Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4421 ggr
kkarinn
0

hundlöss

blää såg små söta löss i hundens päls, inte jätte många men lite ägg vid öronen och har hittat tre stycken levande.

blir att ringa till vetrinären i morgon,

någon somhar några tips? medel som är bra och inte bra,

dör lössäggen och lössen i tvättmaskinen?

russin
1

Frontline Comp (inte Frontline Vet alltså) tar både löss och även även äggen vad jag fattat. Åk till Apoteket istället för veterinären - blir klart billigareFlört

[Forest]
0

hua vad vidrigt :S 1 kom med bra tips Flört bra med dig Lokatt du har koll på saker o ting Glad

kkarinn
0

tack för tipset!! är det medel till hund eller hund och människa? känner mig inte uppdaterad här haha..

russin
0

Medlet är till hunden som har lössFlört

Enklast är att på Apoteket säga att hunden har fått löss och jag behöver medel för att kunna behandla den - då får du hjälpGlad

Changrila
1

Som andra sagt: köp Frontline comp, sätt det på hunden och se sedan till att tvätta alla(!) hundfiltar, eventuella sängkläder hunden legat på osv. Då kommer du bli av med lössen.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

knutteknop
1

Mina hundar har precis blivit av med löss och jag fick råd av apotek och vet att behandla med exspot. Men till min Valp på 3 kg fick jag använda Frontline comp. Exspot är mycket billigare och lite mildar evad jag förstått, dock får du bara 2 doser ist för 4 som det är i frontline :)

Sen är det bara att börja storstäda hemma ;)

Myrtorpets Möss och Kaniner

Michaela-N
1

Veterinär är helt klart onödigt. De kommer inte säga något annat än det som sagts här. Köp frontline, det behandlade jag med när min hund hade löss. Jättelätt, det var inga problem alls efteråt.

kkarinn
2

okej! tack för alla svar. ska snart knalla iväfg till apoteket. och som sagt..sen blir det storstädning här.. puuh Rynkar på näsan