Standardt till valp?
Hej! Idag har vi inhandlat Standardt Normal till våran valp, vi är osäkra på doseringen. Det står vikt på hunden (1 kg, 5kg, 10 kg osv) och jag är säker på att man ska ta valpena nuvarande vikt, medans mamma tror att det är vikten som hunden kommer ha som vuxen. Knäppt tycker jag eftersom man då enligt tabwllwn ska ge mer foder nu än när den är vuxen. Ni som ger/har gett standardt till valp - hur är det egentligen?
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Eftersom tabellen nämner hundar i olika stadier så tyder jag det som vuxenvikt på hunden, för det finns ju inga valpar som väger 70kg.
Men hör av er till standardt, dom brukar vara mycket snabba och villiga att svara på frågor.
≧◔◡◔≦
http://animail.se/standardt-original-normal-13kg.html
På den sidan finns en tabell mellan de olika stadierna, vi ger våran valp (och vuxna) standardt normal och hon fungerar bra på det och går upp i vikt som hon ska. Helt och hållet kan man ju inte följa, utan man får ju se vad som fungerar för valpen och inte blint lita på vad det står för rekommenderat dagsintag. Vi ger vår tjej, som nu väger tretton kilo, 6 dl om dagen, dessutom får hon en burgare färskfoder. Det är mer än rekommenderat men de är vad som fungerar för henne eftersom hon dessutom är väldigt aktiv.
Man får pröva sig fram och se rekommendationerna för just vad de är, nämligen riktlinjer.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell