskar att bad
3. ägaren kan oxå hoppa i vattnet :) förr eller senare så tar dom steget och kliver i

lakrits93
0

4# tack för tipsen :)

Ska åka ut med min systers hund som älskar att bad och dom älskar varandra :)

fidojunior
0

Det som har fungerat för min ena är att locka honom med godis och berömma när han är i vattnet. Nu är han inte rädd för att springa ut i vattnet och hämta en pinne, däremot är han fortfarande osäker när han inte når botten så simma gör han inte.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

lakrits93
0

6# okej,:) jaa det kan man förstå! vissa hundar vill ju kunna bara springa i vattnet!