Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1411 ggr
[Wolverina]
0

Russkiy Toy Terrier?!

Hej! Har lite frågor angående rasen åt en kompis vägnar som funderar på att ta en omplacering…. Det är en hane på 1.5 jättesöt och go, men som inte är lika rolig ute… Han skäller typ på allt men till största del vid hundmöten och då är det oftast frustrationsskall då han vill fram och hälsa eller bara är nyfiken. När han var tillsammans med min hund så skällde han typ oavbrutet i ca 10-15 min och sen blev han lugn och typ ignorerade min hund. Han verkar inte vara löstränad heller. Så mina frågor till er är då jag själv inte alls har någon småhundsvana är…. Kan man bli av med skällandet helt även om det kommer ta lång tids av träning och mycket tålamod. Och de här med inkallningen och lösgåendet borde väl inte heller va nå större problem? Tacksam för alla svar :)

Catta-
0

Jag tror absolut att det skulle kunna gå. Sen beror det mycket på ägaren som ska träna hunden. Har man väldigt mycket tålamod och försöker se de små framstegen isf att bli frustrerad när "inget" händer så tror jag det kommer gå.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"