Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 798 ggr
Labolina_73
0

såg en annons....

hejsan,,, jag såg häromdagen en annons på en Pudel, som hade stamtavla, denna Pudel skulle omplaceras men ägaren valde att sälja utan stamtavla, hunden hade stamtavla men den medföljer inte vid omplaceringen,,

är inte det kosntigt?

kan köparen få tag i stamtavla på något vis? kanske genom id chippet eller så där dom kan se att hunden redan är registrerad?

mvh Linda

Karmatarerskanise
6

Osar skunk.

LaSadie
0

Hunden kommer fortfarande ha stamtavla känns det som. Kan inte en eventuell ny ägare begära ut den om de har chip och reg nr?

Mischa
3

Man kan ju undra vad ägaren skall med en (för denne) värdelös pappersbit till? av sentimentala skäl?

Har hunden stamtavla så kan nya ägaren skaffa sig en ny, men då är det ju fråga OM hunden faktiskt är stamboksförd.

≧◔◡◔≦

Anibaz
1

Stamtavlar står ju på SKK så det är bara att gå in och kolla.

Fridaaaa
1

Låter skumt och oseriöst.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Labolina_73
0

ja det låter ju jättekonstigt allting,,

om man nu inte vill sälja den med stamtavla är det väl "bättre" hm låter illa men,,, att sälja hunden som blandras, inte nämna stamtavlan övh?

nåja,,, konstigt iaf…

//L

TjockaBerta
1

Såg någon annan tråd att en säljare visat upp stamtavlor på hundar men säger det verkligen någonting? Jag menar hur vet man att det är stamtavlorna till just de hundarna?

Om säljaren i det här fallet vill behålla stamtavlan på en renrasig hund kan säljaren visa upp den tillsammans med vilken annan hund som helst.

Eller tänker jag fel?

>>>Malum domesticum<<<

Mischa
1

Du tänker rätt, det går ju enbart att matcha hunden med tavlan om du har rätt ID-nummret på hunden.

Det är ju inte så kul att i efterhand få reda på att hunden på pappret eller med det namnet man fått inte är den fysiska hunden.

≧◔◡◔≦