Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 654 ggr
Viccan92
1

Finland here we com!

Wiihoo äntligen är det bestämt Tintin får följa med till FinlandSkrattande. Det har varit så himla mycket problem med hela resan. Först fick han inte följa med alls men då sa jag att då åker inte jag med heller så då fick han följa med. Sen så blev det problem med rabies vaccineringen. Med andra ord alla vi frågade sa olika saker. Sen nu när det blev uträtt att det skulle gå att fixa vaccineringen så fick jag reda på att jag inte hinner åka med för att jag jobbar. Till slut fick jag ledigt hela veckan. Dock åker vi inte bil och husvagn dit som vi tänkt utan jag, min pojkvän och Tintin tar båt över. 11timmar tar det men det ska visst finnas typ sandlådor där han kan kissa. Vet inte hur det kommer att gå. Sen på hemvägen åker vi med min pojkväns föräldrar och deras husvagn.

Var bara tvungen att skriva av mig för jag är så gladSkrattande. Hoppas bara att min pojkväns föräldrars hundar beter sig lite bättre mot Tintin nu när dem ska dela husvagn ihop. Dem har bara träffats en gång och han fick knappt göra någonting utan att dem sa ifrån. Tillslut la han sig bara under min stol och vågade knappt röra sig. Han ska träffa min pojkväns systers hund också. Ännu en liten yorkie tjej. Så tre yorkie blandis tjejer ska han ha hand om under några dagar. Är glad att han är kastrerad kan jag säga.

Sen kör vi hem och hämtar alla mina och Tintins grejer och dessutom kaninerna och kaninbur. Så flyttar vi hemifrån. 6 timmar dessutom men kommer säkert bli bra.

Jag behöver nog inte förklara hur lycklig jag är just nu. Kan ju tilläga att vi ska till Finland eftersom det är bröllop. Min pojkvän är delvis finne nämligen. Så många släktingar bor där. Tur att dem kan lite svenskaFlört.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Loveradio
0

Vad roligt! Och så skönt att allt löste sig tillslut. Hoppas resan går bra :) det där med sandlådor lät lite spännande.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Viccan92
0

#1 Ja himla skönt höll på att få panik här hemma. Bruden är med glad kan jag säga. Min pojkvän ville ju inte komma alls utan mig så hon är väldigt glad. Jo dem ska bli roligt att se. Vet inte vad Tintin kommer tycka om det. Om det är andra hundar som varit där innan borde det ju funka tycker man.

joheck
0

Vad roligt med både resa och flytt! Du får bjuda på bilder på Tintin och yorkie-ligan senTungan ute. Och grattis till bröllopsparet!

Fridaaaa
0

Lycka till, hoppas det löser sig allting:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Viccan92
0

#3 Haha får se om jag lyckas få alla på bild. Två är tjejerna är helt tosiga och är typ aldrig stilla. Kommer nog bli mycket bus. Haha det blir tre bröllop i sommar. Alla tre inom min pojkväns familj dessutom.

#4 Tack. Jo det gör det nog. Brukar det ju alltid göra.