Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2503 ggr
[Surina]
3

Varning! Salmonella i hundfoder i USA

Hej alla !

Jag vill varna ! Jag tror inte de smittade påsarna har nått sverige men det är bäst att vara på den säkra sidan!

BRANDS AFFECTED BY RECALL
  • Chicken Soup for the Pet Lover’s Soul
  • Country Value
  • Diamond
  • Diamond Naturals
  • Premium Edge
  • Professional
  • 4Health
  • Taste of the Wild
PRODUCTION CODES

If your production code has a 2 or 3 in the 9th or 10th position AND an “X” in the 11th position, your product is affected by the recall. If the product you have does not include a 2 or 3 in the 9th or 10th position AND an “X” in the 11th position, your product is not affected by the recall, and you can continue to feed it as usual.

joheck
0

Vad skraj jag blev! Hade 3 på nionde plats och "x" på tiondeFörvånad. Fast mitt foder är "mycket" äldre än dessa, så jag kunde andas ut.

Jätte bra att du varnar!

Björnidet
0

I sverige tycker man att det skulle vara bättre kontroll på allt foder som kommer utifrån. Om man tittar på de lastbilar som kommer med fodret på pallar så finns där ingen kontroll alls vilket jag tycker är uruselt.Samma sak är det med livsmedel.

Själv har jag haft salmonella och jag blev smittad av groddar på en restaurang.

Värre magsjuka får man nog leta efter, man bodde på toaletten i flera dagar och kramperna de var så kraftiga att man trodde man skulle avlida. Inte min värste fiende önskar jag detta helvete så nog är det på sin plats att kontrollen sk'rps även i vårt land.

Jag tycker att all mat till djur, mat till människor skulle ovillkorligen kontrolleras vid gränsen och vid behov läggas i karantän tills svaren kommit om partiet är smittat eller ej.

[Empisen]
0

Ush då.. Går tydligen bland katterna här i Sverige nu..

[RMSLiners]
0

Tack för informationen. Hade Taste of the Wild fodret flera månader sedan på vår hund men bytte till Acana.

russin
0

Det känns ännu mer skönt att jag ger nordioskt foder (svenskt och norskt), för där är ev smittkälla snabbt lpkaliserad om något skulle ske.

Nu kan saker hända både med djur och människormat, men det är klart lättare att spåra om råvarorna är svenska.